Monterat garderob från Jysk ... Aldrig mer.

Med vänlig hälsning, fremax

• Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
Monterat garderob från IKEA (PAX) helt OK.

Äntligen fått tag i elektrikern så att jag så småningom (när (och om) han nu kommer om en vecka som vi avtalade) kan fortsätta med badrumsrenoveringen.

Jag har bara roat mig med tandläkarbesök :mad:, men plåtslagaren har varit här och lagt nytt tak på förrådet :D.

Har börjat få in offerter på takbyte, som jag sitter o jämför.
Skiljer 40 tusen mellan de 2 första offerterna jag fått. 92-132 tusen. Spännade att få in fler snart.

D09
Fått tag på en kartgubbe som ska markera upp ena tomtgränsen :)

D09
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Varit på hornbach och handlat vattenlås och lite grejor som åkte med i farten

Halverat rishögen :)

Förhoppningsvis är den borta efter nästa ryck

Så har man inga öl hemma... Vilket trauma =/

Edit

Fick massa våfflor serverade så jag överlever :)

Redigerat:
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Det blev våfflor här hemma också, Jungfru Marie bebådelsedag = Vårfrudagen = Våffeldagen :)

Mums (y)

Och att du gillar att elda har vi förstått, D09 :cool:

• Gilla
D09
  • Laddar…
Spar det sista riset till påskbrasan D09 :)

Bjöd hem svärmor och svärfar på våfflor a'la norskt recept (med kardemumma) med baktanken om att rådfråga svärfar på hur man bäst monterar den liggande panelen vid de stora fönsterpartierna... Blir säkert bra till slut, men varför blir allting så mycket mer omständligt än man först tänkt sig? :)

• Gilla
D09
  • Laddar…
Börjat byta bromsskivor på s10:an, monterat ny dragkrok på densamma. Lödit monterat vv-fördelare och kopplat in vv till nedervåningen. Fått klart div. småplock och rättat till skavanker här och där. Planerar inför fasadbyte #2 och 100m2 stenterrass.

Gått in i sorg över att BBC förstörde Top Gear idag. Dags att ladda ner alla avsnitt och se det från början till slut :( :mad: :confused: :thumbdown: :|

• Gilla
SC Aero
  • Laddar…
Top Gear är väldigt bra, men herr Clarkson har varit en riktig skitstövel vad det verkar på sistone. Så å andra sidan tycker jag BBC är rakryggade om medias vinkling är sanningsenlig.

• Gilla
ullberg
  • Laddar…
Jag försvarar inte våldet men att förstöra världens största underhållningsshow på tv över vad som verkar vara en bagatell är synd. Jag hoppas de förstår att serien är död nu när de andra två tackat nej. Enligt media tjänade BBC 50 milj pund på Top Gear förra året. Nästa år blir det 0.

Enligt medierna består "bagatellen" av rasistiska uttalanden, utskällning av en producent i 20 minuter för att det inte finns varm mat på hotellet efter stängning och vad det verkar dessutom handgemäng. Jag antar att de till slut var tvungna att dra gränsen.

Det skulle inte förvåna mig om det senare visar sig att herr Clarkson ramlat i beroendeträsket...Men det är ren spekulation från min sida.

Ja han ligger på gränsen hela tiden. Och vissa saker är onödiga. Men jag tycker ändå det är synd att det blev såhär. De kunde gjort klart denna säsongen och lagt ner det sedan. Nu säger de att Top Gear ska fortsätta med nya "hosts" och det provocerar onödigt mycket.

Redigerat:
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.