K Keld skrev:
"Råttsvans" till bilen. För att leda bort statisk elektricitet, skulle hjälpa mot allt, från huvudvärk till tarmvred:crysmile:
Får man sticka in med en synth-svans. Populärt med en sparad tofs i nacken för att tydligt visa att man tillhörde lägret synthare. Det andra lägret (hårdrockare) valde oftast att gå på hårvolym…

• Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
P
Handyman 1 skrev:
[bild]
Svartenbrandt stog nog för hälften! :geek:
Intressant att se att narkotikabrotten ökade ganska kraftigt när narkotika blev olagligt. :)

• Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
L lat skrev:
[bild]
I Göteborg gick de under namnet "Adidas Biafra".

• Gilla
  • Wow
Maria T och 2 till
  • Laddar…
trähandtag trähandtag skrev:
Kom o tänka på sk tropikhjälmar (skyddshjälm) o tunna handskar som fanns när det skulle köras bil. Tror att det användes vid sk aktiv körning, någon kanske minns. Jag kommer ihåg att en farbror hade en sådan utrustning liggande på hatthyllan i sin Amason på 60-talet, kanske bit in på 70-talet.
Pappa hade en sådan hjälm!

Det fanns en dricka som hette Car. Smakade ananas. God minns jag den som. Sen fanns en juice som hette Naturens under, perfekt dagen efter.

• Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
B BjornOCash skrev:
Det fanns en dricka som hette Car..
Den var ju dessutom tappad på Rigello, vilket gör att den platsar dubbelt i tråden.

Staffans2000 Staffans2000 skrev:
I Göteborg gick de under namnet "Adidas Biafra".
Nu är du tvåa igen Staffan ;):D

Staffans2000
P Pin skrev:
Nu är du tvåa igen Staffan ;):D
Aj då. Igen! Mitt ständiga öde.

Staffans

• Haha
Pin och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Vilken fantastiskt humorbefriad människa, ovan länkade företagsbibliotekarie. Nån skämtar med oss? Högerkonspiration!
Humorbefriad? Tycker nog att han verkar vara en skojfrisk herre att döma av formuleringar. Att det ligger på hans bord att försöka bringa klarhet i frågan om kampanjens äkthet ska inte tas som grund för att döma honom som humorlös.

Jag tycker det är en intressant diskussion.
MEN!!
Den platsar inte i denna tråden!

Starta en egen tråd så kan vi diskutera polisen vapen o vapenanvändning där istället för här.

O för att inte vara totalt OT så bifogar jag ett par bilder på vapen polisen hade förr.

Pistol Walther PPK kaliber 7.65 aka ärtbössan.
Walther PPK pistol kaliber 7.65 på bord med dess originalförpackning och manual.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den vita batongen.
Numera utbytt mot andra smidigare o har användningsförbud.

Två vita polisbatonger med svarta handtag och remmar.
Skapa konto

O sist men inte minst, polissabeln!
Ett vapen med riktig respekt!:crysmile:

Svartvit bild av polis med sabel konfronterar två civilklädda personer på natten.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
pmd och 8 till
  • Laddar…
K knipo skrev:
Jag tycker det är en intressant diskussion.
O för att inte vara totalt OT så bifogar jag ett par bilder på vapen polisen hade förr.

Pistol Walther PPK kaliber 7.65 aka ärtbössan.
[bild]
Så nära! Men det skjuter som bekant ingen hare... ;)

På bilden är en Walther mod PP, alltså Polizeipistole och ingen PPK (Polizepistole Kriminal). Båda förekom hos svensk polis vill jag minnas. Men citera mig inte.

Är man Besserwisser så är man... ;)

• Gilla
  • Haha
pmd och 1 till
  • Laddar…
K knipo skrev:
Myrornas krig!
När man somnade framför tv-n o vaknade några timmar senare. Ett vitt sken i rummet, tv-rutan flimrade av svart/vita småstreck o det brusade i högtalaren.
Det försvann nog för många år sedan.
O nuförtiden finns det väl knappt någon tid på dygnet det är sädningsuppehåll.

[media]
[bild]
Myrornas krig försvann slutligt i och med övergången till digital-tv (1999-2008). När det inte sändes någon signal så fångade tvn bara upp brus och det yttrade sig som myrornas krig i bild och brus i högtalaren. Från 80-talet och framåt blev det allt vanligare att tv-apparater kunde detektera frånvaron av signal och välja att inte lägga ut bruset i högtalare och/eller bild. Därför är det för många väldigt länge sedan de såg myrornas krig.

• Gilla
ichigo
  • Laddar…
P peroande skrev:
Myrornas krig försvann slutligt i och med övergången till digital-tv (1999-2008). När det inte sändes någon signal så fångade tvn bara upp brus och det yttrade sig som myrornas krig i bild och brus i högtalaren. Från 80-talet och framåt blev det allt vanligare att tv-apparater kunde detektera frånvaron av signal och välja att inte lägga ut bruset i högtalare och/eller bild. Därför är det för många väldigt länge sedan de såg myrornas krig.
Saknar det analoga lite. CRT skärmar, CRT projektorer. Composit, komponent, betamax, laserdisc, osv ,osv. Eller Dolby Prologic :)

Mys... Inte lika bra som dagens digitalt, men mys

• Gilla
videopac
  • Laddar…
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.