Bo.Siltberg
76 777
Poäng
24 436
Medlem i
72
Startade trådar
3 jan 2008
Senast aktiv
Sur gubbe.
Intressen: Musik, Elsäkerhet, kvalité, bygg, motion.
Intressen: Musik, Elsäkerhet, kvalité, bygg, motion.
Se mer
Aktivitet
-
Senast online:
-
Bo.Siltberg svarade i tråden Får jag lov....Tyvärr inte. För att du själv ska få göra detta utanför en elfirma krävs godkänd utbildning och 4 års praktik om jag minns rätt. Enda...
-
Bo.Siltberg gillade avh67fs inlägg i tråden Vilken kabel, matning till bastuaggregat förbi ett badkar?.Det räcker med en vanlig kabel till aggregatet på det sättet du tänkt. Ja den kan gå hela vägen till aggregatets anslutningsdosa. Ja...
-
Bo.Siltberg svarade i tråden Varför surrar hallogenspoten trots att den är släckt?.Det är av värde att veta mer exakt vilka slags produkter du har. Om det är 12 V halogen så finns ett eller flera drivdon gömda...
-
Bo.Siltberg svarade i tråden Hur monterar man lamphållare med vippströmbrytare och jordskruv?.En liknande lampa har jag gjort i träslöjden för en herrans massa år sedan. Som ung tekniker var jag intresserad av byggkranar så min...
-
Bo.Siltberg gillade Ulleks inlägg i tråden Hur monterar man lamphållare med vippströmbrytare och jordskruv?.Tack, kollade närmare och kom på hur man gjorde. Nu hänger den på plats👍
-
Bo.Siltberg svarade i tråden Ecoflow Delta Pro till elcentral off grid.Nej jag tror inte du blir klokare av att pressa Ecoflow på fler svar. Jag tror att skyddsjordsblecken i intaget, uttaget och...
-
Bo.Siltberg svarade i tråden Jordkabel Exqj.Hur en kabel är använd ser man på hur den är inkopplad i matande ände. Eftersom du har en femledare kan den vara TN-S-kopplad också, och...
-
Bo.Siltberg svarade i tråden 'portabel jordfelsbrytare' med flera förbrukare anslutna.Klicka på din profilbild och visa din profil. Längst upp står antal startade trådar som du kan klicka på för att alla dina trådar.
-
Bo.Siltberg svarade i tråden 'portabel jordfelsbrytare' med flera förbrukare anslutna.Jag förstår att du fortfarande talar om ditt ojordade rum med bristfälliga gamla armaturer? Din fråga och svaret förutsätter att det...
-
Bo.Siltberg svarade i tråden 3-fas grupper, gemensam nolla och jord.Det finns inga tydliga regler kring detta, utan branschen på fluxio har kommit fram till att det krävs en trepolig dvärg om det finns...
-
Bo.Siltberg svarade i tråden Koppla elkablarna rätt - ny tvättmaskin.Ja, i det exempel blir brun ett bra val.
-
Bo.Siltberg svarade i tråden 3-fas grupper, gemensam nolla och jord.Jag ser inga problem med det du beskriver, det är i sin ordning. Din stora kopplingsdosa kräver inte trepoliga dvärgar, för då skulle...
-
Bo.Siltberg svarade i tråden Ecoflow Delta Pro till elcentral off grid.Båda deras svar tarvar en kommentar: 1. Om punkt 1 ska fungera krävs en sluten krets mellan powerbankens poler och skyddsjord, även om...
-
Bo.Siltberg svarade i tråden It i vården/offentlig sektor.Det verkar inte gå så bra för Millenium :(
-
Bo.Siltberg svarade i tråden Koppla elkablarna rätt - ny tvättmaskin.Ja, var det en sådan maskin man bytte från, då det finns det ju en väldigt lämplig fas att lägga den nya maskinen på eller hur? Det är...
-
Bo.Siltberg gillade Mikael_Ls inlägg i tråden Är hela elsystemet i akut behov av utbyte eller kan det vänta ett tag?.Byt "ska" till "kan", så är det i alla fall inte helt fel. Det finns massor av elbesiktningsmän som inte har auktorisation, som inte...
-
Bo.Siltberg gillade Dilatos inlägg i tråden Är hela elsystemet i akut behov av utbyte eller kan det vänta ett tag?.Jag kommer ihåg dom där antennerna med flat kontakt på 300-ohms transparent kabel. i sådant uttag, lika på Radio och Tv
-
Bo.Siltberg gillade El Jannes inlägg i tråden Installera dimmer i en rad med 3 brytare under gemensam ram.Jodå vi gör dagligen sådana jobb i Stockholm med omnejd.
-
Bo.Siltberg gillade avh67fs inlägg i tråden Är hela elsystemet i akut behov av utbyte eller kan det vänta ett tag?.Sek svensk elstandard sa i en utbildning jag gick att det hetat line conductor länge utanför Sverige. IEV ref 195-02-08...
-
Bo.Siltberg svarade i tråden Installera dimmer i en rad med 3 brytare under gemensam ram.Jag förstår, och Stockholm är inte heller den bästa plats att bo på för att hitta pålitliga hantverkare. Det är mest bara knarkhandlare...
-
Bo.Siltberg svarade i tråden Ecoflow Delta Pro till elcentral off grid.Utanför powerbanken finns endast schukouttag så där går ingenting att göra då polariteten inte kan garanteras. Utan man måste ta sig in...
-
Fotografens inlägg i tråden Hur fästa en sotlucka, mura? markerades som bästa svar.Ang utrymmet ovan luckan, det skulle ju gå att mura upp botten på utrymmet och flytta luckan uppåt? Om det finns något lämpligt lim har...
-
Bo.Siltberg svarade i tråden Hur fästa en sotlucka, mura?.Jag har glömt att uppdatera. Att mura nedifrån och upp istället för uppifrån och ned är ju en förträffligt lysande ide :) Hade inte...
-
Bo.Siltberg svarade i tråden Är hela elsystemet i akut behov av utbyte eller kan det vänta ett tag?.På engelska heter fasledare line conductor. Det är nog en bidragande orsak till namnbytet. Men huvudsakligen är det nog bara någon som...
Bilder
Visa merBo.Siltberg har laddat upp 1 471 bilder.
Filmer
Visa merBo.Siltberg har laddat upp 11 filmer.
Allmän info
- Från
- Värmland, Molkom
- Kön
- Man
- Sysselsättning
- Systemkonstruktör