4 368 454 läst · 32 114 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Gjort det man köpte hus för. Nämligen njutit med familjen av det vi tillsammans skapat. Sol, bad och träning blandat med underbart altanhäng! Vem behöver medelhavet dagar som denna i Sverige...
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 739 inlägg
Lagt lite sten medans grävmaskinen lägger ut jord. Man får se till att vara försiktig i värmen för huvudet blir lite dumt ibland.. diamantklinga vinkelslip vs skinn 1-0.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 739 inlägg
Ja verkligen! Det kunde gått riktigt illa
Den här luckan borde jag öppna oftare. Att inspektera vinden en gång/år är väl minimum. Men då måste jag släpa upp en stege, så det har tagit emot. Nu ska lokala Jem&Fix lägga ner och kör 30% på bygg, även stegar. Köpte en på 2,7m men tyckte det fattades ett par dm. Stegförlängare kallas detta. Nu ligger stegen redo och, ja, vinden såg väldigt bra ut. Nästa besök till våren.
Fått på första strykningen på fönstren. Byggde ihop två enkla ställningar så jag kan måla hela fönsterbågarna på en gång. Därmed kan jag halvera torktiden mot förra fönstret jag renoverade då jag målade en sida i taget.
Även beslagen fick en första strykning, men med rostskyddsfärg i form av jänrmönja.
Logga in
Skapa konto
Även beslagen fick en första strykning, men med rostskyddsfärg i form av jänrmönja.
Logga in
Skapa konto
Det finns alltid nåt roligt att göra. Vindsutrymmet ovan carport, det finns en trappa i andra ändan men den blev lite brant och trång. Provar med vindstrappa från rean (625 kr) och nu är reglar på plats. Tänker prova att lyfta dit den utan att plocka loss stegen (som jag sett youtube att de gör. Istället sätter jag reglar på ramens ovansida som får bära upp den. Fäller ner stegen och skruvar sen fast ramen. Easy peasy?
Tagit bort trädäcket som byggfirman lagt och ingick i huset när vi köpte det (nytt hus från 2017).
Bilderna är tagna vid olika tillfällen, så på vissa av bilderna är inte kjolen på plats ännu.
Från detta:
Till detta:
Byggde en blomlåda av lite spillvirke
Bilderna är tagna vid olika tillfällen, så på vissa av bilderna är inte kjolen på plats ännu.
Från detta:
Logga in
Skapa konto
Till detta:
Logga in
Skapa konto
Logga in