3 458 608 läst · 18 496 svar
3459k läst
18,5k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
"Position apron..." näe det är nog bara att glömma tyvärr i det här sammanhanget. Fan, nu saknar jag segelflyget och flygandet öht. Aj! Kanske är dags att ta upp det igen...Alfredo skrev:
//Ronnie
Fulknopp blir finknopp. Som bekant behövs det en svarv för att kunna renovera en annan svarv. Idag kom turen till knopparna som alla var repiga o fula.
Så, ladda upp med sandpapper i ordningen 180, 240, 320, 400, 600, 800 och 1200...knopparna sattes i gamla svarven o sen puts i stigande kornordning. Efter 180 va jag lite skeptisk (bild 3) men det blev bra efter finare papper. Avslutade med lite vaxpolering. Färdigt
Fulknopp
Efter 180 papper. Repigt o fult.
Finknopp
Så, ladda upp med sandpapper i ordningen 180, 240, 320, 400, 600, 800 och 1200...knopparna sattes i gamla svarven o sen puts i stigande kornordning. Efter 180 va jag lite skeptisk (bild 3) men det blev bra efter finare papper. Avslutade med lite vaxpolering. Färdigt
Fulknopp
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Efter 180 papper. Repigt o fult.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Finknopp
Logga in
Skapa konto
Husägare
· Stockholm
· 130 inlägg
Efter några timmar av slit med fogsvans och kofot kommer jag drömma om tigersågar och cirkelsågar inatt. Altanen (nordläge) ska halveras i storlek i förmån för cykel-carport/garage, panel- och dörrbyte på förråd samt nytt staket mot grannen.
Imorgon blir det förberedande markarbeten och rikta upp alla sneda reglar från förra ägarens bygge.
Före- och efterbild.
Imorgon blir det förberedande markarbeten och rikta upp alla sneda reglar från förra ägarens bygge.
Före- och efterbild.
Verktygstokig
· Halland
· 7 618 inlägg
Lite fix med cyklarna, nya bromsbelägg, kedja kassett och tvätt. Tyvärr så fick jag även en däckexplosion som drog hjulet lite snett så jag fick plocka fram riktstället. Maken till tråkig syssla får man leta efter, så jag piggade upp mig med en cider och lite nötter.
Ingen risk att man råkar sätta på gamla kedjan av misstag när man byter efter vintersäsongen..
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ingen risk att man råkar sätta på gamla kedjan av misstag när man byter efter vintersäsongen..