296 936 läst · 8 036 svar
297k läst
8,0k svar
Vad väntar oss bilister?
Allvetare
· Östergötland
· 4 159 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Allvetare
· Östergötland
· 4 159 inlägg
Tvärtom. Den är riktad till hushåll och används vid strömavbrott, kapa effektoppar m.m. I kombination med solpaneler så kan den beroende på uppvärmning o.d. göra att ett hushåll delvis eller helt självförsörjande.Maskintok skrev:
skoge skrev:
Flera anställningar, eller bröt du mot alla körtidsregler helt flagrant.skoge skrev:
Om du kör 2500 mil med en genomsnittshastighet på 70km/timme så sitter du i bilen totalt 357 timmar.
Det får du aldrig ihop tillsammans med arbetstids och körtidsregler.
En normal månadsarbetstid är förövrigt 165-167 timmar i månaden.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 557 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 557 inlägg
Man kan ju ha 10 mil enkel till jobbet som inte räknas med i körtiden.Mikael_L skrev:Flera anställningar, eller bröt du mot alla körtidsregler helt flagrant.
Om du kör 2500 mil med en genomsnittshastighet på 70km/timme så sitter du i bilen totalt 357 timmar.
Resor i tjänsten tänker jag måste separeras från privata resor i denna diskussion. Arbetsresor måste hamna på arbetsgivarens kvot.
Jag började inte räkna något.MultiMan skrev:
Jag såg direkt att detta skulle bli oerhört massa timmar per månad.
Och sen räknade jag, och kom fram till att det alltså handlar om drygt 16 timmar i bil per dag.
(Det är bara min lilla aspberger-släng, som reagerade)
Jag tror egentligen att Skoge helt enkelt ljuger, eller minns fel.
1000 mil i månaden är också rejält mycket, men i alla fall möjligt.
20 mil x 20 arbetsdagar => 400 mil. Blir ändå skapliga 2100 mil => 300 timmar (ganska högt antagna 70 km/h).J JohanLun skrev:
2 arbetsgivare på pappret,lön från ett ställe...Mikael_L skrev:Flera anställningar, eller bröt du mot alla körtidsregler helt flagrant.
För övrigt skrev jag aldrig något om lagligheten i det
Mikael_L skrev:Flera anställningar, eller bröt du mot alla körtidsregler helt flagrant.
Jaså.. 209 tim var normal som lantbruksäljare..
När jag jobbar som konsult mekaniker hos sågverken och verkstäder så är normalt 172 Tim i månaden...
Så har man 162-165 H så är det rena semestern...
Jag fick åka akut iväg på jour trots att jag redan jobbat 12 Tim.. den månaden gjorde jag 234 Tim på jobbet... Så vi har alla olika förutsättningar...
Allvetare
· Östergötland
· 4 159 inlägg