richardtenggren
Idag var kommunen här och kopplade in det kommunala VA:t, så nu återstår lite planering av gräsmattan efter all grävning.
 
Grävt lite sågspån och insett att jag behöver gräva lite jord också.
 
  • Grävningsarbete med synliga träbjälkar och en hög av sågspån samt jord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mikael_L
TeroM TeroM skrev:
Målat socklar och foder. Börjat bygga på compact-living version av jobbarhörna då gamla platsen för verktyg försvann.
Och jag som trodde det skulle bli en jobbarhörna med dator och plats för en massa papper ... :oops:
 
Okeeej, jag erkänner. Plankat iSnobben rakt av och nästa steg kan bli TeroM och hyllplan med plastlådor. Jag går nog all in på förrådsrenovering nu. Höll på sent och frugan kom ut o ville meddela att hon låste nu, tittade runt lite, lyssnade på bluesmusiken och mumlade nåt om man cave...
 
  • Välordnad verktygstavla med upphängda skiftnycklar, skruvmejslar och annan utrustning i ett garage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 9 till
  • Laddar…
T
Monterat elementskyddet i hallen...
Vilket avslutar föräldraledighetens renoveringsprojekt (kök, hall och vardagsrum) :rofl:
 
  • Nymonterat vitt elementskydd med cirkulära öppningar i en hemhall, med en röd dammsugare i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Okeeej, jag erkänner. Plankat iSnobben rakt av och nästa steg kan bli TeroM och hyllplan med plastlådor. Jag går nog all in på förrådsrenovering nu. Höll på sent och frugan kom ut o ville meddela att hon låste nu, tittade runt lite, lyssnade på bluesmusiken och mumlade nåt om man cave...
Hehe det där är väl inte direkt att planka, de är ju inte ens lika
Verktygstavla med organiserade verktyg inklusive skiftnycklar, skruvmejslar och tänger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Och jag som trodde det skulle bli en jobbarhörna med dator och plats för en massa papper ... :oops:
Kontorshörnan finns redan och skulle inte få plats på detta utrymme (dessvärre).

Började igår att fylla skåpet med diverse verktyg, skönt att tillslut få överblick och lite ordning.

Ett öppet verktygsskåp med ordnat arrangemang av hammare, skruvmejslar och tänger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen blev det närmare 100m slang i taket när jag började prova ut högtalarplaceringar.

Outvecklat utrymme med isolering, synliga takbjälkar och kablar med högtalare och projektor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kjell_G och 2 till
  • Laddar…
Bytt knivar på robotklipparen. Det gick väl sådär... :crysmile:

Någons finger med ett plåster och små skador, antyder problem vid byte av robotklipparknivar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
john68 och 5 till
  • Laddar…
Några hyllplan i all hast. Överblivna laminat :)
Lite plastlådor Smartstore. De fylldes fort.
Nästa steg kan bli väggen mittemot, men den ville inte vara med på bild.
 
  • Organiserad verkstad med verktygstavla, hyllor med lådor och arbetsbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
Btw, hittade dessa vid röjningen men blir inte klok på vad det är? Någon som har nån idé?
De är märkta med vänster/höger och tre av varje.
 
  • Sex röda plastföremål märkta med vänster/höger på ett grått betonggolv, okänt användningsområde.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
ullberg
Tycker de liknar delar till min cykelhållare, sitter på den del man hänger på kroken och gummi-"strap:en" spänns över cykelns ram. Kan det stämma? Lite oklart med H/V dock...

/U
 
  • Gilla
13th Marine och 3 till
  • Laddar…
D09
Jag och morfar har fortsatt med uteplatsen..

Nu har vi bara 2,5 pall kvar
 
  • Pågående arbetet på en uteplats med plattor och staplade pallar i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Uteplats under konstruktion med stenplattor och husfasad i kvällsljus, byggmaterial synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
AndersPS och 8 till
  • Laddar…
Rivit tapeter och lite gips samt rollat över de gamla tapeterna med tapetklister för att underlaget inte ska suga för mycket när jag sätter upp renoveringstapet.
Renoveringsrum med delvis bortrivna tapeter och exponerat gips, stege och växter på fönsterbrädan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete i rum med bortriven tapet och gipsskivor, stege och tapetklister förberett för ny tapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
varmkorv och 2 till
  • Laddar…
Japp, cykelhållare var det. Aldrig använd då den gamla passade min tidningscykel bättre. Den är visserligen historia nu, liksom jobbet :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.