3 456 421 läst · 18 496 svar
3456k läst
18,5k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Använt Bosch GOP 12V-28 för första gången. Sågat några små jack och tagit ner fix efter kakel. Det positiva först. Oerhört smidigt med batterimaskin. Kraften räcker fint för det mesta småjobb jag använder en multimaster till
Nu det negativa: Den skakar sönder händerna, allt längre än 1 min är inte värt det. Vad mer är så skakar den även sönder batteriet. De små plastflärparna gav upp efter max en timmes användning totalt. Båda sidorna är nednötta och när ena sidans flärp gick av ramlade batteriet ur och fastnar inte längre i maskinen (eller andra maskiner helle). Det var ett helt nytt batteri och jag är inte sugen på att offra fler batterier på den
Nu det negativa: Den skakar sönder händerna, allt längre än 1 min är inte värt det. Vad mer är så skakar den även sönder batteriet. De små plastflärparna gav upp efter max en timmes användning totalt. Båda sidorna är nednötta och när ena sidans flärp gick av ramlade batteriet ur och fastnar inte längre i maskinen (eller andra maskiner helle). Det var ett helt nytt batteri och jag är inte sugen på att offra fler batterier på den
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Ta kontakt med Bosch eller firman du handlat av och försök få batteriet utbytt.nanowire skrev:Använt Bosch GOP 12V-28 för första gången. Sågat några små jack och tagit ner fix efter kakel. Det positiva först. Oerhört smidigt med batterimaskin. Kraften räcker fint för det mesta småjobb jag använder en multimaster till
[bild] [bild]
Har du kört bort kakel med din?useless skrev:
Jag tänker att det material man arbetar med spelar roll. Tycker både den 12V jag haft och den nuvarande 18V vibrerar skäligt men varierar beroende på jobb.
Jag har för mig att jag upplevde att just skrapan fick maskinen att vibrera mer än vid tex sågning eller slipning. Körde av limrester på toagolvet med 12V'arn vill jag minnas.useless skrev:
Grejerna ska inte falla isär oavsett.
boschkenta
Verktygstokig
· Västra Götaland
· 428 inlägg
boschkenta
Verktygstokig
- Västra Götaland
- 428 inlägg
Hade samma erfarenhet efter att ha använt den lite mer aggressivt vid ett rivningsarbete. Vibrerar sönder händerna och 6Ah batteriet som satt i :/nanowire skrev:Använt Bosch GOP 12V-28 för första gången. Sågat några små jack och tagit ner fix efter kakel. Det positiva först. Oerhört smidigt med batterimaskin. Kraften räcker fint för det mesta småjobb jag använder en multimaster till
[bild] [bild]
Gäller både såg och skrapa, skakar skadligt mycket med båda. Kaklet tar jag väck med mini-kofot, bara limmet jag skrapar väck.FredrikR skrev:
Jag jämför med Fein 350, stor skillnad. Men på 1-2:an, av 6, funkar det en stund iaf så den får nog vara kvar men endast användas med lättare 3 Ah-batterier.FredrikR skrev:
Lite bakstycke och en tvådelad "servicelucka" till grejerna bakom garderoben. Gjorde ett par lister så man kunde dra ut baksidan åt höger för att komma åt men när det var klart kändes det bra drygt att behöva dra ut den varje gång man ska titta till något. Så köpte lite plastglas på Biltema så nu ser man status på grejerna lite lättare. Fäste den med magneter så det är väldigt lätt att bara plocka ner om man ska starta om modemet eller liknande.
Gick troll i byggandet idag, först trillskades fräsen med ett par fina gropar i skivan som följd och sen när jag skulle försänka magneterna i plastglaset lyckades jag såklart borra genom på sista, då svors det friskt o garaget! Avslutade sen med att bara limma dit magneterna utan att kolla polaritet så fick bryta upp och göra om där med... Men man lär så länge man lever, eller något sånt
Gick troll i byggandet idag, först trillskades fräsen med ett par fina gropar i skivan som följd och sen när jag skulle försänka magneterna i plastglaset lyckades jag såklart borra genom på sista, då svors det friskt o garaget! Avslutade sen med att bara limma dit magneterna utan att kolla polaritet så fick bryta upp och göra om där med... Men man lär så länge man lever, eller något sånt
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Efter att ha bytt spånsäck fixade jag till nya golvsocklar. Jag har inget, och hittar inget, stål som skapar exakt den rätta profilen, men med lite improvisation och kombination av ett par olika tycker jag att de nya blev helt ok.
Logga in
Skapa konto