Småjobb gäller, inte minst när läsårets första förkylning slog till. Jula säljer dessa tunnor som förvaring, inte som regnvattentunnor, men storleken passar mig bra. Volymen är lite klen dock, så nu har jag seriekopplat två med hjälp av snabbkoppling och övergång 1/2" - 3/4"
Bör funka :)
 
  • Två svarta förvaringstunnor ihopkopplade med en grön slang och snabbkopplingsövergång.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Satt upp hyllor i förrådet, anpassat efter standard förvaringsboxar och fritid/maskinpark.
Organiserat förråd med vita hyllor, förvaringsboxar, golfbag och hopfällbar barnvagn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vit hyllvägg i förråd med förvaringsboxar anpassade för fritidsutrustning och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 6 till
  • Laddar…
Jag och farsgubben fick äntligen satt in fönstret jag väntat på i 10 veckor.



Nytt fönster installerat i gult trähus, verktyg syns i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Man står framför ett gult hus med nyinstallerat fönster och byggställning i trädgården.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Ny tapetserad vägg med monterad vit radiator framför ett fönster och verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tapetserat bakom radiator, check.
Återmonterat radiator, check.
Fyllt och luftat systemet, dubbelcheck.

Bring it, vinter.
 
  • Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
Äntligen köpt och monterat upp en verktygstavla i garaget. Jula hade kampanj så då tyckte jag att det var dags.
Verktygstavla med upphängda skiftnycklar, skruvmejslar, tänger och andra verktyg i ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 6 till
  • Laddar…
Spacklat gips. Målat ett fönster. Undersökt vad jag behöver för kopplingar för att kunna koppla in diskmaskin och bländare i köket.
 
Börjat gräva för kulverten till garaget.
 
  • Nygrävd kulvert för garaget, grus och spade synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
Börjat fylla förrådet och KÄNDE efter några svängar att hyllorna behövde uppgraderas ...

Tomma vita hyllplan med cirkulära stöd, i behov av uppgradering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
Microkatten
Idag har jag - med hjälp av någon som är bättre på motorsåg än jag - skarvat på ett friskt balk-utstick i loghörnet:
Renoveringsarbete på en rödmålad stuga där balk-utstick i hörn visas med stödkilar och saknad panel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Som vanligt upptäcker man också väldigt udda lösningar när man börjar rota i gamla hus. Exempelvis två kilar som stöttar balken undertill, vilket syns på bilden ovan.

Sedan på med ny lockläktpanel...
Balk-utstick i hörn av röd vit byggnad med nya lockläktpaneler och synliga stödkilar undertill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

...där figursågningen av yttersta panelbrädan med hjälp av japansåg och multiverktyg tog lite tid:
Arbetsbänk med en träpanel fastklämd och en japansåg som skär ur formen, omgiven av verktyg och träspån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
Fortsatt gräva..... Grävt i 3 dagar nu men blir nog klar imorgon (y)
 
  • Nygrävd djup grävning längs med en byggnad med spade, sten och nedgrävd slang synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren
dof dof skrev:
Fortsatt gräva..... Grävt i 3 dagar nu men blir nog klar imorgon (y)
Själv har jag grävt sen i tisdags, dock har jag haft en liten och lagom 2,5 tons leksak till min hjälp. Men då fick jag gräva lite djupare också;)

Så nu väntar jag bara på inkoppling av kommunalt VA och även fiber, ska bli så skönt. Då vi inte har vågat dricka något vatten sedan vid flyttade in i huset.
 
T
Fortsatt med tätskiktet :) förtroendet för systemet ökar varteftersom grejerna torkar, blir sinnessjukt solida skarvar med skarvlimmet.
Min initiella skepsism är som bortblåst :)

Vägg täckt med tätskikt med instruktioner och ett fönster med tätade skarvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Fortsätt spackla gips.
 
Brutit upp lite mer golv och studerat kanalerna för den gamla luftburna värmen. Av tidningarna att döma var det i november 1939 man satte igen det systemet och drog vattenburet.
 
  • Uppbrutet trägolv med synliga luftkanaler och verktyg, indikerar renovering av värmesystem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Uppbrutet trägolv som visar gammal ventilationkanal med verktyg och tidning från 1939.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Brottats med kulverten :D
Nu ligger den dock där tillsammans med ett nytt kabelskyddsrör för en framtida ny matning. Sandfyllt och isolerat.
Bara återfyllningen kvar nu :strong:
 
  • Nyinstallerad kulvert och kabelskyddsrör i grävd schakt i mark vid byggarbetsplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.