En gnagare fångad i en musfälla på natten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

igår kväll satt den i fällan.
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Wow
Maria T och 4 till
  • Laddar…
S
FreQa FreQa skrev:
Huggit ner min syren"häck"!
[bild]
Kan man använda 15 cm stammar till något snickarjobb?
[bild]
Det var gårdagens jobb. Dagens jobb var att göra nästan det sista med stenslänten! 1 kvm i taget. Konstigt nog fick jag fråga grannbonden om mer sten. Tog liksom slut här hemma...
[bild]
Och sist ikväll innan bastun så lagar jag kring kanten av stenslänten. Så gräs i 12-15 sekundmeter och mörker!
[bild]
Syrén är det hårdaste nordiska träslaget. Så du kan använda det till sånt som slits mycket.
 
harry73
G-83 G-83 skrev:
[bild]
igår kväll satt den i fällan.
Grattis, det måste vara en bra känsla
 
Ja jag knep 4-5 stycken i våras sen har det varit lugnt i sommar. Men den modellen av fälla är i princip hundraprocentig.
 
harry73
Kan du visa en tydlig bild av fällan ? Och info om var man köper den?
 
Det kan jag absolut. Men jag sitter på förlossningen med en bebis på 6 timmar så det blir lite svårt:cool: Ska se om jag hittar hemsidan. Mor och barn sover så jag har tid:D
 
  • Älska
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
http://www.mullvadbort.nu/
Här är den. Gick en kurs för honom en halvdag där han gick igenom hur man bäst sätter fällan. Tror det var via Medborgarskolan.

Jag ser att du också bor i Skåne så du borde hitta en återförsäljare nära dig.
 
G-83 G-83 skrev:
Det kan jag absolut. Men jag sitter på förlossningen med en bebis på 6 timmar så det blir lite svårt:cool: Ska se om jag hittar hemsidan. Mor och barn sover så jag har tid:D
Grattis! :D
 
  • Gilla
G-83
  • Laddar…
harry73
G-83 G-83 skrev:
Det kan jag absolut. Men jag sitter på förlossningen med en bebis på 6 timmar så det blir lite svårt:cool: Ska se om jag hittar hemsidan. Mor och barn sover så jag har tid:D
Grattis och tack för länken. Närmsta återförsäljaren finns i grannbyn:)
 
  • Gilla
G-83
  • Laddar…
Tack. Perfekt när det är nära. Om du bestämmer dig för att köpa och har några frågor får du gärna höra av dig.
 
  • Gilla
harry73
  • Laddar…
Idag har vi planterat våra första buskar och träd (bott här i 10 år...) på gården så håll tummarna så vi vågar fortsätta och kanske få gröna fingrar :D
Nyligen planterade buskar med stödpinnar i gräsmark med synlig jord och löv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

hallon
Nyplanterat träd med stödpinnar och nät skyddat mot djur, omgivet av gräs och lera.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

äpple
Förresten, jag hittade sandblandad jord, ja 3 eller 4 spadtag i varje fall bland all lera. Korpen är ett bra redskap för att ta upp lerjord
Jord med blandning av lera och sand samt en spade i en nyanlagd plantering på gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Idag har vi planterat våra första buskar och träd (bott här i 10 år...) på gården så håll tummarna så vi vågar fortsätta och kanske få gröna fingrar :D
Det hoppas jag verkligen att ni får, gröna fingrar alltså :D

När jag tittar på bilderna på hallonbuskarna ser det ut som om växterna planterats något för högt och sticker upp i förhållande till den omgivande jorden.
Den nya jorden kommer att sjunka ytterligare i förhållande till jorden i krukan eftersom den är mera porös och då är risken stor att hallonbuskarnas rötter hamnar i luften och torkar bort.
 
A Abies koreana skrev:
Det hoppas jag verkligen att ni får, gröna fingrar alltså :D

När jag tittar på bilderna på hallonbuskarna ser det ut som om växterna planterats något för högt och sticker upp i förhållande till den omgivande jorden.
Den nya jorden kommer att sjunka ytterligare i förhållande till jorden i krukan eftersom den är mera porös och då är risken stor att hallonbuskarnas rötter hamnar i luften och torkar bort.
Tackar. Fixat nu.
 
  • Gilla
Abies koreana
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Tackar. Fixat nu.
Det är det här jag gillar med Bygga hus. Snäll ton och bra tips utan att kritisera.
:love::love::love::love::love::love::love::love::love::love:
 
  • Gilla
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
Har under alla år grävt upp massor med sten som sakta och säkert kryper uppå över gräsmattan när jag ska fixa nya planteringar. Har under åren använt stenarna som en kant mellan gräsmattan och planteringar som jag inte vill att folk ska kliva in på. Eftersom jag inte har bil har det under 20 år också blivit en rejäl stenhög vid garaget.
Hörde på radion att det inte är tillåtet att flytta stenhögar. Inte ens min stenhög med ca 2 kubikmeter ska jag visst få flytta.
Funderar på om jag kan registrera min trädgårds 900 kvadratmeter som nationalpark och få massor med EU pengar för att bevara min stenhög. Har olika ormar, grävlingar, pälsminkar "stora som katter". Verkar som det finns annat som fåglar inklusive skator gillar. Har lagt betongrör i botten som igelkottar bara älskar! Problemet är att om jag lånar en bil och kör bort stenhögen finns den bevarad på Googles streat wy.
 
  • Gilla
BengtH
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.