4 415 195 läst · 32 250 svar
4415k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Först då man får gjort alla småsaker man skjutit upp.. för de knappt syntes (för att man var hemmablind, de syntes givetvis för alla andra...)fgo skrev:Idag har vi fortsatt fixat med huset.
Nu börjar det närma sig fotografering och försäljning.
Senast 1:a november är det inflytt till nya huset.
Senaste månaden:
Rensat HELA huset, tyckte inte vi hade så mycket nice-to-have saker men fyra släp till tippen vittnar om något annat.
Bytt panel på gavel och södersida - smidigt med mellanstruken panel.
Ville behålla det äldre utseendet på huset så jag har flyttat ut fönstren vilket medförde en hel del extra jobb. Nya lister och salningar etc.
Mycket målning, både inne och ute.
Trädgården fixad, försöker rädda fläckarna i gräsmattan efter en misslyckad gödning.
Väderleksrapporten lovade 5 mm regn under kväll/natt en dag i juli. Glad i hågen kastade jag ut gödning. Kom det något regn, nej inte det minsta så jag fick vattna ner det istället. Missade vissa punkter fick jag erfara efter några dagar.
Förhoppningsvis blir huset lite mer attraktivt efter allt som är gjort.
Den här semestern har inte varit utvilande, ska nästan bli skönt att komma tillbaka till jobbet.
Varför är bostaden alltid finast när man ska sälja den??
När vi sålde sist .. satt jag och tittade länge på mäklarbilderna och undrade om ”det där verkligen var vårt hus”
Det där känner jag igen!Snigla skrev:
När jag såg mäklarbilderna från vårt förra hus så blev jag sugen på att köpa det.
Målat klart lilla toaletten så nu kan möblerna snart åka in. Frågan är bara vad jag ska göra med kanten mellan golv och vägg. Bör man lägga en mjukfog där eller ska man försöka sig på att lägga sammma fog som mellan klinketsplattorna?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 905 inlägg
Jag har fått lära mig att det är hårdfog som gäller och att man kan täcka den med en mjukfog för estetik.Janus82 skrev:
Gjort färdigt köksingången med tillhörande extrarum. Viss skillnad mot när vi tog över huset...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto