3 340 919 läst · 16 508 svar
3341k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Verktygstokig
· Halland
· 7 562 inlägg
Japp, räknas i enheten slagmeter/sekund..men tror Jac är slagen även där i det här fallet. Tydligen är det stora vadslagningar i skåne-regionen nu om det blir jag eller jac som åstadkommer något slags snickrad grej först..stigen skrev:
Tack @DennisCA (om jag minns rätt?) för tips om PEC kombinationsvinklar via ebay
Även ”tack” till Postmord för leveransen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Även ”tack” till Postmord för leveransen
Logga in
Skapa konto
Jippiiiiieeeee — idag kom den äntligen!!!
Ja, idag kunde jag så hämta ut den nya chucken till min "nya" pelarborr som jag köpte för en tid sedan, en Arboga G2508. Samma maskinexpert — som dessutom var en jävel på att backa med släp — som hjälpte mig att kolla maskinen hade naturligtvis full koll på vad för chuck man ska ha till en sådan maskin. Så jag beställde helt enkelt en Röhm Precision snabbchuck och ett lämpligt drivdorn hos OTD-Tools som prompt och krångelfritt leverarade.
Imorgon ska jag sätta ihop grejorna och göra lite nya hål i saker. Hurra!
När jag hälsade på hos OTD såg jag att de hade vad jag tyckte var ett bra pris på stegborr så det blev ett sådant kit också för det har jag velat ha rätt länge, samt några dubbhålsborr i random storlekar. De senare kostade tolv till femton kronor styck så det är ingen stor sak att jag just nu inte har någon plan för dem.
Nu är jag stolligt glad igen!
//Ronnie
Ja, idag kunde jag så hämta ut den nya chucken till min "nya" pelarborr som jag köpte för en tid sedan, en Arboga G2508. Samma maskinexpert — som dessutom var en jävel på att backa med släp — som hjälpte mig att kolla maskinen hade naturligtvis full koll på vad för chuck man ska ha till en sådan maskin. Så jag beställde helt enkelt en Röhm Precision snabbchuck och ett lämpligt drivdorn hos OTD-Tools som prompt och krångelfritt leverarade.
Logga in
Skapa konto
Imorgon ska jag sätta ihop grejorna och göra lite nya hål i saker. Hurra!
När jag hälsade på hos OTD såg jag att de hade vad jag tyckte var ett bra pris på stegborr så det blev ett sådant kit också för det har jag velat ha rätt länge, samt några dubbhålsborr i random storlekar. De senare kostade tolv till femton kronor styck så det är ingen stor sak att jag just nu inte har någon plan för dem.
Nu är jag stolligt glad igen!
//Ronnie
Medlem
· Östergötland
· 91 inlägg
Kände också att jag behövde en, när min T140's batteri ärgade fast.....MathiasS skrev:
Bra pris på Kjell & Co (2299kr...) !!
https://www.kjell.com/se/produkter/.../fluke-t6-1000-spanningsprovare-1000-v-p48892