105 062 läst · 405 svar
105k läst
405 svar
Problem med kolsyra i kylskåp, Electrolux ERES3500X
Har samma modell och fel. Funkade fint tills vi åkte iväg en vecka.D draje skrev:Har ett kylskåp Husqvarna QR2619K där hela dispensern är mörk. Har 230V spänning fram till lilla kretskortet och kabel mellan detta kort och dispenser verkar vara hel. Jag har ohm-mätt alla parter i mångledaren. Är det något annat i kylskåpet som behöver vara OK för att det lilla kretskortet ska fungera och ge signal till dispenser, eller är det mest troligt fel på lilla kretskortet?
Hur kommer jag åt kretskortet vid dispensern i dörren?
Pno: 927786722
Är så glad. Har en AEG kyl med kolsyra och AEG frys med ismaskin. Kylen har senaste året haft väldigt dålig funktion med att pumpa fram vatten, den låter hemskt och när den slutat pumpa så kommer det bara en liten skvätt. Fick tag i en likadan, fullt fungerande kyl men i annan färg än den vi har. Flyttade över dörren från vår gamla till denna och nu är det Frid i Huset igen 😀electroluxaren skrev:
Ska spara kretskort mm från den gamla utifall Herr Åskar kommer på besök.
Först måste jag bara säga @electroluxaren att all hjälp du har givit är helt fantastiskt.
Jag har iom det förstått hur man "lyfter" av kolsyremojängen, nu skall jag bara få lite tid att dra fram skåpet och se var vattnet läcker. Det är nämligen så att slangen in i skåpet, eller däromkring, läcker vatten när jag slår på vattnet, jag ser att vatten rinner ut på baksidan där slangarna går in/ut ur skåpet
Mitt skåp är ett QR2619K
och med lite tur är det bara slangen, om det är så, är det någon som vet var man kan hitta en sådan?
Jag har iom det förstått hur man "lyfter" av kolsyremojängen, nu skall jag bara få lite tid att dra fram skåpet och se var vattnet läcker. Det är nämligen så att slangen in i skåpet, eller däromkring, läcker vatten när jag slår på vattnet, jag ser att vatten rinner ut på baksidan där slangarna går in/ut ur skåpet
Mitt skåp är ett QR2619K
och med lite tur är det bara slangen, om det är så, är det någon som vet var man kan hitta en sådan?
ventilen i sig kan dela sigZ znitz skrev:Först måste jag bara säga @electroluxaren att all hjälp du har givit är helt fantastiskt.
Mitt skåp är ett QR2619K