xdigger skrev:
Vad blir det för panna då??
Det är den på bilden, en Ariterm Biomatic 20 som jag köpte begagnad i höstas. Tidigare hade jag en gammal kombipanna från -68 som börjat läcka lite här och där.
 
Idag hanns det med att mura lite leca för att passa in fönstret.
Senare fick jag hem lite vuxenlego aka VVSkopplingar till värmen. Hann med ca60%. Det går ju bra mycket lättare med pressmaskin än att handdra allt.
 
Fortsatte nu på kvällen med att täta lite i källaren. Fog runt de fasta rutorna, tätningslist runt dörren och fogskum i alla ventiler/ventilationskanaler. Måste komplettera med två burkar fogskum bara då det inte räckte till riktigt, sen är ventilationen klar :)

Den lite större fläkten i källaren, PAX-fläkten på toaletterna och fem nya tilluftsventiler har gjort stor skillnad på luften inomhus. Nu är det riktigt hyggligt klimat. Bättre blir det när allt är intrimmat, blandade läckage tätade och en till PAX-fläkt i badrummet. Men som sagt, redan nu är skillnaden enorm :)
 
Igår blev båda sidoplanken färdiga och målade i samma vita nyans som övriga detaljer runt om huset..
Vitmålad sidoplanka på trädäck med planterad kruka och kvast vid husvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett nytt vitt sidoplank på en altan med en hörnsoffa och ett svart rottingbord, omgiven av växter och matchande vita detaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nästa år ska trädäcket dubblas i storlek, dedikerad grillsektion med utekök i miniformat upp och utomhusbelysning :)
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
Murade igen de gamla hålen i murstocken samt gjorde klart hålet för skruven.

Renoverad murstock med igenmurade hål och förberett hål för skorsten i en källare med synlig rördragning och eluttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Köpt foder, sockel och hålkäl. Nu ska det äntligen bli lite finish i lägenheten!
 
D09
Första arbetsdagen idag 😩😩😩

Fick vägt in byggställningen iaf 😇

Nu bara resa upp resten så gaveln blir klar 😁
 
Köket är äntligen klart! Vi som bara skulle tapetsera om och måla upp det gamla köket... När vi fick erbjudande om att köpa ett knappt använt ikeakök inklusive alla vitvaror för 12000 kunde vi inte tacka nej, så det blev till att slita ut allt och börja om på noll. Vi fick komplettera med överskåpen, högskåpet, diskhon + skåpet till den och nya bänkskivor. Resten av inredningen är begagnad. Ibland har man tur 😄

Före:

Renoveringsfas av ett kök med öppna skåp, verktyg på bänkar, och en person arbetar vid fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




Ett kök under renovering med borttagna skåpluckor, en stege och renoveringsmaterial synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter:

Renoverat kök med vita skåp, svarta bänkskivor och rostfria vitvaror efter ombyggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Renoverat kök med vita skåp, svart blandare, kakel och mörkt golv, bild visar före och efter renoveringen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 16 till
  • Laddar…
Igår var det visserligen men jag fick bryta mig in i min egen lägenhet.. Låscylindern hade rasat så det blev till att ringa låssmeden och låna en slunga, turligt nog hade äldsta sonen glömt att fälla ner kåpan över låsvredet när han gick hemifrån.
Person som använder ett verktyg för att öppna en låsbar dörr efter låscylinderfel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Åkt till tippen med skräp. Känns alltid bra att få rensat lite.
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Vad tror ni, behöver jag byta den här stolpen eller går det att måla över?

Skadad trästolpe med flagnande vit färg och sönderfallande trä på grund av röta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
AndersPS och 9 till
  • Laddar…
D09
scim skrev:
Vad tror ni, behöver jag byta den här stolpen eller gör det att måla över?

[bild]
Tejpa och måla över? 🤔
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
scim skrev:
Vad tror ni, behöver jag byta den här stolpen eller går det att måla över?

[bild]
Spackla lite först sen måla tror jag ;)
 
P
scim skrev:
Vad tror ni, behöver jag byta den här stolpen eller går det att måla över?

[bild]
Äsch, det där fixar du med lite plastiskt trä, sen är det bara att måla över :cool:

Själv fick jag i väg ett lass skräp till tippen.
 
Rev lite till och kunde konstatera att hela stolpen var genomrutten. Det var förra ägsren som byggde eländet för ca 10 år sedan...och han var verkligen sämst på allt!

Genomrutten trästolpe stödjer en balkong med synliga skador, bredvid ett rött hus på kvällen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.