3 335 840 läst · 16 504 svar
3336k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Hej Ronnie!P Pysslarn skrev:Japp, sett det, vet att @Ola C använt en skivstång och att det funkar bra. Tänkte bara att 285 kr per stång för något som ska utstå så omild behandling som en byggnadsställning (har erfarenhet av hyrställning som utsatts för mycket bus) känns prisvärt. Å andra sidan får ju inte gängorna vara för grova i finish sas, skruvstycket ska ju röra sig mjukt och fint tycker jag.
Kanske får det bli skivstång trots allt, känns bara lite konstigt att bygga skruvstycke med den när jag egentligen borde använda den till det den är avsedd för mer än något annat...
//Ronnie
PS @FreQa, tack för tipset iallafall, uppskattas! DS
Om du kollar i min tråd om mitt Moxonbygge så ser du att en stång räcker. Blev faktiskt en liten bit över! Jag köpte min hos Harald Nyborg men dom tycks inte ha den mer.
Dag
https://www.byggahus.se/forum/threads/bygga-moxon.333812/
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Först kör du lite bicepscurls o är noga med att posta bilder här på forumet. Vill du mörka formen kan du be @Daniel_N fota med sitt sedvanliga suddfilter. Efter du fått till lite träning o bilder kapar du stången. Då får du båda funktionerna.P Pysslarn skrev:
Redigerat:
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
I vintras köpte jag en borrchuck med förhoppning om att det skulle leda till köp av en riktigt bra borrmaskin som den kunde sitta i. Möjligen lite udda, men det hela gick i lås.
Så nu har jag köpt ett hjulunderrede på rea som passar till en vertikalsåg, med motsvarande förhoppning. Vette tusan, men man kan ju alltid hoppas..
Så nu har jag köpt ett hjulunderrede på rea som passar till en vertikalsåg, med motsvarande förhoppning. Vette tusan, men man kan ju alltid hoppas..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder