1 734 361 läst · 6 044 svar
1734k läst
6,0k svar
Worx Landroid 2.0
Tillsammans med nytt kretskort så är det nog lösningen annars hade de inte vågat släppa ut dem igen. Bra att de tar tag i problemet och löser det och inte som vissa andra som försöker att överklaga beslutet.henq skrev:
Nån som vet vad troligaste problemet är med felkoden blockerad hjulmotor? Ibland får den för sig att åka runt i cirklar då den skall backa bort från begränsningstråden. Runt runt och sen stopp med felkoden.
Är det själva motorn som börjar ge upp? Eller kan det vara något elektronikproblem?
Tack.
Är det själva motorn som börjar ge upp? Eller kan det vara något elektronikproblem?
Tack.
Min klippare "gräver hål" på vissa ställen där den vänder. Någon som har ett bra tips på hur man skyddar marken? ett tunt nät borde kanske fungera. Någon som vet var man hittar det? Tipps?
Är det bara jag som har detta problem?
Är det bara jag som har detta problem?
Gräv ner typ armering som dennaMeanMike skrev:
http://www.jula.se/catalog/tradgard/tradgardsredskap/plantering/kantskydd/rutnat-715207/
Jem & fix har även, tror de är billigare
Finns många olika typer
https://www.google.se/search?q=jord...znanMAhUOb5oKHSm5C00Q_AUIBygB&biw=360&bih=510
nja......tackar för tippsen men jag tänkte mig ett litet tunt "nät" som man fäster med plastspikar typ dom till linan.
Dessa som du visar är lite "stora/grova".
Men tanken är densamma.
Fler tips? Nån?
Nätet borde ju gå att ta bort när väl gräs har etablerats på plats. Eller att det helt enkelt får växa ner i mattan
Men tanken är densamma.
Fler tips? Nån?
Nätet borde ju gå att ta bort när väl gräs har etablerats på plats. Eller att det helt enkelt får växa ner i mattan
Men om du tittar på länk 2 jag la i förra inlägget så ser du andra sorter med "tunnare" modeller.MeanMike skrev:nja......tackar för tippsen men jag tänkte mig ett litet tunt "nät" som man fäster med plastspikar typ dom till linan.
Men tanken är densamma.
Fler tips? Nån?
Gällande avgränsningskabeln:
Slingan kommer bli ca 170m, det blir en peg var 0,85M, sen skall det mjukas upp i hörn, träd ska uteslutas. Kan man ha 1m (eller kanske lite längre) emellan peggarna på raksträckor? Eller bör jag köpa ett kit med extra pegs och då räcker det ju till att sätta väldigt tätt.
Slingan kommer bli ca 170m, det blir en peg var 0,85M, sen skall det mjukas upp i hörn, träd ska uteslutas. Kan man ha 1m (eller kanske lite längre) emellan peggarna på raksträckor? Eller bör jag köpa ett kit med extra pegs och då räcker det ju till att sätta väldigt tätt.
Redigerat:
Är det nån som har koll på hur/om kantklippningen funkar i v0.72? Fick klipparen uppdaterad från v0.50 under vintern och har aktiverat kantklippningen (eller pinkodslåset som det så fint heter när man går in i undermenyn, nån som bara klippt och klistrat lite i koden?) men man kan inte ställa in hur ofta den ska kantklippa? Nu har jag haft klipparen ute i snart två veckor och än har den inte kantklippt automatiskt.
Klonket i drivmotorn vid vändning är iaf borta, det känns skönt.
Klonket i drivmotorn vid vändning är iaf borta, det känns skönt.