1 135 558 läst · 11 023 svar
1136k läst
11,0k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Får man sticka in med en synth-svans. Populärt med en sparad tofs i nacken för att tydligt visa att man tillhörde lägret synthare. Det andra lägret (hårdrockare) valde oftast att gå på hårvolym…K Keld skrev:
Pappa hade en sådan hjälm!trähandtag skrev:
Det fanns en dricka som hette Car. Smakade ananas. God minns jag den som. Sen fanns en juice som hette Naturens under, perfekt dagen efter.
Humorbefriad? Tycker nog att han verkar vara en skojfrisk herre att döma av formuleringar. Att det ligger på hans bord att försöka bringa klarhet i frågan om kampanjens äkthet ska inte tas som grund för att döma honom som humorlös.Nötegårdsgubben skrev:
Jag tycker det är en intressant diskussion.
MEN!!
Den platsar inte i denna tråden!
Starta en egen tråd så kan vi diskutera polisen vapen o vapenanvändning där istället för här.
O för att inte vara totalt OT så bifogar jag ett par bilder på vapen polisen hade förr.
Pistol Walther PPK kaliber 7.65 aka ärtbössan.
Den vita batongen.
Numera utbytt mot andra smidigare o har användningsförbud.
O sist men inte minst, polissabeln!
Ett vapen med riktig respekt!
MEN!!
Den platsar inte i denna tråden!
Starta en egen tråd så kan vi diskutera polisen vapen o vapenanvändning där istället för här.
O för att inte vara totalt OT så bifogar jag ett par bilder på vapen polisen hade förr.
Pistol Walther PPK kaliber 7.65 aka ärtbössan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den vita batongen.
Numera utbytt mot andra smidigare o har användningsförbud.
Logga in
Skapa konto
O sist men inte minst, polissabeln!
Ett vapen med riktig respekt!
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Besserwisser
· Västra Götalands
· 9 919 inlägg
Så nära! Men det skjuter som bekant ingen hare...K knipo skrev:
På bilden är en Walther mod PP, alltså Polizeipistole och ingen PPK (Polizepistole Kriminal). Båda förekom hos svensk polis vill jag minnas. Men citera mig inte.
Är man Besserwisser så är man...
Myrornas krig försvann slutligt i och med övergången till digital-tv (1999-2008). När det inte sändes någon signal så fångade tvn bara upp brus och det yttrade sig som myrornas krig i bild och brus i högtalaren. Från 80-talet och framåt blev det allt vanligare att tv-apparater kunde detektera frånvaron av signal och välja att inte lägga ut bruset i högtalare och/eller bild. Därför är det för många väldigt länge sedan de såg myrornas krig.K knipo skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
Saknar det analoga lite. CRT skärmar, CRT projektorer. Composit, komponent, betamax, laserdisc, osv ,osv. Eller Dolby PrologicP peroande skrev:Myrornas krig försvann slutligt i och med övergången till digital-tv (1999-2008). När det inte sändes någon signal så fångade tvn bara upp brus och det yttrade sig som myrornas krig i bild och brus i högtalaren. Från 80-talet och framåt blev det allt vanligare att tv-apparater kunde detektera frånvaron av signal och välja att inte lägga ut bruset i högtalare och/eller bild. Därför är det för många väldigt länge sedan de såg myrornas krig.
Mys... Inte lika bra som dagens digitalt, men mys
Ny tråd här:K knipo skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threa...aer-anvaendning-av-vapen.428968/#post-4385435
Administrator
· Skåne
· 7 845 inlägg
Tack! Nu har jag flyttat off topic till tråden du skapade. https://www.byggahus.se/forum/threads/militaer-respektive-polisiaer-anvaendning-av-vapen.428968/P pmd skrev:
Här berättar vi om saker som vi glömt bort att de funnits.
/Moderator
https://www.byggahus.se/forum/threa...aer-anvaendning-av-vapen.428968/#post-4384648