Det bidde en liten borrhammare, nu måste jag bara köpa en skruvdragare och en mutterknack också..
 
  • Blå Makita borrhammare på ett trägolv, nästa verktygsköp är skruvdragare och mutterknack.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Har några mindre åsar efter flytspacklingen så behöver fräsa cement men helst utan att fylla hela huset med damm. Lite googlande gav diverse träffar på fattigmans betongfräs på byggahus, skapat med kakburkar eller microlock så till verket ...

Delar inhandlades

Genomskinlig plastkupol (troligen en tårtkupa) på en svart arbetsyta, används för DIY betongslipning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Förpackning av diamantslipningshjul med DIY-segment på ett stenbord, tänkt för hemmafixarprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och kreativiteten flödade. Efter studier av konstruktionen med focus på förbättringar kompletterade jag med lite delar till.

Så här blev resultatet, får ge ett utlåtande efter helgen om mina förbättringar tillförde något till konstruktionen.

Handhållen slipmaskin modifierad med hemmagjord dammuppsamlingsförmåga för betongslipning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hemmagjord dammreducerande betongfräs med borrmaskinstopp och borstkrans.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Sotvispen och 11 till
  • Laddar…
richardtenggren
Vart köpte du den där? :)
 
Idag fick jag en Festool TKS 80 levererad till jobbet. Måste säga att den var fin med sin rejäla såghöjd. Snabb byte av klyvkniv för att kunna såga spår m.m.
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
bulleribock bulleribock skrev:
Jag skulle ju bara köpa en bitshållare.....
Men vem kan motstå en så här söt systainer...
[bild]
[bild]
Var hittar man den där söta systainern?
 
Stickan56
P pyro skrev:
Var hittar man den där söta systainern?
Där dom säljer Festool.

Stickan
 
Stickan56 Stickan56 skrev:
Där dom säljer Festool.

Stickan
Låter rimligt.
Man brukar säga "som man frågar, får man svar"
Jag tar till mig feedbacken och provar igen. :)

Någon som har en länk till var man kan beställa en sån där söt systainer på nätet?
Jag har försökt hitta den, men vet inte vad jag ska leta efter. Hittar inte den på vare sig festool.se eller hos någon återförsäljare på nätet.
 
  • Gilla
Stickan56 och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
P pyro skrev:
Låter rimligt.
Man brukar säga "som man frågar, får man svar"
Jag tar till mig feedbacken och provar igen. :)

Någon som har en länk till var man kan beställa en sån där söt systainer på nätet?
Jag har försökt hitta den, men vet inte vad jag ska leta efter. Hittar inte den på vare sig festool.se eller hos någon återförsäljare på nätet.
https://www.mortenmaskin.com/festoo...estool-systainer-xxs-med-bits-och-bitshallare

Här hittade jag den, något dyr dock :)
 
  • Wow
  • Haha
pyro och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
[länk]

Här hittade jag den, något dyr dock :)

Rejäla Festool priser var det också... :sweat:
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Festool - verktygvärldens svar på iPhone
 
  • Gilla
  • Älska
johel572 och 4 till
  • Laddar…
ullberg
FredrikR FredrikR skrev:
Jag skulle ju inte... :rolleyes:
Precis som @FredrikR - jag skulle ju inte...
Öppnad kartong med HiKOKI verktygslådor, inklusive en vinkelslip, i ett bilbagageutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

125:an är lite svårmotiverad då jag redan har två sladdmaskiner (en för kap, en för slip) samt en batteri här hemma. Dock är tidigare maskiner >1kW så kanske bra med en lite mindre/lättare eller så får den gå till landet där vi bara har en vslip i dagsläget....

Det var ffa 230mm jag var sugen på, har bara en 180 sen tidigare och ibland har det varit lite på gränsen...

/U
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Precis som @FredrikR - jag skulle ju inte...
[bild]
125:an är lite svårmotiverad då jag redan har två sladdmaskiner (en för kap, en för slip) samt en batteri här hemma. Dock är tidigare maskiner >1kW så kanske bra med en lite mindre/lättare eller så får den gå till landet där vi bara har en vslip i dagsläget....

Det var ffa 230mm jag var sugen på, har bara en 180 sen tidigare och ibland har det varit lite på gränsen...

/U
Jag sålde iväg 125an hastigt och lustigt :cool:
 
ullberg
FredrikR FredrikR skrev:
Jag sålde iväg 125an hastigt och lustigt :cool:
Nu förstår jag inte - Sälja verktyg, det är inget jag sysslar med... det går ju emot denna tråds syfte ;)
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Robert-san01 och 6 till
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Nu förstår jag inte - Sälja verktyg, det är inget jag sysslar med... det går ju emot denna tråds syfte ;)
Nån vänlig själ frågade om mina Bosch mobbat ut den, och att det var säljanledningen :rolleyes:
 
  • Haha
  • Gilla
trojlee och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.