4 371 018 läst · 32 127 svar
4371k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Såhär blev högtalarna. Inte optimalt och hade nog haft en annorlunda planlösning men orka ta ner gipset 😁
Det blev jag som fick byggstäda 😩
Varit ute o släpat i byggställningen.
Imorgon ska jag gräva ner lite i en sluttning så jag kan resa upp den inför kommande sol
Målet är att få gaveln klar
# winter is comming
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Fixat till den brutalt fula och amatörmässiga dragningen av antennkabeln
Före:
Efter:
Btw, någon som vet vad den tunnare "skorstenen" har för funktion? Den som har en krök hos grannarna.
Före:
Logga in
Skapa konto
Efter:
Logga in
Skapa konto
Btw, någon som vet vad den tunnare "skorstenen" har för funktion? Den som har en krök hos grannarna.
Redigerat:
Helt riktigt.. 110 röret är avluftningen. Kom på själv efter lite tänkande att det är till expansionskärlet, blev så paff när det var igensilikonat men när jag tänker efter så är det lite logiskt eftersom det inte används längreDheri skrev:
Insåg att jag placerat massa pallar med Mursten på vedslingan in till källaren 😁
Bara att dra på sig handskarna och börja mura 😩
Haft lite olika funderingar på hur jag ska avsluta muren. Ett tag med en inbyggd trappa.. sen till att vara på insida stupröret men nu vill jag nog sluta på vänster sida.. Några tips?
Ett evigt jobb och slänga undan tompallen
Kärran är strax full 😩
Haft lite olika funderingar på hur jag ska avsluta muren. Ett tag med en inbyggd trappa.. sen till att vara på insida stupröret men nu vill jag nog sluta på vänster sida.. Några tips?
Kärran är strax full 😩
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 469 inlägg
Det börjar närma sig. Snart slipper du problem med Djingis KhanD09 skrev:Insåg att jag placerat massa pallar med Mursten på vedslingan in till källaren 😁
Kärran är strax full 😩
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Snyggt jobbat..D09 skrev:Insåg att jag placerat massa pallar med Mursten på vedslingan in till källaren 😁
Kärran är strax full 😩
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Ska du ha något staket eller räcke uppe på muren ?
Tänkte sa att ingen unge eller du går över kanten och slår er fördärvade.
Har en dubbelmur som kommer fram andra hållet.Micro skrev:
Tanken var att låta denna svepa runt och vara fallskydd. Samt möjliggöra lite plantering etc
Men vettefan just nu.. Är rätt trött på att mura 😂
Får bli antingen betongplatta eller altan och så tar man räckena samtidigt.
Solen kom fram i Göteborg så blev att förnya sidoplanket på ena sidan av altanen, den andra sidan görs imorgon.
Det var ett helvete att få loss de gamla plankorna utan att helt sabba de gamla reglarna. Vet ej hur många lager färg som lagts på skruvarna så de gick inte att skruva loss..
Före
Under konstruktion
Färdigt
Tjejen tycker inte att vi ska måla utan att det är snyggt när man ser igenom, jag vill däremot måla med den Demidekk Base white vi haft på övriga detaljer runt huset. Vad tycker ni? Finns det nackdelar med att inte måla med en utomhus färg?
Det var ett helvete att få loss de gamla plankorna utan att helt sabba de gamla reglarna. Vet ej hur många lager färg som lagts på skruvarna så de gick inte att skruva loss..
Före
Logga in
Skapa konto
Under konstruktion
Logga in
Skapa konto
Färdigt
Logga in
Skapa konto
Tjejen tycker inte att vi ska måla utan att det är snyggt när man ser igenom, jag vill däremot måla med den Demidekk Base white vi haft på övriga detaljer runt huset. Vad tycker ni? Finns det nackdelar med att inte måla med en utomhus färg?