ullberg ullberg skrev:
Tycker de liknar delar till min cykelhållare, sitter på den del man hänger på kroken och gummi-"strap:en" spänns över cykelns ram. Kan det stämma? Lite oklart med H/V dock...

/U
Precis. Min hållare från Jula ser ut så.
 
Nästa projekt när poolen börjar närma sig klar... :crysmile:
Märkligt att det sammanfaller med längre ledighet på jobbet också...
Renoveringsprojekt med exponerade golvvärmeslingor och byggbråte på ett oavslutat golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kanske blir det en egen tråd. (y)

Och ja, jag förnekar inte att det ger lite magsårskänsla att såga med golvvärmen där under :oops:
 
  • Gilla
Skooda och 2 till
  • Laddar…
Fågelskrämma? Nu är tiden när kråkor o skator hackar upp gräsmattan på jakt efter pingborrens larver. Den här kombon kanske kan hålla dem borta? :)

Edit: Det uppstod tyvärr ett fel när filmen laddades upp. Filen var korrupt. /Per, mod
 
Redigerat av moderator:
Dragit lite mera rör. Passade på att stryka vit takfärg på min temporära filmduk, kanske torkar fortare med lite tillförd värme ....

Projektorduk med påmålad vit färg i ett underkonstruktionsutrymme och en bild av en brasa projicerad på duken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
13th Marine och 3 till
  • Laddar…
Renoveringsprojekt med oskyddade isoleringsmaterial och plasttäckt möbel i ett rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Joråsåattelle..
Nästan läge att försöka ta en livlina..
 
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Joråsåattelle..
Nästan läge att försöka ta en livlina..
Och hela övervåningen vilar på balken ...?
 
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Och hela övervåningen vilar på balken ...?
Ja precis, burspråksrivningen blev genast lite mer spännande.
Onödigt spännande kan jag tycka.. :geek:
 
T
Fortsatt plattsättningen i badrummet!

Hädanefter kommer jag klassa duktiga plattsättare som konstnärer, för det är fan inte lätt med 30x60-plattor!

Och jag hävdar bestämt att kakelsnöre är djävulens påfund (testade efter Timells utspel i senaste fuskbyggarna om vilken jävla amatör det är som använt kakelkryss).
Jag som amatör lovordar kakelkryssen, dem kan man lita på :D

Och biltemas hålsågsats för kakel/klinker åker nog i soptunnan så värdelös den är, vinkelslip med diamantklinga ftw!
Ongoing tiling with large grey tiles in a bathroom, featuring tile spacers, and cutouts for plumbing with tools visible.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Plattsättning i badrum med halvsatta 30x60 cm kakelplattor och synliga kakelkryss.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Slipat väggar i nya tvättstugan/groventrén.
Hög tid att göra färdigt detta då bergvärmepumpen ska husera här sen..

Nyligen slipade väggar i ett omålade rum med synliga eluttag och en stängd vit dörr, tillsammans med en hink och röd slang på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Slipmaskin på golv i ett rum under renovering med synliga vägguttag och en öppen dörr till nästa rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
D09
Försökt få upp trycket på hydropressen..

Gick sådär så blåsan är väl kass :/
 
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Joråsåattelle..
Nästan läge att försöka ta en livlina..
Känns nästan som att hjälm vore ett bättre val. ;)
 
Kört iväg med ett rejält lass skräp till tippen som blivit efter köksrenoveringen.

Så fort jag får tid skall jag göra en tråd om hur köksbygget gick till. (Hehe. Tid?)
Men här kommer en teaser i alla fall. Nyrenoverat kök med vita skåp, marmorbänkar och rutigt golv i ett soligt rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eller två...
Renoverat kök med gråa skåp, rostfri spis och vitrinskåp, och rutigt golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mattetvilling och 12 till
  • Laddar…
-RB- -RB- skrev:
Känns nästan som att hjälm vore ett bättre val. ;)
Full PSU gäller här hemma nu, tom, katten har fallsele på sig! ;)
Ska reka lite stämp imorgon och försöka samla på mig material inför ett kommande monster-ryck...
Tuffaste att lösa nu är hur man ska få tiden att räcka till, och göra det hela på typ en dag, med mer eller mindre hjälp...
 
  • Gilla
MH1001 och 2 till
  • Laddar…
T Thullen skrev:
Fortsatt plattsättningen i badrummet!

Hädanefter kommer jag klassa duktiga plattsättare som konstnärer, för det är fan inte lätt med 30x60-plattor!

Och jag hävdar bestämt att kakelsnöre är djävulens påfund (testade efter Timells utspel i senaste fuskbyggarna om vilken jävla amatör det är som använt kakelkryss).
Jag som amatör lovordar kakelkryssen, dem kan man lita på :D

Och biltemas hålsågsats för kakel/klinker åker nog i soptunnan så värdelös den är, vinkelslip med diamantklinga ftw!
[bild]
[bild]

Hantverkarna som sen "rättade till" använde ju nån form av platsdistanser de med så Timell kanske ska sluta vara så kategorisk.
 
  • Gilla
Thullen och 1 till
  • Laddar…
Ommålning av huset tar sig. Nya foder och även monterat överbleck som föregående inte gjorde. Rivit altanen och bygger ny.

Även under altanen som kommer det bli vedförvaring.

Ny målning på grått hus med pågående bygge av ny träaltan och plats för vedförvaring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Delvis rivet trädäck med nybyggd vedförvaring under, omgivet av gråstensfundament och träkonstruktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggd halvfärdig träaltan utanför en bostad, med verktyg och material synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggd altan under konstruktion under kvällstid med belysning och material staplat vid sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.