199 356 läst · 2 489 svar
199k läst
2,5k svar
Vedtråden för oss alla som tillverkar och eldar
Det är lite blandade känslor här. Vi gillar grannens träd där de står, så för vår del hade väldigt gärna få stå kvar.
Å andra sidan, när de erbjuds kapade i dubbel vedträ-längd, bara att hämta, är det ju svårt att säga nej...
Å andra sidan, när de erbjuds kapade i dubbel vedträ-längd, bara att hämta, är det ju svårt att säga nej...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "vedförvaring"
Vedförvaring
Vedförvaring kan vara både praktisk och estetisk, och finns i en mängd olika stilar och material. För att hålla veden torr och redo att bränna är det viktigt att förvaringen har god ventilation. Positionering kan också vara avgörande, för
Läs mer
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 747 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 747 inlägg
Snygg lösning. Jag förvarar också en viss mängd av veden under altanen, men då under torktiden.
Fördelen med min lösning är att den är billig och att jag slipper röja av altanen när jag ska plocka fram veden.
Fördelen med den här metoden är att man slipper krypa och man kan bli av med jobbiga gäster som inte fattar när det är dags att gå hem, samt att den är bra mycket coolare.
Fördelen med min lösning är att den är billig och att jag slipper röja av altanen när jag ska plocka fram veden.
Fördelen med den här metoden är att man slipper krypa och man kan bli av med jobbiga gäster som inte fattar när det är dags att gå hem, samt att den är bra mycket coolare.
Nu är vi ute i stugan och försöker få upp värmen. Vi eldar i öppen spis med insats, mysigt men känns lite ineffektivt. Öppn spisen står i ett hörn i storstugan och cirkulationen blir begränsad. Har ni nåt tips på lämplig (gärna snygg) fläkt/värmförflyttare? Gissar att det inte funkar med de som drivs av värmen då de väl behöver stå på kaminen?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Går att pilla ut värmeelement och fästa på glaset eller kamin väggen...D Dublin skrev:Nu är vi ute i stugan och försöker få upp värmen. Vi eldar i öppen spis med insats, mysigt men känns lite ineffektivt. Öppn spisen står i ett hörn i storstugan och cirkulationen blir begränsad. Har ni nåt tips på lämplig (gärna snygg) fläkt/värmförflyttare? Gissar att det inte funkar med de som drivs av värmen då de väl behöver stå på kaminen?
[bild]