992 755 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Fällt ungefär 100 granar plus en ganska stor lärk, virket bortkört, riset flisat och stubbarna uppgrävda.
Passade även på att gräva upp en tank som låg nergrävd Bredvid grunden
Passade även på att gräva upp en tank som låg nergrävd Bredvid grunden
Vi påbörjade i helgen nästa års trädgårdsprojekt: att skapa ett rum för plantering med arbetsbord och plats för plantor. Sambon tyckte att jag valde fel plats, eftersom där var ett upplag av tegelpannor och odlingslådor, så det var bara för mig att flytta tegel och gräva upp odlingslådorna. Sambon hade nog att göra med att hämta betongplattor och marksten som en granne några km bort skänkt oss. Fortsättning följer ...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Grrrrr fläder är en enerverande buske/träd.. spridningen är värre än maskrosorna ju - och envisheten likaså!
De ploppar upp överallt, speciellt där de inte ska!
Observera att jag har gärna fläder i trädgården, men jag vill inte ha det överallt! Har fem "träd" som envisas med att komma upp vid grunden av huset varje år.. i år har jag inte klippt dem än (syns på bilden). De har otrolig växtkraft..! Men de ska inte vara i huset... *mutter* klipper ner dem så de är under jord varje gång, men nej då det räcker inte.
Inte så lätt att gräva där heller.. utskjutande stenar från grunden på ena sidan och stenläggning (ja de kommer upp ur den, eller ja i fogen/springan) på andra sidan!
De ploppar upp överallt, speciellt där de inte ska!
Logga in
Skapa konto
Observera att jag har gärna fläder i trädgården, men jag vill inte ha det överallt! Har fem "träd" som envisas med att komma upp vid grunden av huset varje år.. i år har jag inte klippt dem än (syns på bilden). De har otrolig växtkraft..! Men de ska inte vara i huset... *mutter* klipper ner dem så de är under jord varje gång, men nej då det räcker inte.
Inte så lätt att gräva där heller.. utskjutande stenar från grunden på ena sidan och stenläggning (ja de kommer upp ur den, eller ja i fogen/springan) på andra sidan!
Huggit ner min syren"häck"!
Kan man använda 15 cm stammar till något snickarjobb?
Det var gårdagens jobb. Dagens jobb var att göra nästan det sista med stenslänten! 1 kvm i taget. Konstigt nog fick jag fråga grannbonden om mer sten. Tog liksom slut här hemma...
Och sist ikväll innan bastun så lagar jag kring kanten av stenslänten. Så gräs i 12-15 sekundmeter och mörker!
Logga in
Skapa konto
Kan man använda 15 cm stammar till något snickarjobb?
Logga in
Skapa konto
Det var gårdagens jobb. Dagens jobb var att göra nästan det sista med stenslänten! 1 kvm i taget. Konstigt nog fick jag fråga grannbonden om mer sten. Tog liksom slut här hemma...
Logga in
Skapa konto
Och sist ikväll innan bastun så lagar jag kring kanten av stenslänten. Så gräs i 12-15 sekundmeter och mörker!
Logga in
Skapa konto