3 390 372 läst · 18 249 svar
3390k läst
18,2k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Japp, och bra om man är trånkförälder och tala rom för ungarna att man inte får hoppa/kasta/springa sig in i nätet..tveksamt skrev:
Fick äntligen härdat ett gäng knivblad i helgen och har till slut provat nya sliphjulet på 500 mm diameter. Lite annan känsla än att slipa på plandel, så får övas lite. Men det blir väldigt lätta och skäreffektiva blad. Här 2.5 mm gods. En liten verkstadskniv?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Gnider vidare på Svarven o högen med färdigfixade delar har växt markant sen sist. Det mesta ser ut att vara i fantastiskt skick, glidytorna har noll spår av användning. Har dessutom lyckats byta till mig en frekvensomriktare och har en sprillans ny motor på hyllan så det ska nog bli bra det här.
Extra nöjd med vissa delar, den där "apronen" (vad den nu heter på svenska) som har längd o tvärmatningsmekanism i sig gick från stelopererad o fullständigt igengeggad till riktigt bra, likaså dubbdockan...Ja det mesta va ju faktiskt stelopererat vid köp när jag tänk efter, va inte en ratt som gick att rubba
Mycket piprensarjobb för att sanera bort fett från alla gängor, kuggar o oljekanaler.
Extra nöjd med vissa delar, den där "apronen" (vad den nu heter på svenska) som har längd o tvärmatningsmekanism i sig gick från stelopererad o fullständigt igengeggad till riktigt bra, likaså dubbdockan...Ja det mesta va ju faktiskt stelopererat vid köp när jag tänk efter, va inte en ratt som gick att rubba
Mycket piprensarjobb för att sanera bort fett från alla gängor, kuggar o oljekanaler.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har du målat delarna eller var dom i så fint skick att de blev glänsande av en rejäl rengöring?Ola C skrev:Gnider vidare på Svarven o högen med färdigfixade delar har växt markant sen sist. Det mesta ser ut att vara i fantastiskt skick, glidytorna har noll spår av användning. Har dessutom lyckats byta till mig en frekvensomriktare och har en sprillans ny motor på hyllan så det ska nog bli bra det här.
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Verktygstokig
· Halland