3 336 223 läst · 16 504 svar
3336k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Vad menar du, man måste vicka för att få ut spånet och varvet sjunker inte nämnvärt. Slutade borra när jag kommit 8 mm ner, precis innan jag filmade gjorde jag de två andra snitten som är 5 och 8 mm. Det normala är väl även att såga i gips eller möjligen med OSB bakom. Jag tycker det fungerar bra om du får till hålet på ca tio sekunder.FredrikR skrev:
Men be mig inte att göra tio hål med ett batteri... Det går då den är stark nog, men är knappast lämpligt om du tänker bygga på ackord.
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Det man har svårt att förstå är hur starka dessa små maskiner är. De är på gränsen till att de skulle behöva kick back skydd får att skydda handlederna.
Tänk på att jag filmade med en hand vilket inte är att rekommendera då du bör hålla maskinen med båda händerna, speciellt med en hålsåg. Så jag fick ta det lite vackert så att det inte skulle hugga.
Tänk på att jag filmade med en hand vilket inte är att rekommendera då du bör hålla maskinen med båda händerna, speciellt med en hålsåg. Så jag fick ta det lite vackert så att det inte skulle hugga.
Du har så rättJonas Persson skrev:
Oftast tar jag den äldre 14,4V GSR'n när det ska hålsågas, för att jag är lat och inte orkar ta fram chucken ur väskan till 18V FC2.
Märkte INGEN skillnad mellan 12V-15FC och 14,4an, båda stannade till om jag tryckte hårt.
Med 18V kunde jag trycka hårt, hårdare än vad som behövs utan att den stannade.. Men som sagt inga problem med 12V
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 892 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 892 inlägg
Tja, jag hade ingen 110mm men väl en 127:a, gick helt ok om än lite segt, inget jag vill stå och mata hela dagar men för enstaka hål måste jag säga att det funkar.FredrikR skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
dags att leta upp en säck betong nu då eller? (Nej, jag är nöjd med detta, har andra verktyg för att blanda betong)
/U
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Stora hålsågar som nyper lätt kör jag med 18V-FC2 eller borrhammaren som har frikoppling. Men allt annat funkar med de små moderna maskinernaFredrikR skrev:Du har så rätt
Oftast tar jag den äldre 14,4V GSR'n när det ska hålsågas, för att jag är lat och inte orkar ta fram chucken ur väskan till 18V FC2.
Märkte INGEN skillnad mellan 12V-15FC och 14,4an, båda stannade till om jag tryckte hårt.
Med 18V kunde jag trycka hårt, hårdare än vad som behövs utan att den stannade.. Men som sagt inga problem med 12V
[bild]
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Där finns en skillnad, vissa forcerar sina maskiner; bordsågar, gersågar, borrmaskiner mm. Jag låter alltid maskinen arbeta i sin takt och känner därmed hur materialet beter sig.FredrikR skrev:Du har så rätt
[bild]
Som du beskriver ovan ger våld inget mervärde. Det sliter bara på maskinen och drar mer ström då den går tungt.
Blir ju bara ett mer extremt ha begär nu.
Tittat lite på en 12v-35Fc med l-boxx inkl chuck utan laddare o batteri. Och komplettera med laddare o batteri vi någon kampanj. Och köra med laddaren o batterierna från gop 10,8v så länge även fast batterierna inte är helt nya.
Frågan e bara vad man får för inredning om man köper en utan batteri/laddare. Tänkte så halv inredningen från gop och även finns plats för laddaren i 102boxen
Tittat lite på en 12v-35Fc med l-boxx inkl chuck utan laddare o batteri. Och komplettera med laddare o batteri vi någon kampanj. Och köra med laddaren o batterierna från gop 10,8v så länge även fast batterierna inte är helt nya.
Frågan e bara vad man får för inredning om man köper en utan batteri/laddare. Tänkte så halv inredningen från gop och även finns plats för laddaren i 102boxen
Redigerat:
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Villhöver slår till igenputte22 skrev:Blir ju bara ett mer extremt ha begär nu.
Laddare är samma, de modernare är möjligen anings kraftigare. Så har du en klarar du dig bra. Batterier med högre energiinnehåll (Ah), kan ge mer ström och därmed kraft till maskinen. Men har du 2, 2,5 Ah så räcker det bra. Har inte studerat just dessa batterier, men ofta är de mest energirika känsligare och slits eventuellt snabbare.
Lådan inreder du med dessa.
https://www.hornbach.se/shop/Skumin...6-forperforerat/6119511/artikel-detaljer.html
https://www.hornbach.se/shop/Skuminsats-L-BOXX-Industrial/6119512/artikel-detaljer.html
Eller så gör du det från någon annan skumgummibit. Jag har tidigare använt mig av detta https://norrpack.se/skumplast/plastazote/50mm.html
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Tror du får samma inredning då det bara är en formpressad plastbit.putte22 skrev:Blir ju bara ett mer extremt ha begär nu.