• Gilla
GK100 och 1 till
  • Laddar…
Exsicco skrev:
Det är fantastiskt virke i huset som ser ut som nytt trots att träden fällts under det andra världskriget, huset är byggt 1944.
Fast takstolarna måste vara nyare, för inte hade man spikbleck -44?

I Södra Halland och på 2000-talet verkade de finnas. :)

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Jag har intet gjort med huset men lite skärbrädor som skall ner till södra Halland....
Sista skivan nästan klar.
Lång skärbräda av trä på ett randigt bord med en kaffekopp och en vas med lila tulpaner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite för tjock ännu, skall dela ner den till 40 mm imorgon.
Skivorna använder vi till fest och lägger en massa gott direkt på, sedan kan de vid bordet ta det de vill ha....
Vad sägs om den KoW, samt några mindre i normal storlek....;)

• Gilla
Hemmakatten och 3 till
  • Laddar…
Idag har jag gjort mer plats i huset då jag flyttade ut dottern - för andra gången. Nu gäller det att snabbt muta i områden innan frun brer ut sina väskor, skor och kläder ...

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
TeroM skrev:
Idag har jag gjort mer plats i huset då jag flyttade ut dottern - för andra gången. Nu gäller det att snabbt muta i områden innan frun brer ut sina väskor, skor och kläder ...
Du har redan förlorat den striden innan den ens börjat, dock en eloge till dig som vågar sig på att försöka....;)

• Gilla
Zedo och 1 till
  • Laddar…
Idag har jag målat sovrummet och spacklat de små ställena jag missat innan. Nu börjar det närma sig färdigt :)

Nymålat sovrum med spacklade områden på väggarna, byggmaterial och verktyg på golvet.
Skapa konto

Redigerat:
Fortsatt att strula med graniten... sjukt svår att göra hål mitt i plattan, men 6plattor senare..

Använt granitplattor med utsågade hål som monteras runt en spis, fastsatt med orange tejp under installation.
Skapa konto

Med vänlig hälsning, fremax

• Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
S
GK100 skrev:
Det är sk nöthårsfilt dvs något som i nutid nästan kan betecknas som död rawfood och inget att bekymra sig över.
Ett gammalt rör som enligt saneraren hade asbets under isolering har jag rivit ut så det är en skarv där mellan det hamla och det nya. Ingen asbets på bilden i alla fall.

Gamla rörledningar med synlig skarv ligger i gräset, isoleringsmaterial delvis synligt.
Skapa konto

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Äntligen fick jag lite energi så att jag kunde spackla igen den där dörren så att jag kan göra klart sista väggen. Nu fattas bara lite reptapet och målarfärg.

• Vägg där en dörröppning har spacklats igen och förberetts för målning.
    Skapa konto
Krilleman
Jag har varit till ÅVC och slängt allehanda renoverings-skräp som byggts på hög framför garaget.

Varför är det så tillfredsställande att kasta saker? :wow:

• Gilla
varmkorv och 5 till
  • Laddar…
Det är perfekt att åka på åvc när man är på lite dåligt humör.
Då får man ut lite energi när man kastar skräp lite extra hårt.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Pagno skrev:
...
Vad sägs om den KoW, samt några mindre i normal storlek....;)
Det är ju så vackert så man gråter!

Hälsningar //Sammelagust :)

• Gilla
Pagno
  • Laddar…
Vattenrören är på plats!

Isolerade vattenrör installerade på ett betonggolv bredvid träplankor.
Skapa konto

• Gilla
shomakie och 1 till
  • Laddar…
Kartlagt elen i köket inför kommande lightrenovering. Jag hade tidigare upptäckt att föregående ägare gjorde en hel del felaktiga installationer när de renoverade köket och jag trodde jag hade koll på alla galenskaperna. Så var inte fallet. :(

Blir till att öppna upp minst en vägg och göra om. Jag hoppas kunna fiska ner slang på två ställen så jag slipper öppna ytterligare en vägg.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.