4 362 254 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Småjobb gäller, inte minst när läsårets första förkylning slog till. Jula säljer dessa tunnor som förvaring, inte som regnvattentunnor, men storleken passar mig bra. Volymen är lite klen dock, så nu har jag seriekopplat två med hjälp av snabbkoppling och övergång 1/2" - 3/4"
Bör funka
Bör funka
Idag har jag - med hjälp av någon som är bättre på motorsåg än jag - skarvat på ett friskt balk-utstick i loghörnet:
Som vanligt upptäcker man också väldigt udda lösningar när man börjar rota i gamla hus. Exempelvis två kilar som stöttar balken undertill, vilket syns på bilden ovan.
Sedan på med ny lockläktpanel...
...där figursågningen av yttersta panelbrädan med hjälp av japansåg och multiverktyg tog lite tid:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Som vanligt upptäcker man också väldigt udda lösningar när man börjar rota i gamla hus. Exempelvis två kilar som stöttar balken undertill, vilket syns på bilden ovan.
Sedan på med ny lockläktpanel...
Logga in
Skapa konto
...där figursågningen av yttersta panelbrädan med hjälp av japansåg och multiverktyg tog lite tid:
Logga in
Skapa konto
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Själv har jag grävt sen i tisdags, dock har jag haft en liten och lagom 2,5 tons leksak till min hjälp. Men då fick jag gräva lite djupare ocksådof skrev:
Så nu väntar jag bara på inkoppling av kommunalt VA och även fiber, ska bli så skönt. Då vi inte har vågat dricka något vatten sedan vid flyttade in i huset.
Brutit upp lite mer golv och studerat kanalerna för den gamla luftburna värmen. Av tidningarna att döma var det i november 1939 man satte igen det systemet och drog vattenburet.