Gjort det man köpte hus för. Nämligen njutit med familjen av det vi tillsammans skapat. Sol, bad och träning blandat med underbart altanhäng! Vem behöver medelhavet dagar som denna i Sverige...

• Gilla
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
Fått upp lite panel :)

• Nyinstallerad vertikal vit panel längs en vägg med byggnadsställning i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyuppsatt träpanel på en byggnads sida vid en ställning.
    Skapa konto
  • Gilla
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
Hade lite tråkigt så gjorde en prototyp. Jag vet inte om jag ska använda mig av täckskivor som matchar skåpsluckorna (Ikea kallarp, gröna) eller måla OSB med den ljusgråa färgen (mörkare än på bild)

• Prototyp av köksinredning med osbehandlade väggar och elinstallation synlig under arbetsbänk.
    Skapa konto
Lagt lite sten medans grävmaskinen lägger ut jord. Man får se till att vara försiktig i värmen för huvudet blir lite dumt ibland.. diamantklinga vinkelslip vs skinn 1-0.
Nyutlagd stenkant längs en byggarbetsplats med jord och grushög i bakgrunden.
Skapa konto

En person med ett långt skärsår på underarmen framför en stenlagd gångväg och en utgrävd yta.
Skapa konto
Arm med plåster och en lätt skada visande konsekvenser av arbete med vinkelslip.
Skapa konto

Stenläggning kring en grå rörstam vid en byggnads hörna med ett avloppsrör och makadamgrund.
Skapa konto
Nybelagd gatsten i mönster vid en husfasad med verktyg, hink och trädgårdsredskap.
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 6 till
  • Laddar…
jösses vilken tur du hade......!

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Ja verkligen! Det kunde gått riktigt illa

Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Ja verkligen! Det kunde gått riktigt illa
Väldigt tur att diamantklingor mer bränner huden än sågar i den!

• Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
Byggt...hmm...trädgårdsplockepinn!?:cool:

• En hög med utspridda träbitar och plank på en gräsplätt, liknande ett stort plockepinn-spel.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
Anonymiserad 168520 och 8 till
  • Laddar…
Den här luckan borde jag öppna oftare. Att inspektera vinden en gång/år är väl minimum. Men då måste jag släpa upp en stege, så det har tagit emot. Nu ska lokala Jem&Fix lägga ner och kör 30% på bygg, även stegar. Köpte en på 2,7m men tyckte det fattades ett par dm. Stegförlängare kallas detta. Nu ligger stegen redo och, ja, vinden såg väldigt bra ut. Nästa besök till våren.

• En aluminiumstege står på en veranda framför en öppen lucka i taket som leder till vinden.
    Skapa konto
  • Metallstege med en träbit som förlängare vid luckan till vinden mot en vit panelvägg.
    Skapa konto
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Tagit bort ojämna och dåligt lagda plattor samt börjat förbereda för singelgång!
Plattjord packad av vibroplatta längs husvägg för förberedelse av singelgång.
Skapa konto
Upprivna plattor och jord längs med husväggen, förberett för anläggning av en ny gångväg med singel.
Skapa konto

• Gilla
s97danl och 4 till
  • Laddar…
Blev lite impuls, första gången jag leker med utomhussten! Asfalt va väldigt lätt att riva bort förhand!

• Område där asfalt har tagits bort för att lägga utomhussten, med uppgrävd yta och grönt gräs runtom.
    Skapa konto
  • Nyinstallerad utomhussten framför husentré, asfalt synlig runtom.
    Skapa konto
  • Gilla
HansOT och 10 till
  • Laddar…
Fått på första strykningen på fönstren. Byggde ihop två enkla ställningar så jag kan måla hela fönsterbågarna på en gång. Därmed kan jag halvera torktiden mot förra fönstret jag renoverade då jag målade en sida i taget.
Fönsterbågar på hemmagjorda ställningar i en vit tältkonstruktion för målning.
Skapa konto

Även beslagen fick en första strykning, men med rostskyddsfärg i form av jänrmönja.
Fönsterbeslag målade med rostskyddsfärg upphängda på en hemmagjord torkställning.
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Började med höstens projekt lite tidigare än beräknat. Nytt trägolv. Det gamla golvet vet alla hur det gick med det efter hundens lek.
Nytt mörkt trägolv i ett rum med ljusa tapeter och synlig värmeradiator vid fönster.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
VidarH och 13 till
  • Laddar…
Det finns alltid nåt roligt att göra. Vindsutrymmet ovan carport, det finns en trappa i andra ändan men den blev lite brant och trång. Provar med vindstrappa från rean (625 kr) och nu är reglar på plats. Tänker prova att lyfta dit den utan att plocka loss stegen (som jag sett youtube att de gör. Istället sätter jag reglar på ramens ovansida som får bära upp den. Fäller ner stegen och skruvar sen fast ramen. Easy peasy?

• En stege leder upp till ett öppet vindsutrymme med synliga reglar och gul ventilationsslang.
    Skapa konto
  • Vy uppåt i ett vindsutrymme ovanför en carport med synliga reglar och en nedfälld vindstrappa, en stege står i förgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
Pappa1986 och 3 till
  • Laddar…
Tagit bort trädäcket som byggfirman lagt och ingick i huset när vi köpte det (nytt hus från 2017).
Bilderna är tagna vid olika tillfällen, så på vissa av bilderna är inte kjolen på plats ännu.

Från detta:
Tvåvåningshus med ett nytt träträdäck utan kjol och trädgård under renovering.
Skapa konto

Till detta:
Ett nybyggt trädeck med horisontella plank och integrerad blomlåda vid en tvåvåningsvilla, grill och utemöbler syns.
Skapa konto

Nylagd terrass med horisontella träribbor och integrerad blomlåda vid hus med pool.
Skapa konto

Ett modernt hus med ett nybyggt trädäck och horisontella räcken i skymningen, inklusive en blomlåda och utemöbler.
Skapa konto

Trädäck med belysning och parasoll under kvällstid, utsikt över gräsmatta och planterade träd.
Skapa konto

Byggde en blomlåda av lite spillvirke
Hemmagjord blomlåda i trä med lavendel och sommarblommor, placerad på ett nytt trädäck.
Skapa konto

• Gilla
Hammarfall och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.