3 390 951 läst · 18 251 svar
3391k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Ja, jag funderade på liten rakslip. Problemet är att det är blandat med rost och lös färg, och jag vill måla nytt. Är orolig för att det blir poröst och osnyggt och att färgen släpper.
Edit: ord är svårt.
Edit: ord är svårt.
Kan du inte prova att skrapa med en syl; det som inte lossnat då lär sitta i 100 år till?siggebo skrev:
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Monterat sågen på mitt portabla sågbord.
.
Enkelt och uppfyller 95% av mina krav just nu.
Kommer förmodligen att göra en version 2.0 någon gång nästa år, så jag har inte tänkt igenom exakt allt när jag byggde den nu.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
- Sågen är portabel
- Jag behöver inte bära ut något sågbord och montera sågen bara för att såga någon enstaka bräda
- Den kan stå färdig att använda inne.
- Billig (Material 1 st billig pirra (200) lite 45x45 regel, skruv, färg och en eller ett par betongplattor.)
- Har inte inbyggda stöd för långt virke(ska komplettera med det om jag upplever behovet)
- Blev såpass bred att jag måste städa lite i gången för att få ut den på ett enkelt sätt (kan vara en fördel också)
- Inte jätteenkel att ta med sig till andra platser
Kommer förmodligen att göra en version 2.0 någon gång nästa år, så jag har inte tänkt igenom exakt allt när jag byggde den nu.
Redigerat:
Föredömligt smart och enkelt! Rätt verktyg lättillgängligt där och när det behövs är viktigare än hur rätt verktyget är. Jag tycker du ska lägga den i TipstrådenP p.lundgren skrev:Monterat sågen på mitt portabla sågbord.
[bild] .
Nackdelar:
- Sågen är portabel
- Jag behöver inte bära ut något sågbord och montera sågen bara för att såga någon enstaka bräda
- Den kan stå färdig att använda inne.
- Billig (Material 1 st billig pirra (200) lite 45x45 regel, skruv, färg och en eller ett par betongplattor.)
Målet var att ha sågen enkelt tillgänglig i verkstan för ett eller två snabba kap och lika enkel att flytta dit jag behöver den på tomten.
- Har inte inbyggda stöd för långt virke(ska komplettera med det om jag upplever behovet)
- Blev såpass bred att jag måste städa lite i gången för att få ut den på ett enkelt sätt (kan vara en fördel också)
- Inte jätteenkel att ta med sig till andra platser
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg