3 457 116 läst · 18 496 svar
3457k läst
18,5k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Aliexpress. Finns en miljard varianter att välja på om man söker på knurled thumb screw, de jag köpte var de i länken. Inte billigast på något vis men behövde med liten skalle https://www.aliexpress.com/item/100...o.order_list.order_list_main.5.21ef1802SfYeKgstigen skrev:
Plötsligt händer det! Fått in den nya spånsugen som ankom redan slutet på november, men sjukdom mm har gjort att den fått förvarats i en väns maskinhall tills nu. 2-3 cm ifrån att gå in genom porten utan hjul, blev att såga upp ladan istället, mkt vackert må jag säga
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Man kan tro att du år snickaremowatom skrev:
Kollade på liknande lösningar men det blev så klumpigt. Jag gjorde båda kedjorna nu, efter den första så hade jag utvecklat ett system och den andra tog en halvtimme och nu passar de tajt på hjulen utan nåt extra.N Niq skrev:
Kedjan efter den gjorts smalare:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Extraljusen har legat och mognat några veckor nu, men nu är de på plats, återstår att justera in ljusbilden bara. Så lär jag leka lite med sensornivån på det automatiska helljuset…
Får väl rekommendera XBB ODB dongle, knapp och tillhörande bluetoothrelä, väldigt smidigt
Logga in
Skapa konto
Får väl rekommendera XBB ODB dongle, knapp och tillhörande bluetoothrelä, väldigt smidigt
Äntligen gett mig på den gamla ekplankan som blev över fån köksbygget. Lite för kvistig och sprucken för att bli något fint. Nu är den kapad, klyvd och grovsorterad och ser ut att räcka till ett par tre skärbädor.
@richardtenggren Är justering av ljusautomatiken något för oss vanliga människor, eller krävs det att man hackar bilen eller jobbar på Skoda? Min är onödigt feg.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
@richardtenggren Är justering av ljusautomatiken något för oss vanliga människor, eller krävs det att man hackar bilen eller jobbar på Skoda? Min är onödigt feg.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Instämmer! Vi har kört på högsta känsligheten då vi också tyckt den är allt för feg, bländar av för gatlyktorna på parallella cykelbanor osv. Men nu med extraljusen så bländar bilen av för sig själv om det är vägskyltar som reflekterar, så blev lite mycket ”ljustutande”Hep skrev:
Har tänkt köpa en ODBeleven, kanske går göra något med den
Kan man justera känsligheten själv?
Och för att hålla mig till tråden, så gjorde jag en spännande upptäkt i dag. Jag bytte från 60 till 40 tänder på bordssågen för att det skulle gå lättare att klyva ek. Tydligen funkar det bara om man vänder bladet åt rätt håll. Töntigt.
Och för att hålla mig till tråden, så gjorde jag en spännande upptäkt i dag. Jag bytte från 60 till 40 tänder på bordssågen för att det skulle gå lättare att klyva ek. Tydligen funkar det bara om man vänder bladet åt rätt håll. Töntigt.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Ja, om du trycker Car -> Inställningar-> ”Ljus”(?) och där typHep skrev:
Jag köpte en ny klyvklinga från Felder efter rekommendation av @Ola C , var som att skära i smör när jag fixade golvet förra veckan