Tack! Låter lovande. Gillar Tyskarna, men det är närmare 200Eur som skiljer så det kan mycket väl bli FFX.

badtastex skrev:
Lefeld.de har också ganska bra pris på Kapex, då får du dessutom rätt plugg. Hur det är att handla som företag där vet jag dock inte...
Tack för tipset, skall kolla dem med!

Men FFX pris var väl i Pund, alltså 966£ = 1132€. Lefeld tar 1182€ för sågen och har enhetsfrakt 22€.

Jag skall maila Lefeld då det är paketet med stativ och bord jag är inne på att beställa. Hittar det inte i deras shop.

Akahigi
Robert-san01 skrev:
Någon som shoppat från [länk]

Ser lite ut som ett Engelskt Jula men de har bra priser på Facom.
Fraktmässigt blev det dyrt när jag kollade. Köpte mina Facom skruvmejslar från ffxtools.

Det var block och hylsnycklar som var intressanta. Hittade ingen 1/2" sats på FFX. Block satsen med 12 nycklar är ca 5% billigare på FFX.

Akahigi
Robert-san01 skrev:
Det var block och hylsnycklar som var intressanta. Hittade ingen 1/2" sats på FFX. Block satsen med 12 nycklar är ca 5% billigare på FFX.
Maila dem, de kan beställa.

Tips! Axminster.co.uk kör halva priset på frakt utanför UK för tillfället.

Kan tipsa om http://www.birco.co.uk.
Helt OK priser och snabb leverans med dhl hem till dörr (fick dock inget paketid och kunde därmed inte spåra det).
Meddelar man dom sitt VAT nummer så betalar dom tillbaks momsen i efterhand.

Akahigi skrev:
Maila dem, de kan beställa.
Det kunde de inte :(

T
Varför är frakten mycket dyrare i I UK än Tyskland?

Har nog att göra med att det finns ett hav mellan UK Sverige och kanske än mer avgörande är konkurrensen samt volym transporterat gods

Redigerat:
Tycker det går mycket långsammare från Uk än från Tyskland när jag har beställt saker.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.