4 357 194 läst · 32 061 svar
4357k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Idag hanns det med att mura lite leca för att passa in fönstret.
Senare fick jag hem lite vuxenlego aka VVSkopplingar till värmen. Hann med ca60%. Det går ju bra mycket lättare med pressmaskin än att handdra allt.
Senare fick jag hem lite vuxenlego aka VVSkopplingar till värmen. Hann med ca60%. Det går ju bra mycket lättare med pressmaskin än att handdra allt.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Fortsatte nu på kvällen med att täta lite i källaren. Fog runt de fasta rutorna, tätningslist runt dörren och fogskum i alla ventiler/ventilationskanaler. Måste komplettera med två burkar fogskum bara då det inte räckte till riktigt, sen är ventilationen klar
Den lite större fläkten i källaren, PAX-fläkten på toaletterna och fem nya tilluftsventiler har gjort stor skillnad på luften inomhus. Nu är det riktigt hyggligt klimat. Bättre blir det när allt är intrimmat, blandade läckage tätade och en till PAX-fläkt i badrummet. Men som sagt, redan nu är skillnaden enorm
Den lite större fläkten i källaren, PAX-fläkten på toaletterna och fem nya tilluftsventiler har gjort stor skillnad på luften inomhus. Nu är det riktigt hyggligt klimat. Bättre blir det när allt är intrimmat, blandade läckage tätade och en till PAX-fläkt i badrummet. Men som sagt, redan nu är skillnaden enorm
Igår blev båda sidoplanken färdiga och målade i samma vita nyans som övriga detaljer runt om huset..
Nästa år ska trädäcket dubblas i storlek, dedikerad grillsektion med utekök i miniformat upp och utomhusbelysning
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Nästa år ska trädäcket dubblas i storlek, dedikerad grillsektion med utekök i miniformat upp och utomhusbelysning
Köket är äntligen klart! Vi som bara skulle tapetsera om och måla upp det gamla köket... När vi fick erbjudande om att köpa ett knappt använt ikeakök inklusive alla vitvaror för 12000 kunde vi inte tacka nej, så det blev till att slita ut allt och börja om på noll. Vi fick komplettera med överskåpen, högskåpet, diskhon + skåpet till den och nya bänkskivor. Resten av inredningen är begagnad. Ibland har man tur 😄
Före:
Efter:
Före:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Efter:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Igår var det visserligen men jag fick bryta mig in i min egen lägenhet.. Låscylindern hade rasat så det blev till att ringa låssmeden och låna en slunga, turligt nog hade äldsta sonen glömt att fälla ner kåpan över låsvredet när han gick hemifrån.
Logga in
Skapa konto
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm