G GargamelSE skrev:
[länk]
Den har dock fått lite olika recensioner, där vissa tycker att stiften är alldeles för tröga och kan ge märken i den yta man vill avbilda.
 
T
Niklasloow Niklasloow skrev:
Du kommer snart behöva din egna tråd för dina verktygsinköp! :crysmile:
Haha köpte en Gardena XL spridare idag. Lade dock inte upp den för jag vill inte spamma tråden :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
T
G GargamelSE skrev:
[länk]
Hade en sådan tidigare och kan verkligen inte rekommendera den. Stiften lossnar, går isär m.m.
 
Eller så gör man som proffsen.
Handritad kurva och stödlinjer på en vägg som del i ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mäter lite, gör stödlinjer och ritar av på fri hand. Profilmallar har alla skaffat och använt en gång. Sedan inser man att resultatet blir bättre utan.
Mvh Findus
 
  • Gilla
Lilametallic och 8 till
  • Laddar…
Nu orkar jag inte kratta mer. :crysmile:
En ny lövblåsare från Husqvarna i kartong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Ska du blåsa in löven till grannen? :thinking:
 
  • Haha
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Stickan56
B Beretic skrev:
Nu orkar jag inte kratta mer. :crysmile:[bild]
Bra köp. Jag köpte en 525BX förra året.

Stickan
 
Alfredo Alfredo skrev:
Är du säker att det är så illa? Jag tror säkert den går att rädda. Vill du inte lägga tid på att öppna den och "torka ur" så testa att bara blåsa ren den så gott det går och lägg sedan in den i ugnen på kanske 50 grader i ett dygn eller så. Får du bara bort vattnet har jag svår att tro att den skulle vara permanent förstörd.
har plockat isär den, torkat rent o smörjt, dock inte haft den i ugnen men den låter inget vidare, de var en gammal trotjänare så kanske var dags för den att hamna på återvinningen.
 
  • Ledsen
Alfredo
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
Ska du blåsa in löven till grannen? :thinking:
Ja, det hade varit något;) det är lite skog mellan mig och grannen som får agera lövsstation (y)
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
Q
G GargamelSE skrev:
[länk]
Köpte en likadan på Jula men den är tyvärr inte bra. Kärvar.
 
Så, då var kompletteringar ytterligare gjorda i verkstaden.
Det började med en säckkärra från duab. Inte hel tokig, den fungerar bra, å den gjorde sin insats väl.
Sedan kom en rikt och planhyvel scheppach ms 260. I brist på annat, så vill jag testa den för att se om den kan duga till att planhyvla iallafall.
Men så till sist en justersåg model stenberg.
Den är jag mest nöjd med å tror mycket på.




En ny säckkärra från Duab stående i en verkstad med verktyg och träsnitt i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En Scheppach hms 260 rikt- och planhyvel i en verkstad med gult hölje och arbetsbord i en mörk miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grön justersåg modell Stenberg placerad i en verkstad, komplett med sågblad och bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
RmK_71 och 12 till
  • Laddar…
K
Hylshållare och ett Wera big pack kom med i denna leverans..
Hylshållaren fungerar dock inte superbra med dom dom långa 1/4" hylsorna.. Där får jag försöka hitta en vertikal infästning istället.
 
  • Väggmonterad verktygstavla med ordnad uppsättning av skiftnycklar, hylsor och Wera skruvmejslar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
Pehu1004 och 8 till
  • Laddar…
Inte riktigt dagens men den kom in i huset idag.
En filklove (för sågar). Orsa universal
Under den ser ni tyvärr spikpistolen(lådan som syns) jag lånade ut och nu fått tillbaka..inte plats och inte behov av den..
Antik Orsa universal filklove för sågar upphängd på en vägg, med en delvis synlig spikpistol låda under.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sen kom det lite böcker :)
Oskarp bild av en bok med titeln "Kitchen Think" som handlar om köksdesign och renovering, med oskarpa föremål i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En bok med en präglad bild av en filklove för sågar, framför en låda som antyds vara en spikpistol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.