3 336 121 läst · 16 504 svar
3336k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Mats-S
Byggveteran
· Sollentuna
· 2 684 inlägg
Mats-S
Byggveteran
- Sollentuna
- 2 684 inlägg
boschkenta
Verktygstokig
· Västra Götaland
· 421 inlägg
boschkenta
Verktygstokig
- Västra Götaland
- 421 inlägg
Ett skepp kommer lastat!
Har provat mini-cirkelsågen lite och är grymt imponerad. Gick som en varm kniv i smör i 13mm skiva. Och tyst är den också! Låter mindre än min 18v skruvdragare (tills klingan möter virket dvs).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har provat mini-cirkelsågen lite och är grymt imponerad. Gick som en varm kniv i smör i 13mm skiva. Och tyst är den också! Låter mindre än min 18v skruvdragare (tills klingan möter virket dvs).
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 372 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 372 inlägg
En ny liten leksak till garaget. Trots åldern ser den i stort sett oanvänd ut, bordet har fortfarande väldigt tydliga spår från bearbetningen och är nästan helt utan repor.
Tyvärr har den nog stått i kallförråd många år då skruvar och muttrar ser rätt tråkiga ut, aluminiumdelarna har klarat sig bättre även om dom behöver lite upputsning.
Tyvärr har den nog stått i kallförråd många år då skruvar och muttrar ser rätt tråkiga ut, aluminiumdelarna har klarat sig bättre även om dom behöver lite upputsning.
Grym kvalitet på de där. Vi hade sådana på en skola där jag vickade som träslöjdslärare.Rickard.ag skrev:En ny liten leksak till garaget. Trots åldern ser den i stort sett oanvänd ut, bordet har fortfarande väldigt tydliga spår från bearbetningen och är nästan helt utan repor.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 372 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 372 inlägg
Har nog stått en eller flera hegner sågar i alla slöjdsalar jag satt min fot i som barn och ungdom Hade egentligen drömt om en med hastighetsreglering men man får inte allt när man inte vill betala för det.
M
MathiasFr
Medlem
· Frankrike - Pantin
· 487 inlägg
MathiasFr
Medlem
- Frankrike - Pantin
- 487 inlägg
Här finns den också https://www.fine-tools.com/bohr1.htmlsiggebo skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
@Ola C har lovat att förbarma sig över ordningen i min verkstad så tänkte det var lika bra att slå till på stort. Så köpte en begagnad spis jag tänkte man kunde få in där med.
(Japp, kom hem, spisen passar perfekt i hålet där den gamla stog innan ena plattan gav upp, japp, det visar sig att spisen är 5cm för hög när den är sänkt på sitt lägsta...)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
(Japp, kom hem, spisen passar perfekt i hålet där den gamla stog innan ena plattan gav upp, japp, det visar sig att spisen är 5cm för hög när den är sänkt på sitt lägsta...)
Vad har du spisen till i verkstaden? Kokar du lim?Frustrator skrev:@Ola C har lovat att förbarma sig över ordningen i min verkstad så tänkte det var lika bra att slå till på stort. Så köpte en begagnad spis jag tänkte man kunde få in där med.
[bild]
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg