Glömde slagskruvdragaren hemma och fick jobba med borrmaskinen (allmänt kallad skruvdragare)
Hur tusan kunde man jobba med denna innan slagskruvdragaren kom till värden ??
Kände mig som en handikappad amatör ;)

Isakare Isakare skrev:
Glömde slagskruvdragaren hemma och fick jobba med borrmaskinen (allmänt kallad skruvdragare)
Det krävs träning och åter träning. ;):D

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
A
Slagskruvdragare är bara för klenisar..

• Haha
Immobil
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
Det krävs träning och åter träning. ;):D
Jo, jag har tappat rätta knycken, det var 13 år sen jag skruvade med borrmaskinen.

Isakare Isakare skrev:
Är det inte dags att uppdatera namnet på skruvdragare till borrmaskin på riktigt? Det är väl mest som borrmaskin såna används nu för tiden ändå? Andra maskiner byter ju inte namn för att de blir batteridrivna, typ cirkelsåg, excenterslip, borrhammare mm. Så varför ska en batteridriven borrmaskin kallas skruvdragare?

Dheri Dheri skrev:
Är det inte dags att uppdatera namnet på skruvdragare till borrmaskin på riktigt? Det är väl mest som borrmaskin såna används nu för tiden ändå? Andra maskiner byter ju inte namn för att de blir batteridrivna, typ cirkelsåg, excenterslip, borrhammare mm. Så varför ska en batteridriven borrmaskin kallas skruvdragare?
Äh, kan vi kalla en metallsåg för bågfil så kan vi väl kalla en batteridriven borrmaskin för skruvdragare. Allt ska inte vara så lätt alltid. ;)

• Gilla
matkol och 3 till
  • Laddar…
Någon tidigare ägare till min skrotbil var mindre nogräknad vad gällde modifikationerna, varför jag hela tiden fått utstå att ha en plastdetalj som inte riktigt sitter fast.
Nå, fulbilar kräver fullösning, så inspirerad av det här inlägget, har jag modifierat bilen lite till så att det förhoppningsvis ska sitta lite bättre framöver. Återstår att se hur bra det håller.
Bil med temporär reparation, plastdetalj fäst med kabelbunt till karossen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Får väl vässa om en yxa till idag, kom på ena pojken med den, hade tagit min ena billnäs yxa ur verkstan och stod på plattorna bakom altanen och högg på en bit med plywood. Och förmodligen annat, det var hack i eggen och jord på den, han har förmodlogen huggt i jorden... Bara tur han inte högg en tå av sig...

• Ledsen
Tule54
  • Laddar…
Dheri Dheri skrev:
Det har jag märkt att ni gör i Sverige. Här kallas dom för borrmaskin och skruvdragare (inte märkt nån säga slagskruvdragare)

• Gilla
Dheri
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Någon tidigare ägare till min skrotbil var mindre nogräknad vad gällde modifikationerna, varför jag hela tiden fått utstå att ha en plastdetalj som inte riktigt sitter fast.
Nå, fulbilar kräver fullösning, så inspirerad av det här inlägget, har jag modifierat bilen lite till så att det förhoppningsvis ska sitta lite bättre framöver. Återstår att se hur bra det håller.
[bild]
Det där kommer hålla minst 10000 mil. Det vet jag av egen erfarenhet.

• Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Det har jag märkt att ni gör i Sverige. Här kallas dom för borrmaskin och skruvdragare (inte märkt nån säga slagskruvdragare)
Samma här på byggena. Men säger man "hämta skruvdragaren" till en hobbysnickare, kommer den springande med borrmaskinen.

Isakare Isakare skrev:
Dheri Dheri skrev:

Vad kallas en sån här då?

Blå Makita-elverktyg, troligen en borr eller skruvdragare, på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

useless useless skrev:
Vad kallas en sån här då?

[bild]
Gipsdragare.

Slagborrmaskinen kallas proppmaskin.

Isakare Isakare skrev:
Gipsdragare.

Slagborrmaskinen kallas proppmaskin.
Proppmaskin är väl borrhammare. Slagborrmaskin i egenskap av slagborrmaskin finns väl inte på byggen längre.

B Whatmoth skrev:
Proppmaskin är väl borrhammare. Slagborrmaskin i egenskap av slagborrmaskin finns väl inte på byggen längre.
Nä, men vi säjer slagborr, även om det heter borrhamnare.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.