4 361 789 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 210 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 210 inlägg
Du har ju inte tagit bort plasten från reglagen.V växelventil skrev:Försätter att återfylla.En investering på drygt 200000T men vad gör man när det inte finns entreprenörer som har tid.Har mycket grävjobb så Grävaren är jag nöjd med och åkgräsklipparen med vagn fungerar utmärkt till detta projekt och tänkte använda den till klippning och ploga snö (stor uppfart/parkering. Köpte Grävaren pga att den som skulle ha kommit i augusti dök upp i december bara för att konstatera att det är för kallt att gräva
Var den så dyr?
Själv gör jag inte så mycket med huset men till huset. Bygger ett kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Näverkajakens födelseort
· 797 inlägg
Hur mycket kan du köra i kärran? Jag har inte vågat skaffa kärra till min rider för att man bara får köra typ 200kg..V växelventil skrev:Försätter att återfylla.En investering på drygt 200000T men vad gör man när det inte finns entreprenörer som har tid.Har mycket grävjobb så Grävaren är jag nöjd med och åkgräsklipparen med vagn fungerar utmärkt till detta projekt och tänkte använda den till klippning och ploga snö (stor uppfart/parkering. Köpte Grävaren pga att den som skulle ha kommit i augusti dök upp i december bara för att konstatera att det är för kallt att gräva
Wow! Lite nyfiken, sparar du mycket på att bygga själv eller gör du det för att du kan, eller ute efter egna specialmått? För tolkar jag det rätt att du utgår från skivmaterial och fixar allt annat själv?S sinuslinus skrev:
nä precis så jag kör inte med fulla last utan skulle tippa på runt 110 kilo men kärran ska klara 225 kilo men det fungerar väldigt bra tycker jag.På min rider rekommenderar dom inte mer last än 110 kilo men man få se till att man inte lastar så trycket blir för stort på bakaxel och köra för fort men hittils har det gått bra men den får slita.Jag brukar köra 10 last om dagen bara för att belastningen inte ska bli för stor men orkemässigt är det inga problem.Fjojtmehmet skrev:
Redigerat:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 210 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 210 inlägg
Tufft! Är maskiningenjör och när jag pluggade fick vi (som skötte oss och städade och höll ordning) låna maskinverkstad gratis så hade tillgång till ALLT; fräsar, svarv, vattenskärare, NC, svets osv. Saknar helt tillgång till sånt nu.S sinuslinus skrev:
Har en Jula 3 meters. Efter ogräsrens så var det magiskt att få glida ner i det svala vattnet.nikasp skrev:
Det häver överhettningen rätt efektivt.
Idag var det dock arbetsstopp för mer avancerade saker. 35 grader ochj 25% luftfuktighet var lite för blodigt.
Jag sitter framför dator den här och nästa vecka men körde två dopp under dagen. Tempen steg till 25 grader bara av solstrålningen så riktigt skönt att kyla ner sig. Får koppla in värmaren imorrn eller så när det sjunker till 20-24 grader framöver. Köpte en värmare som drar 850W och skickar ut 2,5kW. Bara testat på 500-liters pool men rätt skönt med 28-30 grader. 28 verkar vara lite standard bland de med stora pooler.Appendix skrev: