Här är en bild med de barpallar vi skall ha och vitt rektangulärt kakel på väggarna (vilket vi också har).
houzz-dustjacket+attic.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
ChristinaH och 1 till
  • Laddar…
Ah, jättefint!

När jag tittar på fina kök och hur jag egentligen skulle vilja ha det inser jag att det aldrig kommer att bli riktigt bra om jag inte byter ut hela köket … suck

Hur ofta är det rimligt att byta ut hela köket egentligen?

anthill skrev:
Brukar alltid använda google när jag söker på olika sidor (även denna :eek:) enligt följande format:

site:gardenweb.com kitchen backsplash subway

Just den sökningen ger träffar på sk subway tiles på den sidan.
Tack, nu hittade jag.

Glömmer alltid att man kan söka så med google ...

Så fint Misse!! Kommer bli super i ert fina kök!!

Marlen - vi tänker också köra en budgetrenovering. Fast köket är från 90-talet som nyast, tror vi. Hoppas det blir bra!! Svårt det där med att göra ett kök som man inte vill byta ut efter ett tag!

Du har ju hela köket vitt, varför måste du ha vitt kakel? Vi har vitt kök med svart kakel, och har haft det i snart 30 år utan att ledsna på det valet.

Om man får lov att ge dig ett tips så är det så att har du ingen specialdeal med just Byggfabriken så är den plattan med fasning identisk med den som i princip alla kakelbutiker säljer som "Biselado" för under halva priset jämfört med vad Byggfabriken tar för sin variant...

T.ex:
http://www.stonefactory.se/cc-hoganas-kakel-biselado-vit-p-490-c-218.aspx

Sen utan fasning finns det likvärdig för 1/3 del av priset...

T.ex:

http://www.stonefactory.se/lhados-kakel-santana--vit-blank-75x15-cm-p-2441-c-213.aspx

Den fasade är inte heller praktisk då det är betydligt drygare att hålla rent. :)

• Gilla
Blekingen
  • Laddar…
Jag vill inte binda mig till en speciell färg i den fasta inredningen, för jag är periodare när det gäller färger. Har hellre en färg på gardin, matta, kökshandduk etc som är enklare att byta ut då och då.

Sedan tycker jag att det är snyggt med vitt kakel. :)

Visade hustrun bilden med det gröna kaklet och den gröna färgen. Nu vet jag vad jag ska göra om ett litet tag... :D

• Gilla
Marlen Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
K
Det blir säkert bra med det vita fasade kaklet. Det enda jag kan invända mot det är väl att det verkligen är så ALLA gör nuförtiden. Har tre bekanta som nyligen gjort om sina kök och alla tre har valt just det kaklet.

Håller med om att vitt är att föredra, men det hade varit kul att hitta ett kakel som sticker ut lite ur mängden... inte lätt. Vi kommer antagligen sätta in samma kakel som dem (och dig) när vi köper nytt hus.

Kanske ett grått? Neutralt med ändå lättmatchat. Har du något foto där man kan se köket mer i sin helhet?

Men vill du ha vitt kakel så kör på det!! (Är ju dumt att komma med ytterligare förslag om du har bestämt dig för vitt!!)

Redigerat:
mexitegel skrev:
Visade hustrun bilden med det gröna kaklet och den gröna färgen. Nu vet jag vad jag ska göra om ett litet tag... :D
Vad kul :)

Fast du kanske ska lugna dig lite, tänkte undersöka lite närmare här under veckan och hittar säkert fler inspirationsbilder jag delar med mig av. Det kanske slutar med att du sätter upp rosa kakel. :D

Henriettae skrev:
Men vill du ha vitt kakel så kör på det!! (Är ju dumt att komma med ytterligare förslag om du har bestämt dig för vitt!!)
Alla tips mottages tacksamt. Ska titta på grått också, det kan ju vara ett alternativ. Har lite funderingar på att måla väggarna gråa i vardagsrummet bredvid (?!)

Marlen Eskilsson skrev:
...Det kanske slutar med att du sätter upp rosa kakel. :D
Just det tror jag skulle hamna i censurfiltret :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.