Storleken betyder ju inte allt.
Har för mig att det är tekniken!

:love::D(y)

• Gilla
  • Haha
RmK_71 och 1 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Storleken betyder ju inte allt.
Har för mig att det är tekniken!

:love::D(y)
Japp, räknas i enheten slagmeter/sekund..men tror Jac är slagen även där i det här fallet. Tydligen är det stora vadslagningar i skåne-regionen nu om det blir jag eller jac som åstadkommer något slags snickrad grej först..

• Gilla
  • Haha
erikssonjorgen och 3 till
  • Laddar…
Hämtade ett par frässtål idag.
Två förpackade CMT frässtål på ett brunt bord, den ena är en Mortising Bit och den andra en Uppcut Spiral Bit.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Tack @DennisCA (om jag minns rätt?) för tips om PEC kombinationsvinklar via ebay :D
PEC kombinationsvinklar och skadad förpackning på ett träbord.
Skapa konto

Även ”tack” till Postmord för leveransen :cry:
Skadad del av PEC kombinationsvinkel markerad med röd cirkel omgiven av andra oskadade delar.
Skapa konto

• Gilla
  • Ledsen
  • Arg
tobbbias och 7 till
  • Laddar…
Jippiiiiieeeee — idag kom den äntligen!!!

Ja, idag kunde jag så hämta ut den nya chucken till min "nya" pelarborr som jag köpte för en tid sedan, en Arboga G2508. Samma maskinexpert — som dessutom var en jävel på att backa med släp — som hjälpte mig att kolla maskinen hade naturligtvis full koll på vad för chuck man ska ha till en sådan maskin. Så jag beställde helt enkelt en Röhm Precision snabbchuck och ett lämpligt drivdorn hos OTD-Tools som prompt och krångelfritt leverarade. :)

Nya borrchuck, stegborrset och drivdorn på ett arbetsbord med träspån och förpackning.
Skapa konto

Imorgon ska jag sätta ihop grejorna och göra lite nya hål i saker. Hurra!

När jag hälsade på hos OTD såg jag att de hade vad jag tyckte var ett bra pris på stegborr så det blev ett sådant kit också för det har jag velat ha rätt länge, samt några dubbhålsborr i random storlekar. De senare kostade tolv till femton kronor styck så det är ingen stor sak att jag just nu inte har någon plan för dem.

Nu är jag stolligt glad igen!
//Ronnie

• Gilla
Tule54 och 10 till
  • Laddar…
Och jag fick hem detta
Vinkeljusterbart borrställ, vinkelindikator och en BabeBot limflaska på ett arbetsbord.
Skapa konto

Dock måste jag göra nytt borrställ då min gamla är full!
En hand håller en borrbit framför ett träbord med ordnat utbud av borrbitar i olika storlekar och gamla borrställ.
Skapa konto

• Gilla
Alltgår och 9 till
  • Laddar…
Det var många "fina" borr i det stället :love:

R roli skrev:
Det var många "fina" borr i det stället :love:
Var det? Tack! Arvegods och en del kassettborr. Gillar mina Dormer där i bakgrunden.

Ja, den röda Dormer kassetten har jag också hemma. Fungerar och presterar jättebra.

Ja Kjell var nog billigast av de vanliga affärerna.

Tyckte 900kr var för bra pris för att låta bli...

Använd verktygslåda med diverse verktyg inklusive blått träborrset och elektrisk fräs i en verkstad.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
johel572 och 14 till
  • Laddar…
"Nytt" svetsbord av järn. Skivan är en 10mm plåt och stommen är av 50x100x3 rektangulära rör.
100 euro på skroten....... och då fick jag tre pallkragar åt sambon att odla i på köpet.

• Gilla
johel572 och 8 till
  • Laddar…
Påfyllning av de beroendeframkallande små rackarna. Vet att man egentligen inte ska hamstra men ”Once you pop, you can’t stop”
Förpackning av byggskruvar från Festool med skruvstorleksmärkning framför suddig verkstadsbakgrund.
Skapa konto

• Gilla
bulleribock och 3 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Påfyllning av de beroendeframkallande små rackarna. Vet att man egentligen inte ska hamstra men ”Once you pop, you can’t stop”
[bild]
Surfat fram nåt "billigt" ställe? Behöver fylla på i princip samtliga storlekar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.