Använt Bosch GOP 12V-28 för första gången. Sågat några små jack och tagit ner fix efter kakel. Det positiva först. Oerhört smidigt med batterimaskin. Kraften räcker fint för det mesta småjobb jag använder en multimaster till :D
Nu det negativa: Den skakar sönder händerna, allt längre än 1 min är inte värt det. Vad mer är så skakar den även sönder batteriet. De små plastflärparna gav upp efter max en timmes användning totalt. Båda sidorna är nednötta och när ena sidans flärp gick av ramlade batteriet ur och fastnar inte längre i maskinen (eller andra maskiner helle). Det var ett helt nytt batteri och jag är inte sugen på att offra fler batterier på den :confused:
Renovering pågår, vägg med flagnad färg, spackel, oslipad gipsskiva, byggbråte på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elektrisk spikpistol och hammare på ett smutsigt träarbetsbord med spån och smuts.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
  • Gilla
  • Arg
mexitegel och 4 till
  • Laddar…
LoweW LoweW skrev:
Varken jag eller sambon dricker så kylen uteblir. Men det blir nog förvaring för några vinflaskor när gästerna törstar (y)
Du kan ju alltid ha ett hemligt utrymme för kanadensiskt sötningsmedel.

Lönnsirap...
 
  • Haha
  • Gilla
Filbert och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
LoweW LoweW skrev:
Varken jag eller sambon dricker så kylen uteblir. Men det blir nog förvaring för några vinflaskor när gästerna törstar (y)
Aha, jag dricker inte heller och därför dricker fru här hemma väldigt sällan hon också :cool:
Men det såg väldigt anpassat ut för en vinkyl :crysmile:
 
  • Gilla
LoweW
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Använt Bosch GOP 12V-28 för första gången. Sågat några små jack och tagit ner fix efter kakel. Det positiva först. Oerhört smidigt med batterimaskin. Kraften räcker fint för det mesta småjobb jag använder en multimaster till :D
Nu det negativa: Den skakar sönder händerna, allt längre än 1 min är inte värt det. Vad mer är så skakar den även sönder batteriet. De små plastflärparna gav upp efter max en timmes användning totalt. Båda sidorna är nednötta och när ena sidans flärp gick av ramlade batteriet ur och fastnar inte längre i maskinen (eller andra maskiner helle). Det var ett helt nytt batteri och jag är inte sugen på att offra fler batterier på den :confused:
[bild] [bild]
Ta kontakt med Bosch eller firman du handlat av och försök få batteriet utbytt.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Ta kontakt med Bosch eller firman du handlat av och försök få batteriet utbytt.
... Och maskinen. Min billiga från Lidl är det inga problem att använda länge utan vibrationsskador.
 
useless useless skrev:
... Och maskinen. Min billiga från Lidl är det inga problem att använda länge utan vibrationsskador.
Har du kört bort kakel med din?
Jag tänker att det material man arbetar med spelar roll. Tycker både den 12V jag haft och den nuvarande 18V vibrerar skäligt men varierar beroende på jobb.
 
Nej, men jag har sågat trä, järnrör och armeringsjärn och inte upplevt någon större skillnad i vibration.
 
useless useless skrev:
Nej, men jag har sågat trä, järnrör och armeringsjärn och inte upplevt någon större skillnad i vibration.
Jag har för mig att jag upplevde att just skrapan fick maskinen att vibrera mer än vid tex sågning eller slipning. Körde av limrester på toagolvet med 12V'arn vill jag minnas.
Grejerna ska inte falla isär oavsett. :oops:
 
Mer intressant kanske vad jag inte gjort med maskiner i dag. Jag satte inte dit någon ny säck i spånsugen, trots att jag avslutade gårdagen med att kasta den fulla. I dag har jag hyvlat lite.
Verkstadsutrymme med spilld hyvelspån, pallbock, osammanhängande trägolv, något skymt av däck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
K_arlstrom och 7 till
  • Laddar…
boschkenta
nanowire nanowire skrev:
Använt Bosch GOP 12V-28 för första gången. Sågat några små jack och tagit ner fix efter kakel. Det positiva först. Oerhört smidigt med batterimaskin. Kraften räcker fint för det mesta småjobb jag använder en multimaster till :D
Nu det negativa: Den skakar sönder händerna, allt längre än 1 min är inte värt det. Vad mer är så skakar den även sönder batteriet. De små plastflärparna gav upp efter max en timmes användning totalt. Båda sidorna är nednötta och när ena sidans flärp gick av ramlade batteriet ur och fastnar inte längre i maskinen (eller andra maskiner helle). Det var ett helt nytt batteri och jag är inte sugen på att offra fler batterier på den :confused:
[bild] [bild]
Hade samma erfarenhet efter att ha använt den lite mer aggressivt vid ett rivningsarbete. Vibrerar sönder händerna och 6Ah batteriet som satt i :/
 
  • Ledsen
  • Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Jag har för mig att jag upplevde att just skrapan fick maskinen att vibrera mer än vid tex sågning eller slipning. Körde av limrester på toagolvet med 12V'arn vill jag minnas.
Grejerna ska inte falla isär oavsett. :oops:
Gäller både såg och skrapa, skakar skadligt mycket med båda. Kaklet tar jag väck med mini-kofot, bara limmet jag skrapar väck.
 
  • Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Har du kört bort kakel med din?
Jag tänker att det material man arbetar med spelar roll. Tycker både den 12V jag haft och den nuvarande 18V vibrerar skäligt men varierar beroende på jobb.
Jag jämför med Fein 350, stor skillnad. Men på 1-2:an, av 6, funkar det en stund iaf så den får nog vara kvar men endast användas med lättare 3 Ah-batterier.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Ta kontakt med Bosch eller firman du handlat av och försök få batteriet utbytt.
Ja, garanterat ska jag försöka med ett garantiärende hos Amazon.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Lite bakstycke och en tvådelad "servicelucka" till grejerna bakom garderoben. Gjorde ett par lister så man kunde dra ut baksidan åt höger för att komma åt men när det var klart kändes det bra drygt att behöva dra ut den varje gång man ska titta till något. Så köpte lite plastglas på Biltema så nu ser man status på grejerna lite lättare. Fäste den med magneter så det är väldigt lätt att bara plocka ner om man ska starta om modemet eller liknande.

Gick troll i byggandet idag, först trillskades fräsen med ett par fina gropar i skivan som följd och sen när jag skulle försänka magneterna i plastglaset lyckades jag såklart borra genom på sista, då svors det friskt o garaget! Avslutade sen med att bara limma dit magneterna utan att kolla polaritet så fick bryta upp och göra om där med... Men man lär så länge man lever, eller något sånt :)

Ett skåp med en vit trådlös router, kablar, en vit hylla och ett brunt vägg- och takfoder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild på kant av spånskiva med not och fjäder, synlig textur och skugga, oskarp bakgrund med blåtonat ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett skåp med nätverksutrustning och kabeldragning, ovanför ett värmesystem, bredvid ett skoförvaringsställe.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nätverksskåp med kablar, nätverksboxar, fiberuttag och routrar, monterat ovanför en vit hylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nätverksskåp med patchpanel, router, switch och kablar, monterat på vägg ovanför värmeledningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hank_Ö och 14 till
  • Laddar…
Efter att ha bytt spånsäck fixade jag till nya golvsocklar. Jag har inget, och hittar inget, stål som skapar exakt den rätta profilen, men med lite improvisation och kombination av ett par olika tycker jag att de nya blev helt ok.
Två träplankor på ett arbetsbord i en verkstad, en målad och en omålad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FreQa och 20 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.