4 368 296 läst · 32 113 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Jomenvisst, som en smäck. Lyfte upp bocken med båtvinschen och hissade upp luckan. Insåg att jag inte skulle orka lyfta upp den från stegen. Kände mig lite som traversförare
Snyggt! Har själv lagt dagen på att förbereda för stenläggning genom att transportera bort grus eftersom jag tidigare år när ytan först förberedas räknade med tunnare plattor än vad det nu blir. Sedan har stenmjöl lagts på och paddats av en gång. 2 plans lasern var ovärderlig.Needas skrev:
Ett antal ton senare känns ölen onekligen extra bra. Återstår bara 6 ton med sten som ska ut om en vecka
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Starkt jobbat! Visst äre så med öl, alltid godast efter lite hårt arbete!F fridde skrev:Snyggt! Har själv lagt dagen på att förbereda för stenläggning genom att transportera bort grus eftersom jag tidigare år när ytan först förberedas räknade med tunnare plattor än vad det nu blir. Sedan har stenmjöl lagts på och paddats av en gång. 2 plans lasern var ovärderlig.
Ett antal ton senare känns ölen onekligen extra bra. Återstår bara 6 ton med sten som ska ut om en vecka [bild]
Är bilden missvisande eller är det lutning ner mot muren?
Börjat skruva ihop köksmöblerna. Förstår inte kritiken mot Mio. Hittills har det varit väldigt lättskruvat. Även om deras instruktioner inte är IKEA-pedagogiska.
Och beställt luftvärmepump.
Panasonic Hz25uke blev det.
Med bara element i huset är vintermånaderna lätt kostsamma. Så får se om detta gör nån markant skillnad.
Relativt öppen planlösning så förhoppningsvis behöver bara köket ha eventuell stödvärme
Och beställt luftvärmepump.
Panasonic Hz25uke blev det.
Med bara element i huset är vintermånaderna lätt kostsamma. Så får se om detta gör nån markant skillnad.
Relativt öppen planlösning så förhoppningsvis behöver bara köket ha eventuell stödvärme
Hobbysnickare
· Jönköping
· 268 inlägg
Grävde ner lite stenkistor till garages dagvatten. Skönt att få det gjort
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Byggde ett extra trappsteg till dasset ute på en ö där tjocka släkten umgås en vecka per år. Jag hittade svärmor sittandes på marken kl 03 inatt. Hon hade snavat och blev så illa att hon hade ett överarmsbrott (fick åka in med Sjöräddningen då det inte var aktuellt att få in henne med vanlig båt).
Hoppas det hjälper nästa år. Snickrade med en rostig sjukt slö fogsvans, en enmeters tumstock och en 8 oz barnhammare. Man blir ödmjuk för hur de hade det förr i tiden. Går lite snabbare med maskiner och skruvdragare...
Redigerat:
Fixade ett snabbt snörasskydd över köksentrèn.
Rätade upp rännan på snickarboden som fått en del stryk nu under några år. Flera krokar hade släppt från rännan. Nu är alla fastskruvade så nu ryker väl takfotsbrädan i vinter.
Bytte skruvstycket i verkstaden då jag eventuellt kan ha överbelastat det gamla lite igår. Nu har jag ett fint övningsobjekt att bränna elektroder på.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Rätade upp rännan på snickarboden som fått en del stryk nu under några år. Flera krokar hade släppt från rännan. Nu är alla fastskruvade så nu ryker väl takfotsbrädan i vinter.
Logga in
Skapa konto
Bytte skruvstycket i verkstaden då jag eventuellt kan ha överbelastat det gamla lite igår. Nu har jag ett fint övningsobjekt att bränna elektroder på.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tapetserat och börjat lacka golvet. (Andra omgången) sista gången om 1 timme sen sova. Imorgon tar vi nya tag
Bilden är allt annat än bra men det fint ut i verkligheten
Bättre bild på golvet
Bilden är allt annat än bra men det fint ut i verkligheten
Logga in
Skapa konto
Bättre bild på golvet
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Idag har vi fortsatt fixat med huset.
Nu börjar det närma sig fotografering och försäljning.
Senast 1:a november är det inflytt till nya huset.
Senaste månaden:
Rensat HELA huset, tyckte inte vi hade så mycket nice-to-have saker men fyra släp till tippen vittnar om något annat.
Bytt panel på gavel och södersida - smidigt med mellanstruken panel.
Ville behålla det äldre utseendet på huset så jag har flyttat ut fönstren vilket medförde en hel del extra jobb. Nya lister och salningar etc.
Mycket målning, både inne och ute.
Trädgården fixad, försöker rädda fläckarna i gräsmattan efter en misslyckad gödning.
Väderleksrapporten lovade 5 mm regn under kväll/natt en dag i juli. Glad i hågen kastade jag ut gödning. Kom det något regn, nej inte det minsta så jag fick vattna ner det istället. Missade vissa punkter fick jag erfara efter några dagar.
Förhoppningsvis blir huset lite mer attraktivt efter allt som är gjort.
Den här semestern har inte varit utvilande, ska nästan bli skönt att komma tillbaka till jobbet.
Varför är bostaden alltid finast när man ska sälja den??
Nu börjar det närma sig fotografering och försäljning.
Senast 1:a november är det inflytt till nya huset.
Senaste månaden:
Rensat HELA huset, tyckte inte vi hade så mycket nice-to-have saker men fyra släp till tippen vittnar om något annat.
Bytt panel på gavel och södersida - smidigt med mellanstruken panel.
Ville behålla det äldre utseendet på huset så jag har flyttat ut fönstren vilket medförde en hel del extra jobb. Nya lister och salningar etc.
Mycket målning, både inne och ute.
Trädgården fixad, försöker rädda fläckarna i gräsmattan efter en misslyckad gödning.
Väderleksrapporten lovade 5 mm regn under kväll/natt en dag i juli. Glad i hågen kastade jag ut gödning. Kom det något regn, nej inte det minsta så jag fick vattna ner det istället. Missade vissa punkter fick jag erfara efter några dagar.
Förhoppningsvis blir huset lite mer attraktivt efter allt som är gjort.
Den här semestern har inte varit utvilande, ska nästan bli skönt att komma tillbaka till jobbet.
Varför är bostaden alltid finast när man ska sälja den??