Skivorna som följer med hikoki-kittet, är dom till för att kapa i sten?(plattor)

T trojlee skrev:
Skivorna som följer med hikoki-kittet, är dom till för att kapa i sten?(plattor)
Följer med en diamant klinga till respektive maskin.

Hämtade 2 st Hultafors snabbvinklar ifrån Toolab imorse. De måste ha blivit lite chockade hur många de sålt. De har vart slutsålda nästan överallt ett tag.

• Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Fått tre st (fått en sen innan) bench dogs från en kompis som 3d printade dom.
Väldigt nöjd med resultatet, har inte provat att klämma dom ännu så återstår att se styrkan.

Lutar nu åt att själv köpa en till hösten/vintern då jag har hittat ca 15 ytterligare saker som jag vill ha printade :rofl:

Tre 3D-utskrivna bench dogs i svart plast på en vit yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Tule54
  • Laddar…
richardtenggren
Ny klippare :)
Blev även ett Hultafors dubbelhölster med hantverkarkniv och mattkniv, samt en Hultafors gipssåg. Råkade bryta av två knivar igår...

• Ny gräsklippare av märket Klippo Excellent H med Honda motor på en gräsmatta.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
A
Nu är den till sist hemma i snickeriet, och avbaxad från pallen. Ska bli kul att dra igång! Ny Format4 dual 51 hyvel och tjocklekshyvel i ett snickeri, klar att användas.
Skapa konto

• Gilla
Anders 1920-tal och 16 till
  • Laddar…
P
Jag fick oxå hem min maskin från Österrike idag :love::oops:

• Ny maskin märkt FELDER, nyligen uppackad och fortfarande delvis täckt av plast, i ett verkstadsutrymme.
    Skapa konto
  • Gilla
torbeno och 13 till
  • Laddar…
A
P pleqtiz skrev:
Jag fick oxå hem min maskin från Österrike idag :love::oops:
Härligt, då åkte de med samma sändning! Jag hade ju omgående lev på min hyvel, men det var nga i Tyskland som vägrade släppa sin maskin så de drog ihop en ny. Tycker de har klämt in det ganska bra med tanke på allt som pågår.

• Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Var på Biltema med sambon för att köpa badringar till kidsen. Köpte även dessa två.
Momentstavar funkar bara på mutterknack, men det känner du förhoppningsvis till redan. :geek:

• Gilla
Stickan56
  • Laddar…
Jag har mutterknack tack. Ledhandtaget är bara för att skruva av bultar när mutterknacken inte orkar.

Jag skulle ju bara köpa en bitshållare.....
Men vem kan motstå en så här söt systainer...
Festool systainer med transparent lock bredvid en snusdosa på ett träbord.
Skapa konto

Öppen blå systainer med bitshållare och olika bits sorterade i svart inredning på träbord.
Skapa konto

• Gilla
devizion och 8 till
  • Laddar…
Jag råkade just klicka hem ett par vinkelslipar. Har lånat farsans tidigare när jag har behövt men nu tänkte jag kapa ett 50-tal tegelstenar med ett par snitt per sten så kanske ska slita på mina egna prylar. Var ju inte så farligt dyrt, blev tipsad om paketet här på byggahus. Gratis frakt är ju bra också, annars brukar köpet ta så lång tid för man behöver gå runt i flera dagar och fundera kring om det är något annat man behöver.

https://www.hornbach.se/shop/HIKOKI-Vinkelslip-set-G23ST-G13STA/4635839/artikel-detaljer.html

• Gilla
Squash och 5 till
  • Laddar…
bulleribock bulleribock skrev:
Jag skulle ju bara köpa en bitshållare.....
Men vem kan motstå en så här söt systainer...
[bild]
[bild]
Helt klar hög villhöverfaktor på den.
Hade passat bra till nya slagborren/skruvdragaren jag hämtade ut idag.
Gav bort min meec-slagborr till en kompis vars borrmaskin la av mitt i ett projekt för två veckor sedan. Är ju trots allt inte så ofta som jag behöver slagborren. Men det tog bara en vecka, så stod jag där och behövde den. Men nu kan jag borra, till och med sladdlöst. Snabb leverans från Tyskland och förhoppningsvis en lite roligare upplevelse än meecen jag gav bort
Nytillkommen Festool sladdlös slagborr/skruvdragare i öppen förpackning, redo att användas för byggprojekt.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Jag skulle ju inte... :rolleyes:
Omsorgsfullt paketerade HiKOKI slipmaskiner och Hitachi diamantskivor.
Skapa konto

Har nog aldrig varit med om ett så omsorgsfullt paketerat paket. Heder åt Hornbach. (y)

• Noggrant paketerat paket från Hornbach med synligt logotyp, inslaget i kartong och plast.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
13th Marine och 7 till
  • Laddar…
P pyro skrev:
Helt klar hög villhöverfaktor på den.
Hade passat bra till nya slagborren/skruvdragaren jag hämtade ut idag.
Gav bort min meec-slagborr till en kompis vars borrmaskin la av mitt i ett projekt för två veckor sedan. Är ju trots allt inte så ofta som jag behöver slagborren. Men det tog bara en vecka, så stod jag där och behövde den. Men nu kan jag borra, till och med sladdlöst. Snabb leverans från Tyskland och förhoppningsvis en lite roligare upplevelse än meecen jag gav bort
[bild]
Bra val.

Det är hos en sån lilla lådan kommer att bo
Festool borrskruvdragare med batteri och tillbehör ordnat i en systemlåda.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.