P Pysslarn skrev:
Japp, sett det, vet att @Ola C använt en skivstång och att det funkar bra. Tänkte bara att 285 kr per stång för något som ska utstå så omild behandling som en byggnadsställning (har erfarenhet av hyrställning som utsatts för mycket bus) känns prisvärt. Å andra sidan får ju inte gängorna vara för grova i finish sas, skruvstycket ska ju röra sig mjukt och fint tycker jag.

Kanske får det bli skivstång trots allt, känns bara lite konstigt att bygga skruvstycke med den när jag egentligen borde använda den till det den är avsedd för mer än något annat... ;)
//Ronnie

PS @FreQa, tack för tipset iallafall, uppskattas! DS
Hej Ronnie!

Om du kollar i min tråd om mitt Moxonbygge så ser du att en stång räcker. Blev faktiskt en liten bit över! Jag köpte min hos Harald Nyborg men dom tycks inte ha den mer.

Dag

https://www.byggahus.se/forum/threads/bygga-moxon.333812/
 
Frustrator Frustrator skrev:
Ags10?
Jepp. Har haft span ett tag på nåt liknande och så dök det upp en på facebook av alla ställen ;)
 
M Magnus Larsson skrev:
Jepp. Har haft span ett tag på nåt liknande och så dök det upp en på facebook av alla ställen ;)
Följande kniv?
 
Frustrator Frustrator skrev:
Följande kniv?
Ja. Eller följande fäste iaf :D. Kniven fattades dessvärre så måste fixa någon som passar i storlek.
 
P Pysslarn skrev:
Kanske får det bli skivstång trots allt, känns bara lite konstigt att bygga skruvstycke med den när jag egentligen borde använda den till det den är avsedd för mer än något annat... ;)
Först kör du lite bicepscurls o är noga med att posta bilder här på forumet. Vill du mörka formen kan du be @Daniel_N fota med sitt sedvanliga suddfilter. Efter du fått till lite träning o bilder kapar du stången. Då får du båda funktionerna.
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
RmK_71 och 1 till
  • Laddar…
M Magnus Larsson skrev:
Ja. Eller följande fäste iaf :D. Kniven fattades dessvärre så måste fixa någon som passar i storlek.
Grattis till bra såg, klyvkniv e enkelt att ordna. Har du frågor om sågen så är vi några här som skruvat rätt mycket med dom.
 
Ola C Ola C skrev:
Grattis till bra såg, klyvkniv e enkelt att ordna. Har du frågor om sågen så är vi några här som skruvat rätt mycket med dom.
Tack! Och ja tack, jag ska rota lite mer imorgon så får jag se om sågen behöver en egen tråd eller inte :geek:
 
P
Senast köpt.. ja vet inte om en Lastbil hör hemma här men en sådan har vi i familjen köpt..:crysmile::rofl::thinking::rolleyes:
 
P pleqtiz skrev:
Senast köpt.. ja vet inte om en Lastbil hör hemma här men en sådan har vi i familjen köpt..:crysmile::rofl::thinking::rolleyes:
(y) Alla ha vi våra laster!
 
  • Gilla
JLov och 2 till
  • Laddar…
... och summan av lasterna är konstant men ökande.
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
... och summan av lasterna är konstant men ökande.
Konstant ökande
 
  • Gilla
Huzzbutt och 1 till
  • Laddar…
I vintras köpte jag en borrchuck med förhoppning om att det skulle leda till köp av en riktigt bra borrmaskin som den kunde sitta i. Möjligen lite udda, men det hela gick i lås.
Så nu har jag köpt ett hjulunderrede på rea som passar till en vertikalsåg, med motsvarande förhoppning. Vette tusan, men man kan ju alltid hoppas..
Universellt hjulunderrede från Holzmann på kartong som ligger på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kim Gyllenhorn och 8 till
  • Laddar…
Verktyg för byggprojekt: snabbvinkel, kapskivor och skruvmejslar på arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite smått och gott. Snabbvinkeln från swedol, resten från hornbach.
 
  • Gilla
RmK_71 och 3 till
  • Laddar…
Hämtade igår ut lite smått och gott från Verktygsvaruset.

Makita batteridriven uppblåsare och sågblad med sticksågsblad i förpackningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
980 kilo begagnade hakiställningar. Det kommer mera. Funderar på hur mycket som är vettigt att köpa nu när priset är bra.
 
  • Gilla
Garderobssnickarn och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.