Det finns flera ögonvittnen som hävdar att det är sant. Dock hade nog inte konsums PR-avdelning räknat med att någon skulle förvanska budskapet med några prickar.

• Gilla
lat
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Vet inte om det är en myt men det sägs att Konsum på 70-talet lanserade en kampanj i syfte att locka fler ungdomar till butikerna och skyltade med
"Välkommen till Konsumgänget"
Naturligtvis ska då folk satt prickar över O:et till ett Ö och på sätt ändrat budskapet. Förmodligen en myt som sagt men ändå ganska kul.
Eller att man när Domus lades ner skulle byta namn till Kondomus.

Keiller Keiller skrev:
Vet inte om det är en myt men det sägs att Konsum på 70-talet lanserade en kampanj i syfte att locka fler ungdomar till butikerna och skyltade med
"Välkommen till Konsumgänget"
Naturligtvis ska då folk satt prickar över O:et till ett Ö och på sätt ändrat budskapet. Förmodligen en myt som sagt men ändå ganska kul.
https://kf.se/det-glada-konsumganget-en-fejknyhet/

Vilken fantastiskt humorbefriad människa, ovan länkade företagsbibliotekarie. Nån skämtar med oss? Högerkonspiration!

• Gilla
  • Haha
dilemma och 3 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Vilken fantastiskt humorbefriad människa, ovan länkade företagsbibliotekarie. Nån skämtar med oss? Högerkonspiration!
Enligt bibliotekarien har jag alltså befunnit mig "i folkdjupets mest mörka, snuskiga mentala bakgårdar" då jag nyss spridit myten? :D

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Om han varit humorbefriad skulle han väl använt ett annat ord än "annaler" i detta sammanhang.

• Haha
  • Gilla
Keiller och 2 till
  • Laddar…
Jonas Persson
P pmd skrev:
I just det sammanhanget är UNC och Whitworth lyckligtvis kompatibla. Man behöver inte bry sig om att okulturella plebejer har börjat bygga stativ med UNC-gänga. Ens gamla Whitworth-grejer passar ändå. Ja, det visste du ju redan, enligt nedan.
Viktigaste skillnaden är vinkeln på gängan, 55 och 60 grader.

K knipo skrev:
För att anknyta detta till trådens rubrik så har man nästan glömt bort när det var en stor nyhet på löpet at
Det återigen varit en sammandrabbning mellan HA & Bandidos ( eller deras wannabies).
Läs gärna https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Stora_nordiska_MC-kriget

Eller när det var knivskärningar var & varannan dag i Sthlm.

Eller när "jugge maffian" styrde.

• Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ja, det är väl klart att polisens normala avstånd är närstrid?
Vilket land bor du i?
Mig veterligen så är svensk polis i Sverige aldrig inblandad varken i strid eller närstrid.
Och de gånger de överhuvudtaget lyfter vapen är säkert mindre än 1% av alla uttryckningar/ingripanden
Du kanske påverkats lite mycket av spelen du skriver/spelar?

• Gilla
dilemma
  • Laddar…
Jag gissar att 99.9% av alla skott polisen avlossar i skarpt läge är från 'vanliga' poliser utrustade med pistol.

L lat skrev:
Gick väl under namnet "Addidas attack" i det militära?
Jag tror du tänker på Lejon Attack, de riktigt kassa träningsskor man fick ut som vpl fram tills Arbetsmiljöverket satte stopp. De var i omlopp under många år.

Ett par mörkblå träningsskor med vita detaljer ligger på en ljus yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inte så där lyxiga, mitten på 70-talet.
Tyget och sulan var väl lika tjocka, runt 1mm, marinblå eftersom det var flottan för min del.

Jonas Persson
useless useless skrev:
Det finns ju gott om pålitliga ögonvittnen som har sett kampanjen på 90-talet. Eller var det 60-talet? Nä, 1984 var det. Det är jag säker på.
[länk]
Jag såg det själv i tunnelbanans rulltrappa. Kampanjen var uppe bara någon dag då prickarna ställde till det. Men när? Gissar på tidigt 90-tal, en tid innan alla sprang omkring och fotade.

Denna finns i alla fall på bild, julen 2001.
Reklamskylt med texten "locum." med ett hjärta istället för ett "o" och en julhälsning nedanför som diskuterar pappersförbrukning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
Vdklyven och 5 till
  • Laddar…
S svanstrom skrev:
Jag tror du tänker på Lejon Attack, de riktigt kassa träningsskor man fick ut som vpl fram tills Arbetsmiljöverket satte stopp. De var i omlopp under många år.

[bild]
Adidas Biafra var något vi sa när jag var liten, men det är ju inte gångbart idag.

• Gilla
Manhunter
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.