Svetsat en rådjursuthägnad, ser bedrövlig ut nu men i vår med klematis osv så blir det väl bättre!
 
  • Nyligen svetsat rådjursuthägnad av metallnät i en trädgård, omgivet av grönska och stenar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N nallepu skrev:
Har under alla år grävt upp massor med sten som sakta och säkert kryper uppå över gräsmattan när jag ska fixa nya planteringar. Har under åren använt stenarna som en kant mellan gräsmattan och planteringar som jag inte vill att folk ska kliva in på. Eftersom jag inte har bil har det under 20 år också blivit en rejäl stenhög vid garaget.
Hörde på radion att det inte är tillåtet att flytta stenhögar. Inte ens min stenhög med ca 2 kubikmeter ska jag visst få flytta.
Funderar på om jag kan registrera min trädgårds 900 kvadratmeter som nationalpark och få massor med EU pengar för att bevara min stenhög. Har olika ormar, grävlingar, pälsminkar "stora som katter". Verkar som det finns annat som fåglar inklusive skator gillar. Har lagt betongrör i botten som igelkottar bara älskar! Problemet är att om jag lånar en bil och kör bort stenhögen finns den bevarad på Googles streat wy.
Fast gäller det verkligen på tomtmark? Vill minnas att det ska vara i närheten av jordbruksmark för att räknas.
 
  • Gilla
Vildparti
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Det är det här jag gillar med Bygga hus. Snäll ton och bra tips utan att kritisera.
:love::love::love::love::love::love::love::love::love::love:
Du kommer gråta om ett par år när hallonbuskarna tagit över halva tomten :D :D :D

Skämt åsido. Just odla är nytt för mig med och det är väldigt intressant läsa alla tips och trix som finns.
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Du kommer gråta om ett par år när hallonbuskarna tagit över halva tomten :D :D :D

Skämt åsido. Just odla är nytt för mig med och det är väldigt intressant läsa alla tips och trix som finns.
Har både gräsklippare och röjsåg! ;)
 
FreQa FreQa skrev:
Har både gräsklippare och röjsåg! ;)
Jag gillar hur du bara ser lösningar :D
Den inställningen mådte man ha med hus
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
Anlagt några meter gång.
Blir mer grävning framöver.
Nygrävd gångväg med singel i en trädgård med byggmaterial och grönt gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Mycket ”skorv” på äpplena i år.. tack och lov bara ytligt fel/skönhetsfel.. men oavsett - ovanligt mycket (på bägge träd).

Hand håller två gröna äpplen med mörka fläckar och skönhetsfel mot en trappa i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Väntar på att de ska bli färdiga nån gån nu oxå! :)
 
Skulle gissa att en del av dem är rönnbärsmal...
 
Idag har jag i min trädgård gjort en massa ingenting, knallat runt med en mugg kaffe i näven och lyssnat på en öronbedövande tystnad och njutit av den spegelblanka sjön.
En av få dagar på året då det är så där tryckande tyst så att man inte ids väsnas själv. Dunsarna från fallfrukten spelade sina dova toner det var allt.
 
  • Gilla
Kustvägen och 4 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Skulle gissa att en del av dem är rönnbärsmal...
Troligen, verkar ha varit många som drabbats i år! Men det är nog isf de äpplen som ruttnat väldigt fort, har haft en hög sådana. De jag plockat nu har bara ytliga skador.. skalar man äpplet är det som vanligt, inga gångar eller ”illa smak” (vilket jag har för mig just rönnbärsmal gör.. gångar o oärlighet alltså)

Men vi har dock riktigt mycket äpplen, tror aldrig jag sett så många på ”baksidans träd” sedan vi flyttade hit (och då var det ju ändå ett ”grymt” äppelår för hm 2 år sedan eller nått :surprised: )
 
Redigerat:
maah maah skrev:
Grävde en parkering för skottkärran och blev stenrik på köpet!

[bild] [bild]
Skottkärreparkeringen är nu förvandlad till ett spabad!

En blå uppblåsbar pool inbäddad i en träplattform omgiven av ved och grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädäck som leder till en uppblåsbar pool omgärdad av stenar och grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädgård under omvandling med nytt spabad omgivet av pågåendet träkonstruktion och grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rundat spabad inbäddat i träterrass med inbyggd LED-belysning, omgiven av gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Uteplats under konstruktion med grävd remsa i trädgård, skottkärra och växthus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uteplats under konstruktion med gräsmatta som grävts upp och en spade, nära ett växthus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uteplats i trädgården under konstruktion med utgrävd mark vid ett växthus, omgärdad av staket och grönska, och en katt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fortsatt att gräva ut för uteplatsen vid växthuset. Det går en grästorva i taget,
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Pågående arbete med en uteplats, delvis uppgrävt gräs, en skottkärra och ett växthus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Grävt vidare på uteplatsen, imorgon ryker det sista gräset och sen blir det fiberduk och bergkross
Uteplats under konstruktion med borttaget gräs och en skottkärra, nära ett växthus och trädgårdsland.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppgrävd trädgård för anläggning av uteplats med gul slang och växthus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart rund behållare och röd spade i ett verkstadsutrymme med diverse verktyg och flaskor i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppgrävd uteplats med jämndragen jord, verktyg, närliggande växthus och omgivande grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uteplats under konstruktion med jordyta och stolpar, bredvid ett växthus och grön gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Pågående arbete med uteplats, delvis grävd mark nära en träpergola med omgivande grönska och hus i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Inte en paj gjord i år, snart är det försent.. :oops:
En skottkärra full av äpplen i en trädgård med äppelträd och ett rött hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
Per Eskilsson
  • Laddar…
Tycker du den äppelupptagarmojängen funkar? Hur många äpplen kan man ha i innan man måste tömma?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.