D09
Takmonterade högtalare ovanför ett träregel med synlig kabel och öppningar i gipstaket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Såhär blev högtalarna. Inte optimalt och hade nog haft en annorlunda planlösning men orka ta ner gipset 😁

Det blev jag som fick byggstäda 😩

Varit ute o släpat i byggställningen.

Imorgon ska jag gräva ner lite i en sluttning så jag kan resa upp den inför kommande sol :)

Målet är att få gaveln klar

# winter is comming
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
Blev utjagad av frun, de var visst dags och Börja nästa projekt, byta panel på ena långsidan. Så riva gammal panel, och spika upp ny blev min sysselsättning i helgen,
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Rensat hängrännor! Upptakten till denna höstaktivitet var kaffe på altanen under ett rejält slagregn, där jag lade märke till att det inte kom en droppe ur mina stuprör :x
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Vi har börjat måla elementen. Vissa ser rent av äckliga ut.
Nybörjat målningsarbete på ett element där ovansidan är delvis målad och ser sliten ut, med målartejp på ena kanten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Fixat till den brutalt fula och amatörmässiga dragningen av antennkabeln :)

Före:
Hustak med antenn och en synlig antennkabel, steg utmed väggen, utomhusmöbler och grillöverdrag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter:
Tak på hus med antenn och skorsten, stege lutar mot taket, terrass med stolar och grill nedanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Btw, någon som vet vad den tunnare "skorstenen" har för funktion? Den som har en krök hos grannarna.
 
Redigerat:
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
Min gissning är att det grövre av rören är luftning för avloppet och att de tunnare är/var till expansionskärl för värmesystemet
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
Dheri skrev:
Min gissning är att det grövre av rören är luftning för avloppet och att de tunnare är/var till expansionskärl för värmesystemet
Helt riktigt.. 110 röret är avluftningen. Kom på själv efter lite tänkande att det är till expansionskärlet, blev så paff när det var igensilikonat men när jag tänker efter så är det lite logiskt eftersom det inte används längre :)
 
D09
Insåg att jag placerat massa pallar med Mursten på vedslingan in till källaren 😁

Bara att dra på sig handskarna och börja mura 😩

Haft lite olika funderingar på hur jag ska avsluta muren. Ett tag med en inbyggd trappa.. sen till att vara på insida stupröret men nu vill jag nog sluta på vänster sida.. Några tips?

Ett evigt jobb och slänga undan tompallen

Kärran är strax full 😩






Halvfärdig stödmur av mursten med pallar i bakgrunden på en grusbelagd yta och en grön vattenflaska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Halvfärdig mur och pallar med mursten bredvid en källarvedslinga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Byggställning framför en hög med grus och mursten nära husvägg och stuprör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Halvfärdig mur av mursten med staplade pallar, verktyg och en skottkärra på grusunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
D09 skrev:
Insåg att jag placerat massa pallar med Mursten på vedslingan in till källaren 😁

Bara att dra på sig handskarna och börja mura 😩

Haft lite olika funderingar på hur jag ska avsluta muren. Ett tag med en inbyggd trappa.. sen till att vara på insida stupröret men nu vill jag nog sluta på vänster sida.. Några tips?

Ett evigt jobb och slänga undan tompallen

Kärran är strax full 😩






[bild]


[bild]

[bild]
[bild]
Det börjar närma sig. Snart slipper du problem med Djingis Khan(y)
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
D09
Finndjävel skrev:
Det börjar närma sig. Snart slipper du problem med Djingis Khan(y)
Ha ha

Den jäveln är läskig

Ska nog lägga på några till på höjden 😇
 
  • Gilla
Finndjävel
  • Laddar…
D09 skrev:
Insåg att jag placerat massa pallar med Mursten på vedslingan in till källaren 😁

Bara att dra på sig handskarna och börja mura 😩

Haft lite olika funderingar på hur jag ska avsluta muren. Ett tag med en inbyggd trappa.. sen till att vara på insida stupröret men nu vill jag nog sluta på vänster sida.. Några tips?

Ett evigt jobb och slänga undan tompallen

Kärran är strax full 😩






[bild]


[bild]

[bild]
[bild]
Snyggt jobbat..(y)
Ska du ha något staket eller räcke uppe på muren ?
Tänkte sa att ingen unge eller du går över kanten och slår er fördärvade. :(
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Rivit ut det mesta insidan av vårt förråd och tagit av takpannorna. Värst var att bära ner allt till uppfarten.

Ett trähus med skräp och byggmaterial utanför vid klippor och grönska, under klar himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
-RB- och 2 till
  • Laddar…
D09
Micro skrev:
Snyggt jobbat..(y)
Ska du ha något staket eller räcke uppe på muren ?
Tänkte sa att ingen unge eller du går över kanten och slår er fördärvade. :(
Har en dubbelmur som kommer fram andra hållet.

Tanken var att låta denna svepa runt och vara fallskydd. Samt möjliggöra lite plantering etc

Men vettefan just nu.. Är rätt trött på att mura 😂

Får bli antingen betongplatta eller altan och så tar man räckena samtidigt.
 
Solen kom fram i Göteborg så blev att förnya sidoplanket på ena sidan av altanen, den andra sidan görs imorgon.
Det var ett helvete att få loss de gamla plankorna utan att helt sabba de gamla reglarna. Vet ej hur många lager färg som lagts på skruvarna så de gick inte att skruva loss..

Före
Altan med nyrenoverat obehandlat sidoplank vid svart loungegrupp, ommålningsdiskussion pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Under konstruktion
Renoverad sidoplanka på en altan, med nya obehandlade träplankor ovanför äldre, mörkfärgade spjälor, i soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Färdigt
Nymonterat obehandlat sidoplank på altan under soligt väder i Göteborg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tjejen tycker inte att vi ska måla utan att det är snyggt när man ser igenom, jag vill däremot måla med den Demidekk Base white vi haft på övriga detaljer runt huset. Vad tycker ni? Finns det nackdelar med att inte måla med en utomhus färg?
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Målat fönsterkarmarna på vinden. Behöver byta lite trä på bågarna så de får jag ta ner i verkstan och täcka för hålen under tiden.

Ny målad halvmåneformad vindsvåningsfönsterkarm med utsikt mot et hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det skall på ett lager färg till på denna karmen.
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.