1 733 989 läst · 6 044 svar
1734k läst
6,0k svar
Worx Landroid 2.0
Jag köpte en liten UPS för 500kr på komplett. Den ger upp till 350watt om jag minns rätt dock inte så länge. Min plan var att komplettera denna med större batteri om det behövs. Gör jag det så kommer strömmen aldrig gå här haha.
Beklager rekne felen ....MBygga skrev:
Henke 2600 har rett den vil bruke ca 17 timmer i klippning ock hvis manualen er riktig 1,5 timme pr laddning vil det utgjøra øver 20 timmer.
Totalt 37 + timmer før at klippa greset 1 gång ... i vekstsesongen måste den gå dygnet rundt før at nå over 1000m2
MBygga hvis det inte er en slumpklippare hur navigerar den ?
37timmar för att klippa gräset en gång. Du säger den behöver gå dygnet runt dvs klippa hela gräsmattan ca 5 hela gånger i veckan. Klipper du gräsmattan 5 gånger i veckan så tror jag vi hittat den felande faktorn där helt enkelt, jag har helt enkelt inte behov av att klippa min mer än en gång i veckanrcjofo skrev:
Den har som du säkert vet dubbla sensorer i nosen och väljer alltid rätt val vid slingan till skillnad mot konkurrenterna. Vi kör en film så slipper jag skriva så mycket om det.rcjofo skrev:
[video=youtube;Ihwavp7be2I]https://www.youtube.com/watch?v=Ihwavp7be2I[/video]
Redigerat:
Min robot går 2hver dag. Alltid strøken gressmattaHenke2 skrev:37timmar för att klippa gräset en gång. Du säger den behöver gå dygnet runt dvs klippa hela gräsmattan ca 5 hela gånger i veckan. Klipper du gräsmattan 5 gånger i veckan så tror jag vi hittat den felande faktorn där helt enkelt, jag har helt enkelt inte behov av att klippa min mer än en gång i veckan
Den har som du säkert vet dubbla sensorer i nosen och väljer alltid rätt val vid slingan till skillnad mot konkurrenterna. Vi kör en film så slipper jag skriva så mycket om det.
[video=youtube;Ihwavp7be2I]https://www.youtube.com/watch?v=Ihwavp7be2I[/video]
Så Works vender alltid rett veg, det er bra. Jeg ser min nabos HQ ofte går helt paralellt med kanttråden fordi den inte stutsar ut på mattan.
Min fråga var hur WORKS navigerar den siden den inte er en slumpklippare*?
Har ingen aning om hur Nabos HQ fungerar, har bara en Worx M och den väljer alltid smartaste vägen vid slingan och som synes en effektivare väg fram. Alltså inte slumpstyrd egentligen.rcjofo skrev:
Nu har jag fått ett nytt fel på min. Den tar ej laddning. Står och blinkar på 0%. drar jag ut och stoppar tillbaka den i laddaren lyser basen från grönt till rött. Men den laddas ej. Går ej att komma in i menyer eller något alls. Någon som har haft samma problem ?
R
Raecer11
Nybyggare
· Västra Götaland
· 236 inlägg
Raecer11
Nybyggare
- Västra Götaland
- 236 inlägg
Låt den sitta i så kommer den ladda upp sig. Samma hände mig efter jag tvingat den o kantklippa med 15-20% kvarslaskankan skrev:
Min Worx behöver bara gå varannan, var tredje dag för att få till ett kontinuerligt "nyklippt gräsmatta" utseende, förmodligen är då inte nabos HQ lika effektiv om den behöver gå varje dagrcjofo skrev:
Sen menade jag att Landroid inte, till skillnad mot t.ex. HQ, är en helt slumpstyrd klippare, utan den har en intelligent algoritm i sin programvara som räknar ut den otimala sättet att utifrån gränslinan klippa så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt. Titta på de filmer som ligger ute så märker nog även du skillnaden i gångsätt.
Troligen tillhör detta "vanliga fel".slaskankan skrev:
När min kom tillbaka från vinterservice så fick man följande instruktion med den:
Om menyn visar "Battery very low" så behövs manuell laddning, gör då följande:
- Docka LD-M när den är "OFF".
- INNAN laddningslampan lyser grönt, tryck på ON/OFF för att starta laddning.