Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Vad anser ni om denna tapetuppsättning? Vår målare anser att detta är rätt och riktigt, jag anser man flyttar den till höger eller kapar nere vid fötterna vid behov och inte delar mitt över prinsessans ansikte!!

DSC_0020_4.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
henkop och 1 till
  • Laddar…
Bob_the_builder
Det här är ju en sån fråga där jag inte tycker att det finns något svar som är rätt. Nu har ju målaren sparat loggan i hörnet, jag misstänker att en annan kund än du hade varit upprörd om DEN hade varit kapad... Jag antar att ni inte hade diskuterat detta innan, utan att du förutsatte att det skulle bli som du tänkte?
 
  • Gilla
Enolf och 23 till
  • Laddar…
Inte självklart tycker jag. Visst är det synd att halva ansiktet försvinner. Kapat nere vid fötterna kanske inte gick beroende på hur hög tapeten är och hade den flyttats till höger hade den ju delvis hamnat bakom dörren som någon (annan) säkert skulle haft synpunkter på. Inte helt enkelt med motivtapet vid snedtak!

Hur som helst - du och målaren borde nog kommit överens innan om hur den skulle sättas.
 
  • Gilla
Spiderman
  • Laddar…
Välja mellan pest eller kolera. Det är tur jag inte är hantverkare för det verkar vara svårt att göra folk nöjda
 
  • Gilla
tank77 och 6 till
  • Laddar…
I min mening hade det sett ännu konstigare ut att kapa loggan. Sen förstår jag inte hur man kan välja en sådan tapet till en så liten vägg som dessutom är sned och sedan inte diskutera det med sin målare..
 
  • Gilla
Enolf och 27 till
  • Laddar…
Excel
Du borde ha mätt upp väggen innan du köpte tapeterna. Hur man än vrider på det blir det inte bra.
 
  • Gilla
Henrietta70 och 3 till
  • Laddar…
Jag tycker han har gjort det bästa av en situation där väggen är för liten. Han kan inte läsa vad du tänker.
 
  • Gilla
siamthai och 6 till
  • Laddar…
Tänker?? Det är målarens jobb att fråga kunden hur han vill ha det! I detta fall skulle målaren ha identifierat problemet och frågat kunden, hur vill du att jag sätter tapeten eftersom den inte får plats på den här väggen? Hur fan kan man sätta en sådan tapet utan att fråga? Det är upplagt för konflikt! Men det är väl så, ROT avdragen har öppnat upp för alla dikesgrävare att bli hantverkare istället. Man får försöka undvika dom värsta och hålla fast vid dom bra.
Jag hade krävt att han inte bara gör om arbetet utan även ersätter tapeten.

Fasen, jag ser ju nu också att dörren står öppen. Dvs det finns möjlighet att sätta tapeten 80 cm ytterligare till höger!!? Väggen är inte ens för liten??
 
Redigerat:
  • Gilla
Ulric och 7 till
  • Laddar…
nia79 skrev:
Fasen, jag ser ju nu också att dörren står öppen. Dvs det finns möjlighet att sätta tapeten 80 cm ytterligare till höger!!? Väggen är inte ens för liten??
"Men vad i helvete, man ser ju för fan inte tapeten när dörren är öppen - hur faan tänker målardjäveln!!??"

Kom igen nu :rolleyes:
 
  • Gilla
Göran Flycht och 7 till
  • Laddar…
Hade du bett om att få den uppsatt på den delen av väggen som syns när dörren är öppen?
 
  • Gilla
Sister ray och 1 till
  • Laddar…
Nej nej nej nej!
Hade hantverkaren frågat dig ifall du ville ha den bakom dörren?

Alltså, detta är väldigt enkelt. Man anlitar hantverkare för att dom är proffs på det dom gör. Detta skall vara rutinfrågor när man sätter en mönstrad tapet. Det är inte en fråga om vad du hade sagt. Med den här målaren verkar du ändå ha haft tur att det bara var söta Ariel som blev halshuggen, min favorit är snövit och hon har klarat sig bra hon.
 
  • Gilla
Spiderman och 1 till
  • Laddar…
tommib
Sorry, men detta är något du borde ha tänkt på innan du beställde tapeten ovan. Det hade varit bra av målaren att fråga för tydlighetens skull hur du ville göra men detta skulle jag säga är på dig.

Som någon sa ovan, det är inte alls säkert att det fanns någon möjlighet att kapa i nederkant. Vad är det för tapet egentligen? Är det en måttbeställd?
 
  • Gilla
Spiderman
  • Laddar…
peternicklas
Målaren har gjort helt rätt!
 
  • Gilla
siamthai och 5 till
  • Laddar…
tommib
Då finns ju exakta mått (vilket borde funnits oavsett). Om TS hade tänkt ett varv innan så hade han insett att det kommer bli på detta sätt. Man ser också på tapeten i länken att det inte fanns någon mån alls att kapa nertill.

Utan att veta exakt vad som sagts mellan TS och målaren får man nog lägga detta på TS i första hand. Beställer man en tapet som man vet inte kommer få plats så bör man ha en plan för hur den ska dit...
 
  • Gilla
Enolf och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.