4 362 173 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Klart att ni skall måla!Bobo1991 skrev:
Brädorna ser för övrigt ut att vara grundmålade redan.
Men för övrigt: Kul att se att du sätter panelen uppifrån och nedåt.
Alla som jag vet (inkl. mig själv) börjar nedifrån och arbetar sig uppåt.
Har du någon bra motivering, som jag kan ta till mig?
Husägare
· Västernorrland
· 2 494 inlägg
Idag har jag kopplat in det nya nätverket i huset (utan att slå sönder något). Det måste vara rekord. En Asus RT-AC87U och en HP 24p switch. Fibern börjar vid månadsskiftet så då kommer jag upp 80% i hastighet . Efter det klippte jag gräset, spikade fast musbanden och målade en massa panel
250Mbit/s?Ramnemark skrev:
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Nu är jag inne i ett flow känner jag. Jag gör nästan allt varje dag!
Som idag höll jag nästan på att börja montera upp lysrörsarmaturer i garaget. Jag höll nästan på att börja täta källarvåningen. Och det var nästan att jag monterade avloppsslangen på duschkabinen.
Istället fick jag på ett lager puts på spisen. Tog säkert 25min att genomföra inkl. städning.
Som idag höll jag nästan på att börja montera upp lysrörsarmaturer i garaget. Jag höll nästan på att börja täta källarvåningen. Och det var nästan att jag monterade avloppsslangen på duschkabinen.
Istället fick jag på ett lager puts på spisen. Tog säkert 25min att genomföra inkl. städning.
Redigerat:
Precis som någon nämnde gjorde jag det för jag villa ha, om det blev, någon bräda som behövde kapas i botten. Som du ser är det ett litet hål mellan altanen och väggen så brädan går ner lite där och då behövde jag inte kapaKnockOnWood skrev:
Funkade bra med klämmor för att få brädorna att passa bra mot varandra under tiden jag måttade för skruvhål och hamrade lite i sidled för en rak och fin linje till vänster (utåt)
Förutom att det blir förstört och ruttnar menar du?Bobo1991 skrev:Solen kom fram i Göteborg så blev att förnya sidoplanket på ena sidan av altanen, den andra sidan görs imorgon.
Det var ett helvete att få loss de gamla plankorna utan att helt sabba de gamla reglarna. Vet ej hur många lager färg som lagts på skruvarna så de gick inte att skruva loss..
Före
[bild]
Under konstruktion
[bild]
Färdigt
[bild]
Tjejen tycker inte att vi ska måla utan att det är snyggt när man ser igenom, jag vill däremot måla med den Demidekk Base white vi haft på övriga detaljer runt huset. Vad tycker ni? Finns det nackdelar med att inte måla med en utomhus färg?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag fick fippla i trädgården (rensa, putsa, plocka äpplen/sopor..).. min andra halva pillade med det "beställda räcket" och svor över att det inte stämde.. sen svor han över hur jag ville ha det (!) och till sist svor han för att han sågat fel så många gånger att vi numer inte har tillräckligt med material hemma..
..MEN det tar sig och det blir bra