S
Jobbar på att göra klart de sista småfixen i tvättstugan så att det kan slutstädas och kunna bockas av i fruns anteckningsblock.

Idag blev det slöjd i melaminbelagd spånskiva. Mitt favoritmaterial (eller inte).

En låda att dölja alla värme-, vattenrör och elkablar. Ville inte fästa i det putsade taket och skåpet bredvid är utdragbart om man behöver komma åt rensluckan till avloppet.

Före:
Tvättstuga under renovering med verktyg på bänk och en halvfärdig melaminbelagd skiva för att dölja rör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Freestylade lite till upphängningen:
Oorganiserade rör och isolering i taket ovanför en vit hyllkant med en borr i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter:
Melaminbelagd låda under tak som döljer värme-, vattenrör och elkablar i tvättstuga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
sinuslinus skrev:
Jobbar på att göra klart de sista småfixen i tvättstugan så att det kan slutstädas och kunna bockas av i fruns anteckningsblock.

Idag blev det slöjd i melaminbelagd spånskiva. Mitt favoritmaterial (eller inte).

En låda att dölja alla värme-, vattenrör och elkablar. Ville inte fästa i det putsade taket och skåpet bredvid är utdragbart om man behöver komma åt rensluckan till avloppet.
Snyggt sågat!
 
Gjort med huset idag. Gills det att ha ägnat flera timmar åt att sitta i cad och göra ritningar till ny badrumsinredning?
 
Skruvat klart osb och renoveringsgips, totalt 1 600 skruv, ungefär så då han jag spackla en första gång också.
 
Spacklat och slipat i köket, stört mig på röda foder socklar och taklister i 3 år snart, nu ryker dem ;)
 
buspojken skrev:
Spacklat och slipat i köket, stört mig på röda foder socklar och taklister i 3 år snart, nu ryker dem ;)
Nej, nej, inte vitt va!!!
 
Monterad köksfläktskanal i silverfärgad metall går längs en träkonstruktion på en vind.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Byggt en hylla och monterat fläkten till köksfläkten... I morgon fortsätter jag med FTXen och resten av alla rör :)
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Slipat och spacklat och fogat det sista i barnsovrummet. Imorgon blir det målning :)
 
Målat trappan första vändan med golvfärg inklusive alla spjälor och handledaren som ligger löst i garaget. Dessförinnan så spacklade och slipade jag sista vändan.
 
Exsicco skrev:
[bild]
Byggt en hylla och monterat fläkten till köksfläkten... I morgon fortsätter jag med FTXen och resten av alla rör :)
Älskar mängden trä på den där bilden :)

Jag är inte sarkastisk.
 
  • Gilla
scim
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:
Älskar mängden trä på den där bilden :)

Jag är inte sarkastisk.
Instämmer!

Men så har väl de flesta av oss?

Trätak och takstolar i ett oisolerat vindsutrymme med synlig brandvarnare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Chrissofsweden skrev:
Älskar mängden trä på den där bilden :)

Jag är inte sarkastisk.
Det är fantastiskt virke i huset som ser ut som nytt trots att träden fällts under det andra världskriget, huset är byggt 1944.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
harry73
sinuslinus skrev:
Jobbar på att göra klart de sista småfixen i tvättstugan så att det kan slutstädas och kunna bockas av i fruns anteckningsblock.

Idag blev det slöjd i melaminbelagd spånskiva. Mitt favoritmaterial (eller inte).

En låda att dölja alla värme-, vattenrör och elkablar. Ville inte fästa i det putsade taket och skåpet bredvid är utdragbart om man behöver komma åt rensluckan till avloppet.

Före:
[bild]

Freestylade lite till upphängningen:
[bild]

Efter:
[bild]
Vad är det för rörisolering på andra bilden?
Kan det vara asbest eller är det ett nyare material?
 
harry73 skrev:
Vad är det för rörisolering på andra bilden?
Kan det vara asbest eller är det ett nyare material?
Det är sk nöthårsfilt dvs något som i nutid nästan kan betecknas som död rawfood och inget att bekymra sig över.
 
  • Gilla
harry73
  • Laddar…
OveRa skrev:
Nej, nej, inte vitt va!!!
Självklart vitt, skickat iväg offert förfrågningar nu på att lacka om köket, ska bli oerhört intressant att se va de landar på, någon som vågar sig på en gissning? 8 lådfronter och 24 luckor, ja tror de landar på 15-20k
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.