buspojken skrev:
Självklart vitt, skickat iväg offert förfrågningar nu på att lacka om köket, ska bli oerhört intressant att se va de landar på, någon som vågar sig på en gissning? 8 lådfronter och 24 luckor, ja tror de landar på 15-20k
Lackade 10 luckor och 13 lådfronter i somras, det gick på 4400:- innan rot. Ditt bör bli betydligt billigare än 15K.

KnockOnWood skrev:
Det är ju så vackert så man gråter!

Hälsningar //Sammelagust :)
Har du bytt namn eller öppnat för många grindar;), lillkillen gillade Kajsa, tackar.....
Ska försöka få upp skivorna till påsk senast.
Mvh P-A

T
Monterat takpanelen i köket... �� Nymonterad vit takpanel i ett kök under renovering med synliga kablar och en stege.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Målat färdigt trappan imorse och nu ikväll har jag återmonterat räcket som jag tog ner och slipade och fräste om alla kanter på.

Nyinstallerat vitmålat räcke längs trappa med omonterade trästeg i ett hem.
Skapa konto

Renoverad trappa med nytt vitt räcke och trästeg som saknar sättsteg.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Fast takstolarna måste vara nyare, för inte hade man spikbleck -44?
Nej, inga spikbleck 1944.... att du ser spikbleck beror på att du tittar på någon annans bild och takstolar :D

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Äh! Var inte så nogräknad! :D

(Ser att det visst var forumfarfars spikbleck :surprised:)

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Målade papptaket två varv, man blir ju en aning nervös när man målat färdigt och det ser ut så här 😱

Ny målning av ojämnt papptak med synliga rullmärken i ett pågående renoveringsrum med golvlampa.
Skapa konto

Lugnade nerverna genom att gå ner i pannrummet och påbörja operation ordning och reda 😊

Nyrenoverat pannrum med verktyg, instrumentpaneler och oordning på arbetsbänk.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Skönt att se att det är fler som kör med riktig arbetsbelysning :p

• Gilla
scim
  • Laddar…
Hade en "riktig" lampa som gav upp mitt i renoveringen, men är för snål att köpa ny...inväntar något bra erbjudande 😊

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Hann nästan lägga allt golv innan dottern vaknade, hade precis kapat till och skulle lägga dit sista biten vid radiatorrören.

Nylagda laminatgolv i ett rum med golvläggningsverktyg och sista biten osatt vid radiatorrör.
Skapa konto

Nu blir det en sväng på Byggmax och köpa golvlister och foder.

Slipat och målat rummet en gång till. Bara två lager till :/

Styrt upp lite i garaget, och burit ner stora delar av köket som jag ska ha till grovkök i källaren.

För mycket annat på sistone men hann med att få dit en 30 cm bit gips över skjutdörren. Sakta men säkert ...

• Gilla
Jumos
  • Laddar…
Mikael_L
scim skrev:
Hade en "riktig" lampa som gav upp mitt i renoveringen, men är för snål att köpa ny...inväntar något bra erbjudande ��
Synd att du bor så långt borta.
Hade du funnits i krokarna skulle du kunnat få en liknande sådan här av mig. Jag har 1 eller 2 arbetslampor för många nu, har funderat ett tag på skänka bort någon.
Min har tre kompaktlysrör (inte 4 som på den på bilden) relativt nybytta, så det är nog något tusental brinntimmar kvar. Och eluttag på baksidan.
Arbetslampa med fyra kompaktlysrör och eluttag, upplyst och stödben utformat.

• Gilla
scim
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Synd att du bor så långt borta.
Hade du funnits i krokarna skulle du kunnat få en liknande sådan här av mig. Jag har 1 eller 2 arbetslampor för många nu, har funderat ett tag på skänka bort någon.
Min har tre kompaktlysrör (inte 4 som på den på bilden) relativt nybytta, så det är nog något tusental brinntimmar kvar. Och eluttag på baksidan.
[bild]
Attans, men jag bjuder på kaffe om du tittar förbi 😎 Såg en enklare modell på K-Rauta på 55W för 499, men är osäker om den duger att ersätta min gamla 500w halogen. Lampa med eluttag har jag aldrig sett, men det vore ju skönt att slippa sladdvindan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.