Bobo1991 skrev:
...
Under konstruktion
[bild]
...
Tjejen tycker inte att vi ska måla utan att det är snyggt när man ser igenom, jag vill däremot måla med den Demidekk Base white vi haft på övriga detaljer runt huset. Vad tycker ni?...
Klart att ni skall måla!
Brädorna ser för övrigt ut att vara grundmålade redan.


Men för övrigt: Kul att se att du sätter panelen uppifrån och nedåt.
Alla som jag vet (inkl. mig själv) börjar nedifrån och arbetar sig uppåt.

Har du någon bra motivering, som jag kan ta till mig?
 
Rent spontant gissar jag på att om man behöver klyva sista biten är det snyggare att ha det ner.

Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Såja..projektet 99% klart. Dvs bättre än jag hoppas innan första arbetsdagen efter semestern nu imorgon😁

Renoverad garagebyggnad med vit dörr och trädetaljer vid skymning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Idag har jag kopplat in det nya nätverket i huset (utan att slå sönder något). Det måste vara rekord. En Asus RT-AC87U och en HP 24p switch. Fibern börjar vid månadsskiftet så då kommer jag upp 80% i hastighet :). Efter det klippte jag gräset, spikade fast musbanden och målade en massa panel :)
 
  • Gilla
AndersPS och 4 till
  • Laddar…
80% av dagens ADSL låter ju sådär kul ;)
 
Ramnemark skrev:
Idag har jag kopplat in det nya nätverket i huset (utan att slå sönder något). Det måste vara rekord. En Asus RT-AC87U och en HP 24p switch. Fibern börjar vid månadsskiftet så då kommer jag upp 80% i hastighet :). Efter det klippte jag gräset, spikade fast musbanden och målade en massa panel :)
250Mbit/s?
 
Du bygger, jag river :)
 
Nu är jag inne i ett flow känner jag. Jag gör nästan allt varje dag!

Som idag höll jag nästan på att börja montera upp lysrörsarmaturer i garaget. Jag höll nästan på att börja täta källarvåningen. Och det var nästan att jag monterade avloppsslangen på duschkabinen.

Istället fick jag på ett lager puts på spisen. Tog säkert 25min att genomföra inkl. städning.
 
Redigerat:
  • Gilla
magda136 och 2 till
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Klart att ni skall måla!
Brädorna ser för övrigt ut att vara grundmålade redan.


Men för övrigt: Kul att se att du sätter panelen uppifrån och nedåt.
Alla som jag vet (inkl. mig själv) börjar nedifrån och arbetar sig uppåt.

Har du någon bra motivering, som jag kan ta till mig?
Precis som någon nämnde gjorde jag det för jag villa ha, om det blev, någon bräda som behövde kapas i botten. Som du ser är det ett litet hål mellan altanen och väggen så brädan går ner lite där och då behövde jag inte kapa :)

Funkade bra med klämmor för att få brädorna att passa bra mot varandra under tiden jag måttade för skruvhål och hamrade lite i sidled för en rak och fin linje till vänster (utåt) :)
 
stefancrs skrev:
Du bygger, jag river :)
Jag tänker fel, jag ligger på 20% av kommande hastighet nu. 800% borde det bli. Ligger på 13mbit nu och har beställt 100mbit. :)
 
  • Gilla
-RB- och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Jag tänker fel, jag ligger på 20% av kommande hastighet nu. 800% borde det bli. Ligger på 13mbit nu och har beställt 100mbit. :)
Det är lätt hänt. % är ekonomernas sätt att göra något enkelt krångligt. :)
 
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
Bobo1991 skrev:
Solen kom fram i Göteborg så blev att förnya sidoplanket på ena sidan av altanen, den andra sidan görs imorgon.
Det var ett helvete att få loss de gamla plankorna utan att helt sabba de gamla reglarna. Vet ej hur många lager färg som lagts på skruvarna så de gick inte att skruva loss..

Före
[bild]

Under konstruktion
[bild]

Färdigt
[bild]

Tjejen tycker inte att vi ska måla utan att det är snyggt när man ser igenom, jag vill däremot måla med den Demidekk Base white vi haft på övriga detaljer runt huset. Vad tycker ni? Finns det nackdelar med att inte måla med en utomhus färg?
Förutom att det blir förstört och ruttnar menar du?
 
Ramnemark skrev:
Jag tänker fel, jag ligger på 20% av kommande hastighet nu. 800% borde det bli. Ligger på 13mbit nu och har beställt 100mbit. :)
Vi har samma router får ut 248/99Mbit trådlöst av 250/100Mbit från Bredband2.
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
iSnobben skrev:
Förutom att det blir förstört och ruttnar menar du?
Blir det? Beror kanske på träsorten och hur det är behandlat i övrigt, men finns ju omålade hus från 1800-talet.
 
Omonterade trädelar till ett ofärdigt trädgårdsräcke ligger löst placerade, med trädgård i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag fick fippla i trädgården (rensa, putsa, plocka äpplen/sopor..).. min andra halva pillade med det "beställda räcket" och svor över att det inte stämde.. sen svor han över hur jag ville ha det (!) och till sist svor han för att han sågat fel så många gånger att vi numer inte har tillräckligt med material hemma..

..MEN det tar sig och det blir bra (y)
 
  • Gilla
iSnobben och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.