297 332 läst · 8 036 svar
297k läst
8,0k svar
Vad väntar oss bilister?
Renoverare
· Stockholm
· 18 381 inlägg
Är det något liknande den svenska fiaskobilen som de la ner?K Nils Andersson1 skrev:Alla verkar anse att Kina är det landet som nu kommer tillverka bilar i framtiden. Jag har kollat lite vad de gör. Och de säljer nu en väldigt liten bil till studenter. Och den säljer bättre än Tesla. Kostar 50 000 kr ny , där nere och de räknar med det dubbla i EU. Men det är bra, den är liten och går inte långt, men kan funka bra i stan.
Småbilar är inget bra. Funkar väl i stan där du inte riskerar att krocka i hög hastighet.
Men jag personligen får knappt plats i småbilar och såg att jag har ett dilemma att köpa nyare kombi, det finns ju nästan bara små och volvo vägrar jag
Det är olika, men många i Kina, vill köpa bilen och att den går att tillverka till det låga priset, säger att dubblar du priset borde du kunna få dubbelt med bil.R Rkarlsson skrev:Är det något liknande den svenska fiaskobilen som de la ner?
Småbilar är inget bra. Funkar väl i stan där du inte riskerar att krocka i hög hastighet.
Men jag personligen får knappt plats i småbilar och såg att jag har ett dilemma att köpa nyare kombi, det finns ju nästan bara små och volvo vägrar jag
Renoverare
· Stockholm
· 18 381 inlägg
https://www.porsche.com/sweden/models/taycan/taycan-models/taycan-turbo-s-cross-turismo/R Rkarlsson skrev:Är det något liknande den svenska fiaskobilen som de la ner?
Renoverare
· Stockholm
· 18 381 inlägg
Jo men i Asien har du ju alla möjliga konstiga bilar vi aldrig kommer se i Sverige eller europa.K Nils Andersson1 skrev:
Fulaste närmaste tillverkade i Sverige vi har är väl tjorven.
De är så fula att jag vill ha en
Renoverare
· Stockholm
· 18 381 inlägg
Snikversionen är lite billigareR Rkarlsson skrev:
https://www.porsche.com/sweden/models/taycan/taycan-models/taycan-4-cross-turismo/
Förvisso. Men när den kostade exakt vad jag gav för huset så är det för mycket. I för sig har jag betalt huset inom 10 år men liksom ändå. Kör vidare med min bil tills den rasar eller jag hittar något riktigt bra.AndersMalmgren skrev:
Men jag övergav el helt. Kan tänka mig en Kia optima laddhybrid så jag inte är helt körd när de väljer att ha elpriset på högre priser än idag.
Renoverare
· Stockholm
· 18 381 inlägg
Jag är lite sugen på en taycan får jag erkänna.men inte med nuvarande förmånsvärdet. Många företagare skulle köpa elbil om man tog bort förmånsvärdet. Bilar som 3 år senare skulle nå andrahandsmarknaden.R Rkarlsson skrev:Förvisso. Men när den kostade exakt vad jag gav för huset så är det för mycket. I för sig har jag betalt huset inom 10 år men liksom ändå. Kör vidare med min bil tills den rasar eller jag hittar något riktigt bra.
Men jag övergav el helt. Kan tänka mig en Kia optima laddhybrid så jag inte är helt körd när de väljer att ha elpriset på högre priser än idag.
Man behöver ju inte vara så svart/vit eller hur, men gillar man att enbart utmana, så visstAndersMalmgren skrev:
Jag lever i en trist grå värld, gör det bästa av de alternativ som finns
Ungefär som "vara ekonomisk eller dumsnål".
Äh, de där blir bara halvmesyr. Välj en bra som är gjord för vårt klimat även vinter och sedan när solen visar sig på sommaren en F.....iAndersMalmgren skrev:
Man tillhör ju de som inte längre behöver fundera på förmånsvärde, bara njuta av lättjan.
Vi har en e-tron på jobbet. Sen har de utländska som jobbar för oss tesla. De hade dock inte köpt de om inte vi hade en laddstolpe på jobbet.AndersMalmgren skrev:
Jag kommer hålla mig till billigare bilar typ 100 tusen så man kan betala de kontant direkt och slippa huvudvärken varje månad.
Renoverare
· Stockholm
· 18 381 inlägg
Enda nackdelen med etron är att det är en SUVR Rkarlsson skrev: