Idag har tvättstugan uppgraderats från

Renoverad tvättstuga med nyinstallerade eluttag och pågående installation av skjutdörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Via

En tom eluttagsdosa i en vägg nära hörnet av ett rum med synliga skruvar och anslutna kabelskyddsrör.
Skapa konto

Till

Nyinstallerad vit vägguttag med jordfelsbrytare bredvid en skjutdörr under renovering.
Skapa konto

Så nu kanske de som tvättar slutar ha åsikter om att jaga strömbrytaren och jag kan fortsätta med att bygga in skjutdörren.

• Gilla
Chrissofsweden och 1 till
  • Laddar…
Själv en pax passad till en pax calima i badrummet.
Underbart att få en fläkt med grundflöde istf av och på. Den verkar vara betydligt tystare också.

Ni som har den: Fungerar appen bra?
Har endast gjort lite inställningar med den hittills

fgo skrev:
Underbart att få en fläkt med grundflöde istf av och på. Den verkar vara betydligt tystare också.

Använder inte appen supermycket men det har alltid fungerat när jag har använt den.

• Gilla
fgo
  • Laddar…
iSnobben skrev:
Använder inte appen supermycket men det har alltid fungerat när jag har använt den.
Efter lite pillande saknar jag möjlighet att lägga in tryckfall i ventröret. Så man ser det "korrekta" värdet i l/s eller LPS som pax kallar det

Skulle sätta en molly i taket. Vilken valde jag? Insåg jag efter att jag tagit bort den glappande mollyn att den egentligen ens inte behövdes? Var järnblödningen oroväckande nära? Svar längst ner i inlägget.

Två olika mollieskruvar mot vit takyta, en felaktigt satt och en korrekt efter reparation.
Skapa konto

Blev rätt nöjd med slutresultatet, och frun också som tur var.

Ett fönster med öppna mörkblå gardiner, en takkrona till höger och synliga ledningar i taket där en molly kan ha använts.
Skapa konto

Fel, ja, ja.

Ja, det gäller ju att hålla reda på om man har enkel- eller dubbelgips.

I tak är det väl ytterst sällan dubbel?

Bra att alla blev nöjda!
Tyngdkraften är din vän. Så lampan eller gardinen hängde, trots allt, nedåt :)

KnockOnWood skrev:
Ja, det gäller ju att hålla reda på om man har enkel- eller dubbelgips.

I tak är det väl ytterst sällan dubbel?
Tro mig, jag kommer ALDRIG mer ta fel på den punkten.

Förtydligande: Jag hade redan koll på att det är enkelgips i tak. Det jag numera kommer ha koll på är mollypluggen jag sätter i motsvarar väggens tjocklek. Och inte bara trycka in den jag blir räckt av den 2-åriga dottern, hur stolt hon än är att hon får hjälpa till.

Redigerat:
  • Gilla
stefancrs och 2 till
  • Laddar…
Nä, du ska inte lita på din dotter. Snart kommer hon säga att hon ska sova över hos några tjejkompisar. Det är inte sant ;)

• Gilla
Appendix och 14 till
  • Laddar…
fgo skrev:
Köpte en Calima för att uppgradera den trasiga jetmotorn som rasslade i taket förr.
Har använt appen två gånger, en gång för att ställa in det hela. Och den andra gången för att jag bröt strömmen och då hade fläkten tappat minnet.

fgo skrev:

Den är ju väldigt smidig för att ställa in alla värden. Tycker den ändå är relativt frikostig med sina installationsmöjligheter. Själv har jag ett grundflöde på 12 l/s och efter 5 minuter då ljuset tänts så rampar den upp till 20 l/s i 15 minuter. På det viset är det oftast tyst hela besöket också :)

Jag uppskattar verkligen tystheten.

Men som sagt, appen har fungerat precis som utlovat och för mina behov är den klockren. Snygg också :) Men vad hjälper det på den gamla toaletten... :p

Ventilationsdon på en vägg med tapet, bredvid ett fönster.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:
Snygg också :)
Nja nu behöver vi inte överdriva. :p
Tycker den var ganska klumpig när den kom på plats.
Kunde man inte ha gjort den lite smidigare och längre in i röret istället.
Måste ju nästan vara 100mm ut från vägg/tak till högsta punkten.

Håller med om att den såg slimmare ut på bilderna, säkert ett medvetet val av marknadsföringsavdelningen.

Långsovning för dottern igen, då gäller det att passa på 😎 Hålkälslister i snedtak är alltid en härlig utmaning, och inte blir det lättare när det är snett och vint åt alla håll. Det blev många provbitar innan det blev klart...och tur att det finns latexfog 😊

Renoveringsarbete med geringssåg och laser för att passa in lister i ett snedtak.
Skapa konto

• Gilla
Kjell_G och 6 till
  • Laddar…
Värsta sortens gerning, cred till dig att du ändå lyckades få ihop det så bra!

Latexfog = gersåg på tub

• Gilla
Kjell_G och 5 till
  • Laddar…
Har byggdag med äldsta dottern. Hon Lego, jag renovering.

Barn bygger med Lego på bord, nära renoveringsverktyg och utrustning på golv.
Skapa konto

• Gilla
LinneaH och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.