Grönt metallträsvarv i en verkstadslokal med tillbehör synligt i bakgrunden.
 
Frustrator Frustrator skrev:
[bild]
Ska hämta dem imorgon ;)
 
Viktorcloetta Viktorcloetta skrev:
Ska hämta dem imorgon ;)
Perfekt, då kan du dubbelsvarva ;)
 
En planhyvel och en spånsug i en verkstad med tillbehör på arbetsbord, skyltad för försäljning.
 
Bra pris Stationär plan- och rikthyvel Emco-Rex b20 till salu i verkstadsomgivning, priset är 1500 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Solvskaftet
  • Laddar…
Grön SR80 metallsvärv placerad på ett bord med skärande verktyg monterade och redo för användning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
[bild]
Skulle hellre lägga till en liten slant och ta denna:
Myford Super 7 metallsvärv i ett garage, till salu för 3,500 kr i Malmö stad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
P pyro skrev:
Skulle hellre lägga till en liten slant och ta denna:
[bild]
Ryktet går att den redan är köpt.

SR 80n verkar dock komma utan växellådan :(
 
Den här kan vara ett klipp man bör nog kolla på den först dock. Fräsen alltså.
Använd begagnad svarvfräs i verkstadslokal med diverse föremål och kablar runtomkring.
 
Frustrator Frustrator skrev:
[bild]
Den där har jag redan köpt! Det som inte syns på bilden är att det på baksidan finns ett utsug vid golvet som kan slås på eller av. Himla praktiskt. Motorn sitter också i filterpåsen så den tar ingen plats på sidan.
 
P pyro skrev:
Skulle hellre lägga till en liten slant och ta denna:
Du menar Ikeasvarven "Rundis" som nu står i min bil?:D.

Får passa på att tacka @Frustrator som under ett par års tid kommit med dagliga privata blockettips på svarvar från Kiruna till Jokkmokk. Någon gång emellanåt kanske han hittat nåt vrak söder om Norrköping... men nu hitta han en guldklimp. Gubben/säljaren som varit pipmakare va första ägaren, igengeggad men ser väldigt okörd ut.

Ikeasvarv "Rundis" på en blå Ikea-kundvagn bredvid verktyg och delar på en parkeringsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Begagnad svarv märkt "SUPER 7 MYFORD" i bakluckan på en bil, med diverse verktyg och rengöringsmedel runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Björn Melander och 14 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Du menar Ikeasvarven "Rundis" som nu står i min bil?:D.

Får passa på att tacka @Frustrator som under ett par års tid kommit med dagliga privata blockettips på svarvar från Kiruna till Jokkmokk. Någon gång emellanåt kanske han hittat nåt vrak söder om Norrköping... men nu hitta han en guldklimp. Gubben/säljaren som varit pipmakare va första ägaren, igengeggad men ser väldigt okörd ut.

[bild]
[bild]
Japp. Har ju insett att det aldrig säljs ngn som jag själv kan få tag på.
Men nu när jag inte längre kan arbeta halvtid med att söka av blocket och tipsa Ola, behöver jag hitta ett nytt offe...eh..ny arbetsgivare...
 
  • Gilla
  • Haha
Luddis_1 och 1 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Japp. Har ju insett att det aldrig säljs ngn som jag själv kan få tag på.
Men nu när jag inte längre kan arbeta halvtid med att söka av blocket och tipsa Ola, behöver jag hitta ett nytt offe...eh..ny arbetsgivare...
Då har du kanske mer tid till att hitta ett kärleksfullt hem åt min Solberga, klent resultat hittills tycker jag… :confused:
 
nanowire nanowire skrev:
Då har du kanske mer tid att hitta ett kärleksfullt hem åt min Solberga, klent resultat hittills tycker jag… :confused:
Finns ju ett hem här. Den bör gå in på tvären hos mig.
Problemet är ju bara att få hit den. Utan att min hustru dräper mig på köpet.
 
Ola C Ola C skrev:
Du menar Ikeasvarven "Rundis" som nu står i min bil?:D.

Får passa på att tacka @Frustrator som under ett par års tid kommit med dagliga privata blockettips på svarvar från Kiruna till Jokkmokk. Någon gång emellanåt kanske han hittat nåt vrak söder om Norrköping... men nu hitta han en guldklimp. Gubben/säljaren som varit pipmakare va första ägaren, igengeggad men ser väldigt okörd ut.

[bild]
[bild]
Vollmer & Nilsson?
Eller Lars Jönsson?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.