4 362 125 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Installerat en ny köksblandare med ir-sensor, funkar smutt
Installerat Danfoss Living connect med centralenhet och ett gäng trådlösa termostater, verkar också funka riktigt smutt även om jag önskat en hel del mer smarta funktioner i centralenheten och inte minst möjligheten att se är-värden.
Rensat ut en del gammal skit för att köra till tippen.
Beställt ett bubbelbadkar.
Åsså förberett avmastning av båten imorgon, nu e seglingssäsongen slut för denna gång
Installerat Danfoss Living connect med centralenhet och ett gäng trådlösa termostater, verkar också funka riktigt smutt även om jag önskat en hel del mer smarta funktioner i centralenheten och inte minst möjligheten att se är-värden.
Rensat ut en del gammal skit för att köra till tippen.
Beställt ett bubbelbadkar.
Åsså förberett avmastning av båten imorgon, nu e seglingssäsongen slut för denna gång
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Har vi nånsin haft en vackrare höst än denna?ullberg skrev:
Träden är så otroligt fina i alla färgnyanser från skiraste ljusgrönt över olika gula nyanser till lysande rött.
Bästa hösten någonsin
Ser riktigt fint ut det där. Vad är det för kurs/utbildning där du fått lära dig det där?Fanjunkarn skrev:
Har själv övervägt att bygga ett par dörrar på egen hand, varav en pardörr. Kan du inte ge oss en crash-course här på nätet
Rastat barnen, svetsat balkongräcke. Alla sektioner, åtta stycken á dryga metern styck, klara. Återstår sammanfogning till två längre sektioner, lite prylar för att skruva ihop dessa sektioner efter galvning samt två stag för att ytterligare förankra räcket i takstolarna. Hann även med någon timme Lego med grabben, därefter øl och planering för det stundande och hastigt påkomna avloppsbytet i halva källaren.
Medlem
· Uppsala
· 5 896 inlägg
Efter att ha upptäckt att tvättmaskinen inte riktigt pumpat ut vatten så tar jag och ska rensa silen....men fan nu...sitter som berget....ser till slut en lite träbit och tänker...typiskt ungarna att inte plocka ur fickorna..... men jag ska nog spara all skit och förklara för dom.....
5 min senare sitter jag med en halv blyertspenna får IKEA.... 2 st popnitsborrar.... ett blad till mattkniven....40kr i tior och 5 kronor i enkronor....
Tur att barnen hade somnat redan......
5 min senare sitter jag med en halv blyertspenna får IKEA.... 2 st popnitsborrar.... ett blad till mattkniven....40kr i tior och 5 kronor i enkronor....
Tur att barnen hade somnat redan......
Bytet av takreglar på taket där båten är tänkt att vinterförvaras under har kommit så pass att alla gamla reglar är borta och de nya på plats.
Halvklurigt att byta dom med taket på plats och till stor del ensam.
'Bara' att regla upp en väggsektion som ska bära upp taket på vänstra sidan.
Bjuder på en före och efter bild.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Sicket pysseljobb!FredrikR skrev:Bytet av takreglar på taket där båten är tänkt att vinterförvaras under har kommit så pass att alla gamla reglar är borta och de nya på plats.
Men är du inte rädd att de nya takbalkarna skall suga fukt i ytterändarna?
Eller de skall kanske täckas in med den nya väggen?
Det ska dit en fotbräda, och på sikt en hängränna.KnockOnWood skrev:
Samt rödfärgas, blev lite som vanligt, ' bråttom bråttom' så snickringen fick högre prio än målningen.
Hotas ju med 2dm snö på fredag. :|
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Aj då! Här finns blommande maskrosor.
Fågelsträcken söderut syns varje dag på himlen nu.
Det är troligen gäss från Dalarna då
Fågelsträcken söderut syns varje dag på himlen nu.
Det är troligen gäss från Dalarna då