3 271 949 läst · 11 080 svar
3272k läst
11,1k svar
Värsta elkopplingen?
Locket öppnar man ju lätt om man bara släpper lite på skruvarna i kapslingen den dag man nu ska dit och rota. Ledningarna i kapslingen ger två lager för den högsta förekommande e spänningen och kapslingen i sig ger ett lager. Då är det täcklocket kvar men det fixar man ju lätt
https://www.elbutik.se/product.html...Hw7Yj3WDfmy8Rcd9FSNkhsIvUBFvT5uhoCAOgQAvD_BwE
Så inte tycker jag att det platsar i "Värsta elkopplingen"
https://www.elbutik.se/product.html...Hw7Yj3WDfmy8Rcd9FSNkhsIvUBFvT5uhoCAOgQAvD_BwE
Nä, du har nog rätt. Låt oss återgå till modelljärnvägar.E elmont skrev:Locket öppnar man ju lätt om man bara släpper lite på skruvarna i kapslingen den dag man nu ska dit och rota. Ledningarna i kapslingen ger två lager för den högsta förekommande e spänningen och kapslingen i sig ger ett lager. Då är det täcklocket kvar men det fixar man ju lätt
[länk]
Medlem
· Blekinge
· 10 443 inlägg
Nu har jag en hel härlig helg där jag utöver "social distancing" och kan ägna mig åt hur mycket hemmapul som helst, med alla möjliga leksaker från bygghusen som jag kan returnera hur lätt som helst. Jag tänkte vara mycket kreativ vad gäller mina installationer så att nästa ägare får någonting att fundera. Givetvis blir det som kan synas utfört enligt reglerna utifall jag känner dom.
Vet några grabbar som tröttnade på att säkringarna sköt varje gång de drog maskinerna på morgonskiftet inne på ASEA. -Det hela ”löstes” med en metallsvarv och tre bitar överblivet rundstål.
Och jag vet en förtidspensionär som hade en liten smedja med bla svarv. Han lessnade också på att han säkringar i bostadshuset gick när han arbetade med sina maskiner. Svarven löste det problemet samt att det även fick till följd att hans bostad stod i ljusan låga en dag när han "jobbat" färdigt. Av en händelse var jag där och ordnade lite tillfällig el i ett annat hus för hans "nödboende" när polisens utredningsman var där och visade mig elcentralen i det nerbrunna huset. Alla säkringar var svarvade.
Vet att det svarvades säkringar i en bilverkstad en gång för 25-30 år sedan när de tröttnade på att de löste när de skulle svetsa.
Det var en brand i byggnaden ca 15 år senare, men det var annan verksamhet där då.
Undrar ibland om de där säkringarna satt kvar
Var själv inte inblandad utan var där ibland som kund och bekant till ägarna.
Det var en brand i byggnaden ca 15 år senare, men det var annan verksamhet där då.
Undrar ibland om de där säkringarna satt kvar
Var själv inte inblandad utan var där ibland som kund och bekant till ägarna.