P Pappa1986 skrev:
Tapetserat och börjat lacka golvet. (Andra omgången) sista gången om 1 timme sen sova. Imorgon tar vi nya tag :D
Bilden är allt annat än bra men det fint ut i verkligheten
[bild]
Bättre bild på golvet
[bild]
Varför får inte hunden va med?:thinking:
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
L Lopex skrev:
Varför får inte hunden va med?:thinking:
Han får hålla sig på ovanvåningen :crysmile:
 
P Pappa1986 skrev:
Han får hålla sig på ovanvåningen :crysmile:
Saknar tassavtrycken, det där med ”personlig prägel”.. ;)
 
  • Haha
  • Gilla
Hammarfall och 2 till
  • Laddar…
fgo fgo skrev:
Idag har vi fortsatt fixat med huset.
Nu börjar det närma sig fotografering och försäljning.
Senast 1:a november är det inflytt till nya huset.

Senaste månaden:
Rensat HELA huset, tyckte inte vi hade så mycket nice-to-have saker men fyra släp till tippen vittnar om något annat.
Bytt panel på gavel och södersida - smidigt med mellanstruken panel.
Ville behålla det äldre utseendet på huset så jag har flyttat ut fönstren vilket medförde en hel del extra jobb. Nya lister och salningar etc.
Mycket målning, både inne och ute.
Trädgården fixad, försöker rädda fläckarna i gräsmattan efter en misslyckad gödning.
Väderleksrapporten lovade 5 mm regn under kväll/natt en dag i juli. Glad i hågen kastade jag ut gödning. Kom det något regn, nej inte det minsta så jag fick vattna ner det istället. Missade vissa punkter fick jag erfara efter några dagar.

Förhoppningsvis blir huset lite mer attraktivt efter allt som är gjort.

Den här semestern har inte varit utvilande, ska nästan bli skönt att komma tillbaka till jobbet.

Varför är bostaden alltid finast när man ska sälja den??
Först då man får gjort alla småsaker man skjutit upp.. för de knappt syntes (för att man var hemmablind, de syntes givetvis för alla andra...)

När vi sålde sist .. satt jag och tittade länge på mäklarbilderna och undrade om ”det där verkligen var vårt hus” :thinking::rofl:
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Först då man får gjort alla småsaker man skjutit upp.. för de knappt syntes (för att man var hemmablind, de syntes givetvis för alla andra...)

När vi sålde sist .. satt jag och tittade länge på mäklarbilderna och undrade om ”det där verkligen var vårt hus” :thinking::rofl:
Det där känner jag igen! :rofl:
När jag såg mäklarbilderna från vårt förra hus så blev jag sugen på att köpa det. :rofl:
 
  • Gilla
elmontören och 2 till
  • Laddar…
Målat klart lilla toaletten så nu kan möblerna snart åka in. Frågan är bara vad jag ska göra med kanten mellan golv och vägg. Bör man lägga en mjukfog där eller ska man försöka sig på att lägga sammma fog som mellan klinketsplattorna?
Nyrenoverad toalett med målade väggar och klinkergolv, osäker fogning vid kanten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
Janus82 Janus82 skrev:
Målat klart lilla toaletten så nu kan möblerna snart åka in. Frågan är bara vad jag ska göra med kanten mellan golv och vägg. Bör man lägga en mjukfog där eller ska man försöka sig på att lägga sammma fog som mellan klinketsplattorna?
[bild]
Jag har fått lära mig att det är hårdfog som gäller och att man kan täcka den med en mjukfog för estetik.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Det går sakta framåt!:)
Nygrusad gångväg vid hus med byggmaterial och stege i en trädgård som indikerar ett pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dino84 och 9 till
  • Laddar…
Och här är "före" bilden!:rofl:
Trädgård före renovering med gräsmatta, blomsterbäddar, gångstig, växthus i bakgrunden och trädgårdsredskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dino84 och 6 till
  • Laddar…
Tillslut kommit igång med byte av panelen på övervåningen. Ser fram emot att slippa se det röda.

Renovering av övervåningen på hus med borttagen röd panel och exponerad isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 9 till
  • Laddar…
Gjort färdigt köksingången med tillhörande extrarum. Viss skillnad mot när vi tog över huset...
Renoverad köksingång med mörkt trä, tre långa fönster och röda kakelgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad köksingång och förrådsutrymme med öppen dörr och inblick till hyllor och förvaring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoverad köksingång med vit dörr, ljus vägg och grått klinkergolv som övergår i trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat extrarum och köksingång med ljusa klinkergolv och grå skjutdörrar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
O olofh skrev:
Gjort färdigt köksingången med tillhörande extrarum. Viss skillnad mot när vi tog över huset...
[bild] [bild]
[bild] [bild]
Mycket fint!
I dom husen så är varje kvadratmeter värdefull.
 
  • Gilla
olofh
  • Laddar…
Svettigt idag, tur det är nära till sjön...
Nyanlagd stödmur och grus vid hus i skymningen, med skottkärra och stenblock i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dsundet och 8 till
  • Laddar…
Needas Needas skrev:
Mycket fint!
I dom husen så är varje kvadratmeter värdefull.
Verkligen! Och limmad golvmatta samt mörk trädpanel som luktade gammalpensionär var faktiskt ingen hitt
 
  • Gilla
Bödvar McOlsson och 1 till
  • Laddar…
T
Tapetserat dottern rum :)
 
  • Nytapetserat rum med skogsmönster och djur, spackel och verktyg syns på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.